talibeard Posted July 2, 2013 Posted July 2, 2013 Hallo Leden, In deze sticky thread kun je feedback achterlaten over vraag en aanbod deals die goed zijn gegaan, zodat we een soort trusted lijst krijgen. Op zich geen slecht idee maar pas hier aub wel mee op; als er eens om wat voor reden dan ook iets misloopt tussen twee leden is het toch handig denk ik om als forum geen stelling te nemen. Dit kan in principe beter door de leden per PB opgelost worden, evt met een mod achter de schermen, dan in het open forum. Voor je het weet is het een openbaar moddergevecht waar vooral de reputatie van het forum onder zal lijden.
marzman Posted July 2, 2013 Posted July 2, 2013 Ik heb je bericht verplaatst naar feedback. Waarom denk je dat het fout kan/zal gaan? Heb je dat eerder zien gebeuren met een trustedlijst?
Barbiere di Figaro Posted July 2, 2013 Posted July 2, 2013 Het risico bestaat dat de objectiviteit verloren gaat. Kopers hebben andere verwachtingen, het lukt niet met het starterssetje en wijten dat aan de verkoper, de zeep schuimt niet zoals op het forum werd beweerd en voordat je het weet, krijg je het moddergevecht als door talibeard geschetst. Beter om bij onenigheid eerst dat via een mod te spelen, of een soort ledenvertegenwoordiger. Maar dat verg al weer meer van de mods vrees ik. Maar als je net binnenkomt op een forum en je begint te lezen wat er allemaal niet goed is, dan ben je ook zo weer weg, lijkt mij.
talibeard Posted July 2, 2013 Author Posted July 2, 2013 Ik heb je bericht verplaatst naar feedback. Waarom denk je dat het fout kan/zal gaan? Heb je dat eerder zien gebeuren met een trustedlijst? Nee, niet direct maar ik heb al wel de nodige moddergevechten mogen aanschouwen. Discretie is echt de enige manier om dit niet uit de hand te laten lopen. Een trustedlijst kan ook andersom werken; wat als een trusted member opeens in een conflict komt met een ander lid. En het trusted member is ook nog eens een oudgediende en bekende van de incrowd. Hoe ga je daar dan als forum mee om? Iedere zweem van partijdigheid zal de geloofwaardigheid van het forum en zijn beheerders aantasten. Verder sluit ik me aan bij de opmerkingen van Eric (BdF).
Oogje Posted July 3, 2013 Posted July 3, 2013 Ik heb je bericht verplaatst naar feedback. Waarom denk je dat het fout kan/zal gaan? Heb je dat eerder zien gebeuren met een trustedlijst? Nee, niet direct maar ik heb al wel de nodige moddergevechten mogen aanschouwen. Discretie is echt de enige manier om dit niet uit de hand te laten lopen. Een trustedlijst kan ook andersom werken; wat als een trusted member opeens in een conflict komt met een ander lid. En het trusted member is ook nog eens een oudgediende en bekende van de incrowd. Hoe ga je daar dan als forum mee om? Iedere zweem van partijdigheid zal de geloofwaardigheid van het forum en zijn beheerders aantasten. Verder sluit ik me aan bij de opmerkingen van Eric (BdF). Goed punt, hoe groter het forum na verloop van tijd, hoe groter de kans op wat jij schetst.
Dr.Paranoid! Posted July 3, 2013 Posted July 3, 2013 Hallo Leden, In deze sticky thread kun je feedback achterlaten over vraag en aanbod deals die goed zijn gegaan, zodat we een soort trusted lijst krijgen. Op zich geen slecht idee maar pas hier aub wel mee op; als er eens om wat voor reden dan ook iets misloopt tussen twee leden is het toch handig denk ik om als forum geen stelling te nemen. Dit kan in principe beter door de leden per PB opgelost worden, evt met een mod achter de schermen, dan in het open forum. Voor je het weet is het een openbaar moddergevecht waar vooral de reputatie van het forum onder zal lijden. Klopt ook, maar daar is hij ook niet voor bedoeld. Is meer bedoeld om te checken of je iemand blindelings kan vertrouwen of niet, niet om modder te gooien en/of conflicten publiekelijk uit te vechten. Deze berichten zullen ook verwijderd worden en verzocht worden het verder via PM (en inderdaad misschien met tussenkomst van ons) af te handelen. Dit is puur: Goede deal met USER Moeilijke deal met USER Deal ging goed met USER alleen product was niet compleet in de staat zoals vermeld werd (oftewel groen - je kan om foto's vragen) etc.
marzman Posted July 3, 2013 Posted July 3, 2013 Een trustedlijst kan ook andersom werken; wat als een trusted member opeens in een conflict komt met een ander lid. En het trusted member is ook nog eens een oudgediende en bekende van de incrowd. Hoe ga je daar dan als forum mee om? Iedere zweem van partijdigheid zal de geloofwaardigheid van het forum en zijn beheerders aantasten. Je hebt wel gelijk, maar volgens mij heeft het niet direct met het forum of met een trustedlist te maken. Dat oudgedienden eerder vertrouwd worden ontkom je niet aan. Als je buurman die 30 jaar naast je woont en waar je naar volle tevredenheid samen een schutting mee gekocht en gezet hebt een conflict krijgt met zijn andere nieuwe buurman over een schutting aan die kant wat uit de hand loopt, dan zul je ook je directe buurman het voordeel van de twijfel geven. Ook zonder dat een moderator of de wijkagent partij trekt. Dat is iets menselijks.
VROEM Posted October 25, 2013 Posted October 25, 2013 Via privé actie pakketje Jabonman van Shave and More ontvangen. Ik had nog nooit wat gekocht bij deze man maar desondanks een paar monstertjes ontvangen. Erg attent want het betreft items waarover ik hier eerder vragen had gesteld...
Snuff Posted October 25, 2013 Posted October 25, 2013 En wat dan met iemand die op een ander forum heel veel mensen aan spullen uit Japan hielp tegen heel goede prijs en dan na enkele jaren plots heel veel bestellingen binnenhaalde en die niet leverde en geen geld terug? Wie oneerlijk is dat komen de mods toch te weten via via en dan kan er nog altijd actie genomen worden.
Marcel Posted October 25, 2013 Posted October 25, 2013 Via privé actie pakketje Jabonman van Shave and More ontvangen. Ik had nog nooit wat gekocht bij deze man maar desondanks een paar monstertjes ontvangen. Erg attent want het betreft items waarover ik hier eerder vragen had gesteld... Dit is niet het ervaringen topic, zie daarvoor http://www.shavingsociety.nl/viewtopic.php?f=22&t=37 Dit draadje is een discussie over het het plaatsen van ervaringen.
karaqz Posted October 25, 2013 Posted October 25, 2013 Ik vraag me ook af of het een goed plan is. Als je goed genaaid wordt door een user kan er altijd actieworden ondernomen. Maar ik vraag me af of op dit moment zon lijst een goed idee is. Eigenlijk om de redenen die hierboven al vermeld zijn.
meemai Posted October 25, 2013 Posted October 25, 2013 En wat dan met iemand die op een ander forum heel veel mensen aan spullen uit Japan hielp tegen heel goede prijs en dan na enkele jaren plots heel veel bestellingen binnenhaalde en die niet leverde en geen geld terug? Wie oneerlijk is dat komen de mods toch te weten via via en dan kan er nog altijd actie genomen worden. Hmm ja, op zich de vraag 'is iemand te vertrouwen.' is altijd erg lastig. Je kan mensen enkel voor een woord nemen. De gene die gisteren te vertrouwen was hoeft dat niet vandaag zijn. We leven allemaal in een dynamische wereld die rond en rond draait. En maken ook dingen mee, een member die nu nog te vertrouwen is kan met de verkeerde mensen in aanraking komen, wiet roken verslaafd raken en als hij geen geld heeft hier mensen lekker maken met deal-knallers. Wellicht een erg erg erg erg erg absurd en belachelijk voorbeeld waarmee ik hier kom. Maar het zou evengoed kunnen. Mijn bank heeft zelfs een optie waarmee ik geld gewoon kan storneren. Dus ik zou zomaar een deal kunnen doen en dan het geld storneren. Natuurlijk doe ik dat niet, want ik ben geen schooier en eerlijkheid en oprechtheid is iets waar ik in geloof. Maar goed of iemand te vertrouwen is, dat is altijd maar net de vraag. En er kan altijd wat mis gaan, en dan moet het inderdaad goed opgelost worden en moet er niet met modder worden gegooid. Dus tja als je iets niet vertrouwd moet je het gewoon niet doen op internet kopen is altijd een risico. Beperk het dan tot afhalen bij mensen of paypal.
karaqz Posted October 25, 2013 Posted October 25, 2013 PS. Beetje offtopic. Maar houd er rekening mee dat je alleen automatische incassos kunt storneren. Overboekingen niet. Kan je eventueel ooit gelazer schelen.
meemai Posted October 25, 2013 Posted October 25, 2013 PS. Beetje offtopic. Maar houd er rekening mee dat je alleen automatische incassos kunt storneren. Overboekingen niet. Kan je eventueel ooit gelazer schelen. Oh dat weet ik niet, ik weet alleen dat ik op een knopje kan drukken dat staat naast een bedrag. En dan belt de bank je en kan je storneren. Gaat geloof ik met alles. Geen idee, zelfs een paypal overschrijving konden ze opheffen als ik dat zou willen.
VROEM Posted October 26, 2013 Posted October 26, 2013 Voor gewone overboekingen idd niet. Dus als jij iets koopt op mp dan kan dat niet. Op zich ook weer logisch: als ik jou wat verkoop en netjes opstuur, dan zou het geen goed idee zijn als jij dat kan storneren
Recommended Posts