cutthroat Posted May 19, 2014 Share Posted May 19, 2014 - EJ DE89L - Astra platinum - Jerusalem silvertip - TOBS rose cream - Aluin - Pinaud Clubman aftershave lotion - Kruidvat ASB Vandaag weer de trouwe EJ ter hand genomen met een Astra erin, geen idee voor de hoeveelste keer deze gebruikt werd. Het mesje voelde nog wel redelijk scherp en smooth. Gewoontegetrouw (en omdat het nodig is) mijn gebruikelijke drie passes (WTG, XTG en ATG) en een touch-up onder de kin gedaan. Resultaat is een DFS. Aluin gaf twee kleine prikjes, de Pinaud gaf een beetje het "Home Alone" effect. Gesust met de ASB. Klaar voor een nieuwe, warme week. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted May 19, 2014 Share Posted May 19, 2014 Vanmorgen een hotelkamerscheerbeurt, dus het gebruikelijke recept: Gillette Contour met Wilkinson Sword Profile mesje (beste mesjes die ik voor de Contour heb gevonden!) Palmolive scheercreme Omega Trekpleister kwast HEGA Rakbalsam (aan verslaafd geraakt na mijn trip naar Zweden ) Davidoff Cool Water EdT Zoals altijd voor mij; een scheerbeurt met de Gillette Contour doet zeker niet onder voor eentje met een krabber en een goed mesje. Het leuke van een krabber is alleen de afwisseling. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted May 19, 2014 Share Posted May 19, 2014 Vanmorgen maar eens wat oud staal uit de kast getrokken. Dit mes gebruik ik niet zo vaak maar elke keer als ik hem gebruik denk ik . Wow. Ligt goed in de hand en is ondanks de grote van het mes 9/8 makkelijk te maneuvreren. Rex varkenshaar borstel Mama bear Creme brulee Dumas aine 9/8 Canoë Resultaat DFS [attachment=0]ImageUploadedByTapatalk1400481591.452911.jpg[/attachment] Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted May 19, 2014 Author Share Posted May 19, 2014 Wow !! Dat is een gaaf stukje staal Rolf. *edit* die MB, ruikt ie echt naar crème brulee? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted May 19, 2014 Share Posted May 19, 2014 Thanks. Ja ruikt echt naar creme brulee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted May 19, 2014 Share Posted May 19, 2014 Lord L6 Gillette super thin 3*(thaise) Muhle silvertip fibre Toobs Jermyn street Proraso pre-shave wit Aluin Na gisteren en vandaag nu voor de 4e keer met dit mesje en de Lord krabber.Na 2 passes een mooie DFS zonder iriritatie?Nog steeds heb ik het gevoel dat dit mesje een paar beurten mee kan en dan kan het samen met de Personna Blue, 7 o clock sharp edge en Souplex tot mn favoriet kunnen horen omdat ik dit in Thailand vrij goedkoop kan kopen.Dus volgend jaar wanneer ik er met mn vriendin weer heen ga , zal ik er flink een aantal kopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
LongShave Posted May 19, 2014 Share Posted May 19, 2014 (edited) Chinese Gillette Tech (Gillette Blue ) Supermax Super Platinum Tiger Proraso groen Pre Shave TOBS Coconut cream Semogue (de SOC Pure Badger Cherrywood) Aluin Osage Rub ASB Proraso Prot AV Vandaag eens heel wat anders. Ik had de Chinese Gillette Tech nog liggen en deze voor het eerst gebruikt met een nieuw mesje (Supermax Super Platinum Tiger). Al met al best tevreden. Had er weinig van verwacht maar ben na 4x ATG en WTG bijna BBS. Geen trekkerig gezicht. Edited May 19, 2014 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
bert Posted May 19, 2014 Share Posted May 19, 2014 Fatip grande Voskhod Simpson duke 3 Castle Forbes Lime Alt innsbruck splash Nivea balm Een hele fijne shave en de Alt innsbruck geeft een lekkere verkoeling en een hele fijne geur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted May 20, 2014 Author Share Posted May 20, 2014 - EJ DE89L - Astra platinum - Jerusalem silvertip - BdF raffinato - Aluin - Floid suave - TFS bergamotto neroli forte ASB Nog maar eens een scheerbeurt met de krabber om de huid wat tijd te geven om te herstellen. Een probleemloze, haast automatische, scheerbeurt met een WTG, een XTG en een ATG pass met nog een touch-up onder de kin. Resultaat is nagenoeg BBS. Aluin geeft geen prik, Floid wel ietsje gevolgd door wat menthol. Tenslotte de boel afgelakt met de heerlijke TFS. Klaar voor een zomerse dag. Geniet van het weer! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted May 20, 2014 Share Posted May 20, 2014 Semogue 2012 Special edition Barbiere di Figaro Mistero Gillette Aristocrat Junior Permasharp Super Osage Rub Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted May 20, 2014 Share Posted May 20, 2014 Lord L 6 Gillette super thin 4* (thaise) Muhle silvertip fibre Pre-shave TFS Raso Zero TOOBS Jermyn street Aftershave Jermyn street Vandaag nu voor de 5e beurt gegaan, wat voor mij doen, best veel is.Na 2passes en flink wat touch ups weer een mooie DFS.Mesje is nog steeds goed en denk dat ik morgen voor de 6e beurt ga. Link to comment Share on other sites More sharing options...
moxie66 Posted May 20, 2014 Share Posted May 20, 2014 Henckels Friodur 5/8 Geo F. Trumper - lime Edwin Jagger synthetic silver tip fibre Dickinsons witch hazel te haastig vandaag, sneetje in de kin... morgen beter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
michigalex Posted May 20, 2014 Share Posted May 20, 2014 Vandaag weer met straight geschoren, lekkerrr!! Eerst weer op gemak in warm bad en daarna m'n nieuwe TFS bergamotto neroli forte geprobeerd. Ruikt erg lekker en schuimt goed!! Het mes glijd lekker over de huid. Prima zeep! WTG en XTG en was weer fijne shave. De bijpassende ASB voelt in het begin een beetje vettig aan, maar trekt lekker snel in en is het resultaat een lekker zacht huidje Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted May 21, 2014 Author Share Posted May 21, 2014 - EJ DE89L - Astra platinum - Jerusalem silvertip - TOBS Jermyn Street cream - Aluin - La Toja manantiales ASB Weer de gebruikelijke drie pass scheerbeurt vandaag. WTG, XTG en ATG met een touch-up onder de kin. Het mesje begint wat te trekken op de hals, maar toch een probleemloze DFS. Aluin deed niks en lekker afgemaakt met de La Toja. Een heerlijke ASB die ik niet zo vaak gebruik omdat deze zo'n lekkere, maar best aanwezige geur heeft die niet met één van mijn aftershaves matcht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lampuhkap Posted May 21, 2014 Share Posted May 21, 2014 Zo! Hele fijne woensdag morgen dames en heren! Zoals jullie weten is het vandaag weer tijd voor een shave en dit keer weer iets vrij bijzonders op de testbank. Namelijk de nieuwe Limited Edition zeep van TFS! TFS DiVino! Setup: Pearl OC TTO SBF12 met Polsilver Super Iridium (vers) Semogue SOC 2 Band Finest Badger TFS LE DiVino scheerzeep Pinaud Clubman Aftershave Lotion En in het haar vandaag: Layrite Super Hold Ik zag deze zeep op de Facebook van BdF verschijnen en zag meteen, dit kon ik niet laten liggen! De luxe die het uitstraalde....ik wilde dit gewoon proberen! Ik had begrepen dat er maar heel beperkte oplage van was, dus ben er meteen bovenop gesprongen toen het kon! (Disclaimer: mijn eigen foto van de verpakking met het glas, doet het gewoon geen goed, dus ik heb van de TFS Facebook even deze productfoto erbij gedaan. Dus de credits voor de productfoto zijn allemaal voor TFS! ) Het uitpakken van de doos deze ochtend was al impressive Grote ronde koker met daarin een vrij zwaar, goed gevuld wijnglas met een flinke lading zeep erin en daarop het label. De verpakking, het straalt allemaal een heel verfijnd gevoel van luxe uit. Mooie klassieke opdruk op de koker en dan de prachtpresentatie in dat glas! Ik ben helemaal verkocht! Zodra je het label van de bovenkant van het glas afhaalt ruik je het al licht. En wat de naam van de zeep ook al doet vermoeden natuurlijk, ruikt het heel licht naar een zoete witte wijn. Iets wat je totaal niet verwacht bij een scheerzeep, maar TFS heeft ons scheerders al vaker doen verrassen met geuren die je niet 1-2-3 in een zeep zou verwachten. Ik heb voordat ik er mee ben gaan scheren een aantal testlathers mee gaan maken. Waarom zul je denken? Om te kijken of de geur nog wat verder los komt. Vaak is het zo dat als een zeep eenmaal nat geweest is ,de geur veel beter naar boven komt. En ook dat is bij deze zeep absoluut het geval. Zoals ik al zei, direct out of the box ruik je het licht, maar zodra de zeep eenmaal nat geweest is, komt de geur al veel beter los. Als je dan boven het glas hangt ruik je vrij duidelijk de wijngeur. Met het laden van de kwast is het glas echt ideaal. Van grote tot kleine kwasten, het past er allemaal met gemak in. Glas is echt een flinke joekel Paar rondjes draaien is al voldoende om de zachte zeep in de kwast te krijgen. Enige nadeel van het glas, is dat het in je badkamer na het loaden best in de weg kan staan. Maar goed, ik heb ruimte op mijn plankje, dus nergens last van Paar drupjes water in mijn scheerkom en kloppen maar. Ik had maar een klein beetje zeep nodig om al mijn hele kom vol te krijgen met schuim. Het schuim is flink dik, romig en ruikt vooral heerlijk. Zelfs opgeklopt is de wijn ondertoon nog best goed aanwezig Eenmaal op het gezicht neemt de zoete geur van de zeep het een beetje over. De zeep is, net als andere TFS varianten, lekker slick en bied een goede bescherming tijdens het scheren. Wat me ook opvalt is dat deze zeep, tijdens het scheren mijn huid erg kalm houd. Wat ik ook ervaar met Speick o.a. Zeer fijn gevoel! Scheren ging uitstekend, de zeep heeft netjes de 3 passes doorstaan zonder droger te worden. Bleef goed zijn vocht goed vasthouden De Pearl OC TTO is samen met de Polsilver weer een prima combo geweest vandaag! Alles in 3 passes keurig BBS kunnen scheren zonder enig probleem. Nu komt het moeilijke gedeelte...welke aftershave past het beste bij een wijngeur van de zeep om het een beetje te matchen? Ik dacht aan de Pinaud Clubman Aftershave Lotion die ik een poosje terug gekocht had. Redelijk neutraal, licht zoet geurtje en een prima verzorging voor de huid. Dus daar heb ik de boel maar mee afgerond. Prima keus al zeg ik het zelf Vandaag ook wat meer geluk gehad met mn haar. Mn probeersel met de Vette Smeck liep uit op ellende. Dus vandaag maar weer wat vertrouwds gepakt, de Layrite Super Hold. Kan ook wel merken dat dit product me beter ligt, haar zit ook meteen een stuk beter. Kan niet wachten tot ik van mn Suavecito af ben (die bevalt me niet) en de Reuzel binnen komt en mogelijk binnenkort ook een Daimon Barber binnen komt Anyway, allemaal een hele fijne dag toegewenst! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted May 21, 2014 Share Posted May 21, 2014 bedankt voor de uitgebreide beschrijving van deze nieuwe zeep! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mesmer Posted May 21, 2014 Share Posted May 21, 2014 (edited) Shave van vanavond: Warme douche Caschmiso 105 11/16” straight Edwin Jagger best badger TFS scheerzeep Tabacco Verde After Shave Osage Rub After Shave Balsem Proraso verkoelend De tweede keer dat ik deze zeep gebruik. De eerste keer vond ik het matig opschuimen. Deze keer meer water gebruikt en het tot prima schuim gekregen. Op mijn gezicht vind ik het nog steeds echt veel te snel indrogen. Valt me een beetje tegen. Verder liep alles soepel, helemaal glad. Toch nog even een klein plekje onder mijn neus ennnn gesneden. Helaas. Osage Rub en even later de balm van Proraso. Koel en fris. Helaas heb ik 's ochtends geen tijd om me te scheren want zo fris als ik me nu voel zou het perfecte begin van een lange werkdag zijn, Edited May 21, 2014 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
LongShave Posted May 21, 2014 Share Posted May 21, 2014 EJ DE89L Personna Blue Proraso groen Pre Shave TFS Scheerzeep Tabacco Verde Semogue (de SOC Pure Badger Cherrywood) Aluin Osage Rub Billy Jealousy Shaved Ice After Shave Balm (brrrrr echt ICE! Heerlijk) Al met al best tevreden. Gaat steeds beter Na 3x ATG en WTG bijna BBS. Geen trekkerig gezicht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted May 22, 2014 Author Share Posted May 22, 2014 - EJ DE89L - Bolzano - Jerusalem silvertip - Klar Kabinett - Aluin - Pinaud Clubman aftershave lotion - Kruidvat ASB Vandaag de Bolzano eens op de testbank, maar ik ben niet bijster onder de indruk. Het mesje voelt matig scherp en smooth. De gebruikelijke drie passes (WTG, XTG en ATG) en een paar touch-ups komen niet verder dan een redelijke DFS. Van een nieuw mesje verwacht ik meer. Morgen nog eens proberen. Aluin gaf een paar prikjes, de Pinaud was "fire in the hole". Snel geblust met de ASB. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted May 22, 2014 Share Posted May 22, 2014 Semogue Caravela DR Harris Lavender C.V. Heljestrand Mk31 Vitos Aftershaving/Simpson ASB Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted May 22, 2014 Share Posted May 22, 2014 Lord L6 personna super blue Muhle Silvertip fibre Klar kabinett TFS Raso Zero pre-shave TOOBS Jermyn street aftershave Aluin Na de 6e scheerbeurt met de super thin, nu de beurt voor een verse Personna. Na de voorbereiding een goede DFS na 2passes en wat touch ups.een minpunt was wel dat ik bij mn rechter mondhoek een Klein sneetje over hield.Ik ga er maar van uit dat het aan me zelf te wijten was. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted May 23, 2014 Author Share Posted May 23, 2014 - EJ DE89L - Bolzano (2*) - Jerusalem silvertip - BdF classico - Aluin - Pinaud Clubman aftershave lotion - Kruidvat ASB Ook deze tweede beurt met de Bolzano heeft me niet kunnen overtuigen. Het is voor mij geen slecht mesje, echter het voelt maar matig scherp en smooth. Na mijn gebruikelijke drie passes (WTG, XTG en ATG) en een touch-up onder de kin was het resultaat een DFS. Aluin gaf nauwelijk respons, de Pinaud fikte weer flink. Wederom geblust met de Kruidvat ASB. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted May 23, 2014 Share Posted May 23, 2014 Semogue 2011 LE Badger 1 DR Harris Lavender Gillette Aristocrat Junior Permasharp Super Osage Rub Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted May 23, 2014 Share Posted May 23, 2014 Lord L 6 Personna super blue 1* Muhle Silvertip fibre TFS Razo zero pre-shave Proraso groen shavingcream TOOBS Jermyn street aftershave Aluin Voor de 2e keer de Personna gebruikt en na 2 passes een DFS.Ik heb het afgerond met de aftershave en vervolgens de aluin lichtjes aangedrukt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
michigalex Posted May 23, 2014 Share Posted May 23, 2014 Daarnet een zeer fijne shave gehad. Deze keer voor het eerst TFS tabacco verde forte gebruikt. Wow wat een fijne geur weer, enigszins fris, maar toch met een lekker zwaarder accent. Schuckar eerst gestropt op paddlestrop 20x mineral oil tanned Brown, daarna 40x op Black latigo. Mes is nog steeds heerlijk scherp. Een WTG en daarna XTG en klaar is Alex Ff afspoelen met water: warm,koud,aluin,koud en een flinke plets Floid Black! Hmm nog zown geurigheid. Volgens m'n vriendin is de combi tabacco verde forte en de Black zeer lekker!! Snif snif snif Dat belooft nog wat Prettig weekend allemaal!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts