LongShave Posted May 18, 2014 Share Posted May 18, 2014 Iemand ervaring met Proraso scheercreme barbe dure? En wat een prijsverschil........beide van BDF......... BDF: http://www.barbieredifigaro.nl/index.php?route=product/product&product_id=359 BDF bij BOL: http://www.bol.com/nl/p/proraso-stevige-baard-150-ml-scheerzeep/9200000008901354/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mesmer Posted May 18, 2014 Share Posted May 18, 2014 Bdf heeft hier al eerder aangegeven dat ze veel meer kosten hebben als ze het verkopen via bol.com vandaar de hogere prijs. Laten wij hier maar gewoon rechtstreeks bij BdF bestellen (met kortingscode) Link to comment Share on other sites More sharing options...
moxie66 Posted May 18, 2014 Share Posted May 18, 2014 ik heb de zeep maar nog niet gebruikt.. wel de blauwe cream en die is goed. ik ben alleen geen proraso fan. het prijs verschil komt door de verzendkosten, zie hier: viewtopic.php?f=6&t=1651&p=34005&hilit=figaro+bol#p34005 Link to comment Share on other sites More sharing options...
LongShave Posted May 18, 2014 Author Share Posted May 18, 2014 Bdf heeft hier al eerder aangegeven dat ze veel meer kosten hebben als ze het verkopen via bol.com vandaar de hogere prijs. Laten wij hier maar gewoon rechtstreeks bij BdF bestellen (met kortingscode) Dat begrijp ik maar wist ik niet vandaar mijn links. Verschil zit hem dus in de verzendkosten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barbiere di Figaro Posted May 19, 2014 Share Posted May 19, 2014 Bdf heeft hier al eerder aangegeven dat ze veel meer kosten hebben als ze het verkopen via bol.com vandaar de hogere prijs. Laten wij hier maar gewoon rechtstreeks bij BdF bestellen (met kortingscode) Dat begrijp ik maar wist ik niet vandaar mijn links. Verschil zit hem dus in de verzendkosten. Ja, verzendkosten, aandeel BOL (niet gering) en het feit dat ook bij één potje Proraso eventueel alle verzendkosten voor ons zijn. Ik kan Mesmer's advies van harte ondersteunen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
LongShave Posted May 19, 2014 Author Share Posted May 19, 2014 Bdf heeft hier al eerder aangegeven dat ze veel meer kosten hebben als ze het verkopen via bol.com vandaar de hogere prijs. Laten wij hier maar gewoon rechtstreeks bij BdF bestellen (met kortingscode) Ik kan Mesmer's advies van harte ondersteunen. Ik ook BDF. Tot nu toe bestel ik alles bij jullie. Ben een zeer tevreden klant. Link to comment Share on other sites More sharing options...
purgie Posted July 21, 2014 Share Posted July 21, 2014 Gisteren mezelf geschoren met de groene variant (had een sample), ik weet het niet. Die mentol is niet mijn ding. Vorige week de rode proraso weer eens gebruikt en die bevalt mij beter. Het lijkt wel of het schuim ook wat dikker is van de rode proraso maar misschien heb ik dat mis. Ik vind de geur van de rode ook lekkerder.. Maar smaak of geur valt niet te twisten. Wel vind ik die grote tube van Proraso waar voor zijn geld. En ik kan ze gewoon in de winkel in de buurt kopen (DIO drogist). Wil de blauwe ook nog wel eens proberen. Weet alleen niet hoe die ruikt.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted July 21, 2014 Share Posted July 21, 2014 Ik heb alleen de groene geprobeerd. En wie heeft besloten om Eucalyptus-olie in een scheercreme te stoppen, die moeten ze (figuurlijk) ophangen. Hoe je het ook wendt of keert, door scheren wordt je huid toch al gevoeliger, hoe voorzichtig je het ook doet. En dan smeer je er ook nog een irriterende olie op? Dat is natuurlijk vragen om problemen (voor veel mensen, o.a. mijzelf). Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted July 21, 2014 Share Posted July 21, 2014 Ik heb alleen de groene geprobeerd. En wie heeft besloten om Eucalyptus-olie in een scheercreme te stoppen, die moeten ze (figuurlijk) ophangen. Hoe je het ook wendt of keert, door scheren wordt je huid toch al gevoeliger, hoe voorzichtig je het ook doet. En dan smeer je er ook nog een irriterende olie op? Dat is natuurlijk vragen om problemen (voor veel mensen, o.a. mijzelf). In de rode zit dat volgens mij helemaal niet. Ik heb de zeep, maar moet hem nog proberen. Heb het idee dat het meer een zeep voor wat koudere dagen is. Voor heel veel mensen is Proraso groen ook erg fijn in warme dagen. Persoonlijk iriteert de ucalyptus en menthol bij mij niet, ik heb ook het idee dat ze met de nieuwe formule er wat minder in hebben zitten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted July 21, 2014 Share Posted July 21, 2014 Ik heb (jammer genoeg) alleen de preshave van proraso groen, en persoonlijk vind ik de menthol wel lekker. De rode heb en ken ik niet, maar ik heb begrepen dat die meer voor de koudere maanden bedoeld en/of geschikt is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted July 21, 2014 Share Posted July 21, 2014 De rode Proraso creme/zeep was volgens mij bedoeld voor mannen met een hele dikke baard groei. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PI56 Posted July 21, 2014 Share Posted July 21, 2014 Ik heb alleen de groene geprobeerd. En wie heeft besloten om Eucalyptus-olie in een scheercreme te stoppen, die moeten ze (figuurlijk) ophangen. Hoe je het ook wendt of keert, door scheren wordt je huid toch al gevoeliger, hoe voorzichtig je het ook doet. En dan smeer je er ook nog een irriterende olie op? Dat is natuurlijk vragen om problemen (voor veel mensen, o.a. mijzelf). Er zijn ook heel veel mensen die daar geen last van hebben, dus om de producent nu gelijk (figuurlijk) op te hangen gaat mij te ver. Je kunt ook overwegen om, als je er gevoelig voor bent, om deze producten niet te gebruiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted July 21, 2014 Share Posted July 21, 2014 Nou PI56! Dat is wel érg redelijk hoor! Link to comment Share on other sites More sharing options...
PI56 Posted July 21, 2014 Share Posted July 21, 2014 Hoe bedoel je? Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted July 21, 2014 Share Posted July 21, 2014 In plaats van mensen ophangen gewoon een product niet gebruiken. Lijkt me tamelijk logisch, hoewel ik Johans hyperbool ook kan volgen. Feitelijk deed ik een poging tot humoristische bedoeld sarcasme. Ik zal nog wat oefenen alvorens dat nogmaals te doen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted July 21, 2014 Share Posted July 21, 2014 Er zijn ook heel veel mensen die daar geen last van hebben, dus om de producent nu gelijk (figuurlijk) op te hangen gaat mij te ver. Je kunt ook overwegen om, als je er gevoelig voor bent, om deze producten niet te gebruiken. De volgende keer plaats ik er een smiley bij Link to comment Share on other sites More sharing options...
PI56 Posted July 21, 2014 Share Posted July 21, 2014 Oke, oke. Alle producenten en gebruikers leven dus nog lang en gelukkig. :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
purgie Posted July 21, 2014 Share Posted July 21, 2014 Ik denk dat het verkoelende effect moet kunnen waarderen in zo'n creme. Ik vind bijvoorbeeld zo'n balsem voor stijve spieren ook niet zo prettig aanvoelen. Als ik verbrand ben door de zon vind ik het wel lekker. Ik gebruik die rode ook gewoon in de zomer. Lekkere geur, misschien wat minder fris maar ach.....hij scheert goed en ruikt niet chemisch zoals die bussen die ik een maand geleden nog gebruikte Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted August 9, 2014 Share Posted August 9, 2014 De creme heb ik niet maar de zeep was vandaag binnen gekomen bij mij dus gelijk maar proberen.Ik vond m wel lekker en prettig scheren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
FairArie Posted August 24, 2014 Share Posted August 24, 2014 Ik heb de tube; gebruik een klein beetje om schuim te maken, geeft een redelijk vettige schuim (wat ook terugkomt in de aanslag op mijn krabber). Vind het wel lekker ruiken, geur zou wat sterker mogen zijn van mij. Scheer resultaat is goed, in het begin wat last van irritatie / branderig gevoel maar achteraf gezien had ik de zeep te weinig opgeklopt en was de concentratie te hoog (te weinig water). Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted August 26, 2014 Share Posted August 26, 2014 Nu het koeler weer is heb ik me twee keer geschoren met Proraso Rood. Ik vind het eigenlijk de best ruikende van de drie kleuren. Houtig, maar zeker niet muf (frisser dan ik verwachte). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henkiepenkie Posted August 26, 2014 Share Posted August 26, 2014 Leuk om de verschillende meningen te lezen over de ervaring m.b.t. de reuk van de Proraso rood. Voor mij persoonlijk komt deze er nooit meer in. Scheereigenschappen best goed maar over de reuk ben ik zeer ontevreden. Muf, oud en chemisch en niet mijn ding. Gelukkig houdt de 1 van de dochter, de ander van de moeder en sommigen houden van allebei Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted August 26, 2014 Share Posted August 26, 2014 Dat muffe is blijkbaar iets wat je uitgesproken wel of niet ervaart. Ik heb er geen last van en ik vind het best een prettige zeep voor in de koude maanden van het jaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted October 10, 2014 Share Posted October 10, 2014 Tsja, smaken verschillen.Zelf heb ik de rode pot ook en is voor mij betreft geur even lekker als de groene. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts