Noxa Posted May 16, 2014 Share Posted May 16, 2014 Vanmorgen in de mail, de Naniwa Superstones zijn in de aanbieding bij knivesandtools.nl. Er gaat 10% van af, dus voor een ieder die wetstenen zoekt, sla uw slag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted May 16, 2014 Share Posted May 16, 2014 Daar heb ik er net een van besteld, anderhalve week terug. Wacht er nog op want de bijbehorende nagura is er pas medio juni. Hou daar bij bestellen wel rekening mee: ze versturen pas als alles compleet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted May 16, 2014 Share Posted May 16, 2014 Volgens mij was de nagura er gratis bij de vorige actie. Ik had de ss 12000 besteld met gratis nagura, maar dat wordt wachten Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted May 16, 2014 Share Posted May 16, 2014 En wachten en wachten inderdaad. Budgettechnisch heb ik me beperkt tot de eerste twee uit de progressie, de hogere grits wachten op hogere-grit-centjes. Had dus net zo goed wat later kunnen bestellen en dan alles tegelijk. Maar goed, mijn open ruggetje is door Revisor gehoned op coticule en dat scheert toch ook wel verdomde lekker. Dus overweeg ik nog om in plaats van een ss8k en ss12k een coticule of bbw te nemen. Scheelt ook weer aanzienlijk in de portemonnee, als je niet meteen een stoeptegelformaat doet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted May 16, 2014 Share Posted May 16, 2014 Die zijn inderdaad wat vriendelijker voor de portemonnee. Ik zag dat je er bij K&T geen slurrysteen bij krijgt. En die krijg je wel als je rechtstreeks bij coticule besteld. Alleen heb ik begrepen dat ze ook meer een leercurve hebben dan die keramische stenen. Maar goed, wie weet . Maar eerst eens met de keramiek aan de gang (als ze eindelijk binnen zijn) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wave Posted May 16, 2014 Share Posted May 16, 2014 thanks, net de 12k besteld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noxa Posted May 16, 2014 Author Share Posted May 16, 2014 Die 12k wil ik ook bestellen, eerst even salaris afwachten want polijstmachine staat boven aan de lijst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noxa Posted May 26, 2014 Author Share Posted May 26, 2014 Heb mijn stenen besteld! Ze geven overigens boven op de 10% korting op de Naniwas ook nog 8% korting op het hele assortiment, dat maakt het nog aantrekkelijker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted May 26, 2014 Share Posted May 26, 2014 Ik heb ze vorige maand al besteld. Maar ja, was eerst de 12k niet op voorraad, was daarna de nagura aan de beurt. Kortom, nog steeds niet in huis Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mesmer Posted May 26, 2014 Share Posted May 26, 2014 (edited) Ooit maar niet nooit wil ik ook graag zelf een open mes kunnen honen (zeg je dat eigenlijk zo?) Nav een filmpje van Lynn Abrams en later dit topic ben ik ook naar deze stenen aan het kijken. Dure grap om ze allemaal ineens te kopen dus het lijkt mij een goed plan om er af en toe eentje aan te schaffen. Idioot plan? Kan ik beter voor iets anders gaan? En als jullie het mij niet afraden, welke zou ik dan kopen? Lynn Abrams gebruikt in dat filmpje de 1k, 5k, 8k en 12k Is dat de meest gebruikte serie? Of kan ik als beginner beter een BBW steen kopen want dan heb je aan 1 steen toch genoeg? Jaja.. Vragen vragen vragen. Maar jullie zijn goed in het beantwoorden kwam ik al eerder achter. Edited May 26, 2014 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kogel Posted May 26, 2014 Share Posted May 26, 2014 Ik heb een paar goedkope stenen van k&t 240/800 2000/5000 en een maurer (8000). De goedkope heb ik al jaren voor messen en doen het goed. Wil ook wel een paar mooiere maar denk dat techniek toch het belangrijkste is. Maar goed gereedschap is het halve werk. Maar een 12000 chosera is 200 euro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted May 26, 2014 Share Posted May 26, 2014 @mesmer: als je niet alles in één keer wil aanschaffen vanwege de prijs dan zou ik gewoon eerst de 12K aanschaffen, je bezit immers messen die perfect zijn geslepen en kan deze dan gebruiken om ze op te frissen, zo leer je toch al met slijpstenen omgaan en kan je je eigen messen op to date houden. Daarna kan je gaan voor de 1k, 5k, 8k bijvoorbeeld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted May 26, 2014 Share Posted May 26, 2014 @kogel: De chosera stenen zijn fantastisch maar de hogere prijs vind ik alleen verantwoord voor iemand die echt veel slijpt of het aanziet als een investering in z'n hobby. De superstones zijn zeker evengoed in staat om perfect scherende messen te bekomen. Enige wat ik zou aanraden is de Chosera 1K boven de SS 1K omdat deze wel een duidelijk verschil geeft (is mijn mening). Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted May 26, 2014 Share Posted May 26, 2014 Ik heb een paar goedkope stenen van k&t 240/800 2000/5000 en een maurer (8000). De goedkope heb ik al jaren voor messen en doen het goed. Wil ook wel een paar mooiere maar denk dat techniek toch het belangrijkste is. Maar goed gereedschap is het halve werk. Maar een 12000 chosera is 200 euro. Die K&T stenen heb ik ook besteld als combiset inclusief een keramische slijpstaaf (handig voor op het werk) voor iets van €45 of €50. Daarbij de Naniwa SS 12k inclusief nagura voor iets van €85. Ik vond de Chosera 10k voor €200 wat teveel van het goede als instap Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kogel Posted May 26, 2014 Share Posted May 26, 2014 Snuff, ok de 12000 ss besteld en de 1000 chosera. Dan krijg je het nagurasteenje erbij en dan scheelt het nauwelijks met de superstone. Dank voor het advies Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mesmer Posted May 27, 2014 Share Posted May 27, 2014 Hier ook de 12k besteld. Ben benieuwd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noxa Posted August 2, 2014 Author Share Posted August 2, 2014 Er zijn weer een paar stenen in de aanbieding bij Knivesandtools! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamp Posted August 10, 2014 Share Posted August 10, 2014 Bij knivesandtools nu 20% korting op naniwa stenen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
michigalex Posted August 10, 2014 Share Posted August 10, 2014 Ook op de naniwa chosera zag ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buffel Posted August 10, 2014 Share Posted August 10, 2014 Jammer dat de aanbiedingen altijd komen Nadat je alles hebt aangeschaft Link to comment Share on other sites More sharing options...
michigalex Posted August 10, 2014 Share Posted August 10, 2014 Inderdaad, al staat er nog wel een bevelsetter op m'n lijstje voorlopig heb even genoeg uitgegeven aan deze hobby Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts