Jump to content

Meer baardgroei door klassiek scheren??

LongShave

Recommended Posts

met cartridge mesjes is het zo dat ze de haar iets optillen, afsnijden waarna deze haar onder het huidoppervlak terecht komt. Als je je klassiek scheert, scheert het de haar af precies op het niveau van de huid.

Daardoor kan het zijn dat het lijkt dat de haar sneller terugkomt maar de haar is dus minder diep afgesneden. Daarnaast kan de hoek ook uitmaken want hoe meer recht je de haar afsnijdt, hoe meer oppervlakte je van de bovenkant van de haar kunt zien. Daardoor lijkt het ook of de boel sneller groeit.

Je krijgt door klassiek scheren niet meer haarzakjes waar je haren in groeien. Als dat zo was dan gingen alle hipsters daarvoor ipv te kiezen voor een baardhaartransplantatie en ik denk dat er veel mannen zijn die hun hoofd klassiek gingen scheren.

Resumé: er komen niet meer haren en het groeit er ook niet sneller door.

Ik dacht overigens wel dat je haargroei kan stimuleren door het vaker af te scheren. Dus het is niet geheel ondegelijk dat wij ons wat frequenter scheren dan de gemiddelde Nederlander en daardoor onze baardgroei wat meer stimuleren.

Ik merk dat ik de laatste 2 jaar wel een vollere baard heb gekregen, alhoewel er van een baard eigenlijk geen sprake is geweest in die 2 jaar.

Het gedeelte van je haar dat je afscheert is dood en dit heeft geen enkel effect op de verdere groei van de haar vanuit het haarzakje.

Het kan wel meer lijken door de manier waarop het is afgesneden. Meer schuin / spits afgesneden geeft het beeld van een dunnere haar en meer plat / recht afgesneden laat meer oppervlakte aan het einde van de haar zien waardoor het ook dikker lijkt.

Het is allemaal optisch.

Helemaal eens met de uitleg van Mesmer. En na je dood stopt het haar ook gelijk met groeien en groeit niet door zoals wel eens beweerd wordt. De huid trekt wel iets terug waardoor het lijkt alsof de haren nog groeien.

met cartridge mesjes is het zo dat ze de haar iets optillen, afsnijden waarna deze haar onder het huidoppervlak terecht komt. Als je je klassiek scheert, scheert het de haar af precies op het niveau van de huid.

Dat cartridge mesjes de haar optillen is dat geen reclamefabel of is het eerste mesje in zo'n cartridge echt bot?

Ik heb er echt nooit in geloofd :mrgreen:

Graag gedaan :) Voor mij niet zo luguber hoor. Als verpleegkundige gewoon een deel van mijn werk. Vroeger tenminste. Toen moesten we overledenen zelf verzorgen. Nu wordt dat gedaan door mortuariummedewerkers. En het klinkt mischien gek, het was niet altijd het mooiste werk, maar wel bevredigend en dankbaar.

He, je ziet het hier toch zelf :P

Wil niet vervelend doen maar dit spotje is een commercial van Philips (waar je ook vraagtekens bij kunt zetten) en gaat niet over cartridges :)

We zijn niet voor niets weer klassiek aan het scheren :mrgreen: