Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo,

Mijn naam is Peter en ik scheer al jaren met een krabber en een dassenharen scheerkwast.

Scheerzeep is van Proraso en Toob.

Peter

Posted

Hallo,

Ik gebruik een Merkur progress met mesjes van Derby, Super-Max, en Wilkinson.

Posted
Welkom

Je hebt zo te zien gelijk maar een hele goede krabber gekocht :D

Ik ben begonnen met een Merkur 23c.

• 1 month later...
Posted

Goede morgen,

Mijn naam is Jacob en ik heb mij vandaag aangemeld bij dit forum.

Ondanks het feit dat ik al 52 jaar op deze aardbol rondloop, ben ik bijzonder groen voor wat betreft scheren, laat staan nat scheren.

Vanaf het moment dat ik baargroei heb 'scheer' ik mij met een tondeuse, tot een half jaar terug.

Altijdt met een 1dags baardje rondgelopen dus. Door omstandigheden ( werk) moest ik mij glad scheren wat ik een straf vond. Scheerapparaat gekocht, maar is niet super. Dan maar tussendoor nat scheren met het standaard gebeuren van -in mijn geval- Wilkinson. Ook niet super, maar na verloop van tijd went het en gaat dat steeds beter. Tot ik bij mijn kapper zit en hij begint over het safety blade en lekker inzepen met een goede kwast. Ik heb mij daar eens lekker in verdiept en hoe leuk kan zoiets zijn. Vaderdag kwam voorbij en hoe leuk is het om je dochters aan te geven wat je wil hebben.ik heb nu een mooie set van muhle, krabber, kwast en bakje van een mooie houtsoort. Een lekkere scheerzeep van Taylor of old bond en scheren maar.

Vanavond voor de eerste keer, maar dat was wel wennen.

Ik heb nog een hoop te leren, daar ben ik wel achter. Geeft niets, ik vind het allemaal leuk.

Ik hoop dan ook een hoop van jullie op te steken door allerlei tips en trucs te krijgen en lezen.

Mijn eerste vraagje, hoe krijg je een lekkere volle schuim?

Doe je dat in een apart bakje, of op het blok?

Groeten en ik hoor jullie,

Jacob

image.thumb.jpg.e9f96b918bbecbd78a96cad72fb8712c.jpg

Posted

Mijn naam is Peter en ik scheer al jaren met een krabber en een dassenharen scheerkwast.

Scheerzeep is van Proraso en Toob.

Peter

Posted

Beste Jacob,

Welkom op het forum. Mooie set om mee te beginnen. Respect om gelijk met Feather mesjes te beginnen. Ze zijn vlijmscherp maar als je er eenmaal aan gewend bent, scheren ze erg fijn.

Meestal gebruik ik een kommetje om m'n schuim te maken. Meestal haal ik m'n vochtige scheerkwast door de zeep en klop daarna het schuim op in een kom. Wat bij mij ook goed werkt is door een beetje zeep onderin de kom te leggen en daarna met een vochtige kwast de boel opschuimen.

In het begin heb ik veel geleerd van filmpjes op YouTube. Dit filmpje is een mooie basis om lather (schuim) te maken:

Veel plezier op het forum!

Posted

Ha, zeker. al zijn videos gezien. wel bizar dat we exact op dezelfde tijd dezelfde link posten... maar inderdaad het ligt voor de hand.