cutthroat Posted May 12, 2014 Share Posted May 12, 2014 - Kropp - Mühle 81M520 - Klar Kabinett - Aluin - Pinaud Clubman aftershave lotion - Kruidvat ASB Vandaag maar weer de krabber terzijde gelaten en alleen de Kropp gebruikt, want ik krijg me inmiddels glad genoeg met alleen het open mes. Alles verloopt steeds soepeler, alleen de ATG op het gezicht nog niet. Maar goed, die deed ik vandaag dan ook pas voor de tweede keer. Als eerste een WTG pass voor zowel gezicht als hals. Vervolgens voor het gezicht een XTG, en voor de hals een ATG pass. Als laatste een ATG pass voor zowel gezicht als hals. Onder de kin ben ik hierbij een beetje diagonaal gegaan. Nog een touch-up aan de linkerzijde van mijn hals en klaar. Geen sneetjes, geen bloedpuntjes, niks, maar wel een DFS resultaat. Aluin geeft een paar speldeprikjes, en de Pinaud doet dit nog eens over. De huid verwend met wat ASB, en ik kan de week weer beginnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted May 12, 2014 Share Posted May 12, 2014 Arko en Pitralon Classic vandaag ... een klassieke scheerbeurt dus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted May 12, 2014 Share Posted May 12, 2014 Vandaag maar weer eens wat oud staal uit de kast geplukt. Oud maar scheert nog steeds als een wilde. Queyroul A Périgueux 7/8 Mama bear Awakenings F.S . Silvertip Pinaud clubman Lime Alleen WTG Geschoren met een DFS resultaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted May 12, 2014 Share Posted May 12, 2014 LORD L6 LORD Classic 2* Muhle Silvertip fibre Proraso pre-shave wit TOOBS Jermyn street Aluin Nu voor de 3e keer deze krabber in combi met dit mesje gebruikt en moet zeggen dat dit een heel goed mesje is.Na 2 passes een bevredigend DFS resultaat.Afgemaakt met mn pre-shave en daarna en aluin. Is er iemand die weet waar je dit mesje kunt kopen ? Let wel, ik bedoel de Lord Classic (groen-blauw doosje) Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted May 12, 2014 Author Share Posted May 12, 2014 Ja, bij de Lord importeur in Hongarije . Maar volgens mij heb ik ook wel eens Lord produkten bij Connaught Shaving gezien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
LongShave Posted May 12, 2014 Share Posted May 12, 2014 Is er iemand die weet waar je dit mesje kunt kopen ? Let wel, ik bedoel de Lord Classic (groen-blauw doosje) Ebay: http://www.ebay.co.uk/itm/LORD-vintage-SAFETY-RAZOR-BLADE-lamette-da-barba-lame-de-rasoir-hoja-/290796002922?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item43b4cade6a Link to comment Share on other sites More sharing options...
LongShave Posted May 12, 2014 Share Posted May 12, 2014 EJ DE89L Derby Extra / Personna Blue TFS Scheerzeep Tabacco Verde Semogue (de SOC Pure Badger Cherrywood) Aluin Osage Rub ASB Proraso Prot AV PLEISTERS!! Gedoucht. Scheren ging wat pijnlijk/trekkerig. AU! Nondeju! Bloedbad. Mesje eruit (Derby Extra) en gezicht vol in de aluin. Afspoelen met water, nieuw mesje erin (Personna Blue) en opnieuw inzepen. Daar waar ik niet bloede verder geschoren. Weer in de aluin, koud water, Osage Rub en beneden de pleisters uit de EHBO kast gehaald. 3 pleisters geplakt. Na het wegtrekken van de Osage Rub, het gezicht ingesmeerd met ASB Proraso Prot AV. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted May 13, 2014 Author Share Posted May 13, 2014 - Kropp 5/8 (ongeveer) - Jerusalem silvertip - TOBS almond cream - Aluin - Floid suave - Kruidvat ASB Vandaag weer een beurt met alleen het open mes. Merkte gisteren dat het mes wat trekkerig werd, dus een op Crox, Feox en schoon leer gestropt. Vlijmscherp! De scheerbeurt verliep weer goed, alleen heb ik met de XTG pass op mijn gezicht aan de linkerkant het mes onder een te grote hoek naar mijn gezicht gebracht. En toen merkte ik dat het mes bijgewerkt was. Een klein sneetje met wat bloed. Ach, shit happens. Voor de rest verliep het goed met een DFS resultaat. Aluin gaf hier en daar een prikje, de Floid deed niks behalve lekker ruiken. Weer afgemaakt met de Kruidvat ASB. Ik kan er weer tegenaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
moxie66 Posted May 13, 2014 Share Posted May 13, 2014 Gillette Canadian Tech Rapira (3e x) Stirling - Coniferous Semogue Mixtura Dickinson's Witch Hazel Prima. Het mesje gaat er wel uit na 3 keer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noxa Posted May 13, 2014 Share Posted May 13, 2014 - Dovo 6/8 Straight, Carre - Super Badger kwast, home build - Preshave Proraso Groen - Zeep van Barbiere di Figaro, Raffinato (in het bakje van L'Occitane) - Aftershave, Vitos Een 1 pass Damn Fine Shave. Ik ben er inmiddels wel uit dat mijn huid 1 pass met WTG/XTG het beste resultaat geeft. Op deze manier voorkom ik irritatie, zie ik er sociaal geaccepteerd uit en is de aanwas van nieuwe baardharen genoeg om de volgende dag weer te kunnen scheren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted May 13, 2014 Share Posted May 13, 2014 Semogue "The Shave Nook" LE DR Harris Arlington zeep Gillette Fat Handle tech Gillette Bleue Extra NOS Weleda ASB Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted May 13, 2014 Share Posted May 13, 2014 Schick Krona Personna Platinum Chrome mesje Omega "Trekpleister" kwast Monsavon scheerzeep REWE ASB Kruidvat "White Cedar" EdT Op de een of andere manier was het schuim van de Monsavon vandaag minder dan andere dagen. Waarschijnlijk toch wat te weinig zeep gebruikt. Toch glad genoeg in twee scheergangen, maar dat is meer de verdienste van de krabber en het mesje dan van de zeep deze keer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted May 13, 2014 Share Posted May 13, 2014 Ja, bij de Lord importeur in Hongarije . Maar volgens mij heb ik ook wel eens Lord produkten bij Connaught Shaving gezien. Ja, die ken ik maar die hebben niet de groen-blauwe versie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
moxie66 Posted May 13, 2014 Share Posted May 13, 2014 Gillette Fat Handle tech (Canadian) Astra SP (1e x) Semogue 620 Petal Pusher Fancies - Oakmoss & Sage Witch Hasel Geo F Trumpers - Sandelwood skin food zeep brand iets maar werkt verder geweldig. geen last na het scheren. geur is briljant . Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted May 14, 2014 Author Share Posted May 14, 2014 - Kropp 5/8 - Jerusalem silvertip - TOBS Jermyn street cream - Aluin - Pinaud Clubman aftershave lotion - DVH ASB Vandaag een mindere scheerbeurt. Bij de eerste pass WTG op het gezicht blijf ik hangen. Oppervlakkig sneetje wat nauwelijks zichtbaar is. Maar met de volgende beweging gebeurt het. Tsjop, sneetje bij mijn jukbeen. Met bloed (nee, geen fontijn). Gvd! Pass verder afgemaakt met een stukje toiletpapier op mijn gezicht. Gelukkig zit het sneetje hoger op het gezicht, dus ik kan er met volgende passes omheen scheren. Daarna nog een XTG en een ATG (deze liep ook niet lekker, maar geen sneetjes) pass voor het gezicht, en twee ATG passes voor de hals. Toch nog een DFS resultaat. Door het niet lekker lopen van de scheerbeurt heb ik teveel druk gezet, waardoor de aluin flink prik geeft. De Pinaud doet dit nog eens dunnetjes over. Gelukkig biedt de ASB van DVH soelaas. Al met al een mindere beurt. Ben ik nu voorlopig klaar met het open mes? Nee, het motiveert alleen maar om het nog beter te gaan doen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted May 14, 2014 Share Posted May 14, 2014 Geen bloed hier, met een Schick Krona kun je je welhaast slapend scheren Vandaag heb ik toch de Monsavon zeep maar weer eens gepakt, en warempel, prima glad schuim. Zou de varkensharen kwast, een grote Omega Pro 102, er iets mee te maken hebben? In ieder geval meer dan genoeg schuim voor twee scheergangen, en lekker glad met de juiste hoeveelheid water toegevoegd. Het Personna mesje kan misschien nog één scheerbeurt mee (ik zit nu op zeven, denk ik?) maar moet dan toch gewisseld. Enfin, glad resultaat, en weinig prik van de Pitralon Original aftershave. Fris de dag in! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted May 14, 2014 Share Posted May 14, 2014 Al met al een mindere beurt. Ben ik nu voorlopig klaar met het open mes? Nee, het motiveert alleen maar om het nog beter te gaan doen That's the spirit! Dit soort scheerbeurten zijn nu eenmaal onderdeel van het leerproces en dit is vaak het keerpunt voor velen om de handdoek in de ring te gooien. Niet doen, het zal nog de nodige tijd vragen maar over enkele maanden zul je wel eens terugdenken aan de tijd dat je aan het klungelen was terwijl je over je spiegelgladde gezicht wrijft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted May 14, 2014 Author Share Posted May 14, 2014 Snuff, ik vind het veel te leuk en de beleving veel te groot om me door een paar sneetjes tegen te laten houden. Als je jezelf terdege voorbereidt en inleest voordat je de eerste keer het open mes ter hand neemt, weet je dat dit soort dingen gebeuren en bij het leerproces horen. En waarschijnlijk vaker dan je lief is. Maar ik heb op het moment elke keer een goede en fijne scheerbeurt, dus dan kan het ook eens tegenzitten (tot hilariteit van mijn brigade). Nee hoor, ik blijf lekker doorgaan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stoppel Posted May 14, 2014 Share Posted May 14, 2014 EJ 89 Hema 4e Omega Trekpleister Palmolive stick DVH asb Glad en heerlijk comfortabel. Kan de EJ (zoals Johan mbt de Krona) zonder spiegel/met ogen dicht gebruiken. Ik vind het heerlijk zo`n relatief milde krabber. Mijn huid is me dankbaar sinds ik DE scheer! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lampuhkap Posted May 14, 2014 Share Posted May 14, 2014 Het is weer woensdag en dus ook weer tijd voor een nieuwe shave! Vandaag weer eens even mijn Merkurtje, waar het allemaal mee begonnen is, aan het werk gezet! Setup: Merkur 34C HD met KAI mesje (vers) Simpsons Berkeley Best Badger Tabac Original Scheerzeep Tabac Original Aftershave Lotion Tcheon Fung Sing Tabacco Verde ASB Vandaag in het haar: Suavecito Firme Hold Na de wondjes van afgelopen keer, toch maar besloten een iets mildere krabber te pakken. Dus ik dacht, waarom niet de krabber pakken wat het allemaal gestart heeft, voor mij dan. De Merkur 34C HD. Vandaag ook maar weer lekker ouderwets de Tabac van stal gehaald. Lekker ouderwets geurtje, foolproof als het gaat om opkloppen en scheert heerlijk! 3 daags baardje eraf gemaaid zonder enige moeite! Alles echt BBS in 3 passes. Daarna de shave lekker afgerond met de Tabac Aftershave Lotion en voor de verzorging een drupje TFS Tabacco Verde ASB erachteraan Alles weer heerlijk zacht en lekker ruikend! Gisteren ook mijn potje Suavecito Firme Hold binnen gehad Ik had veel goede dingen gehoord over deze waterbased pomade, dus ik heb besloten een potje te kopen en te proberen. Ik heb op vele reviews gelezen dat ie een beetje naar cola of cologne zou moeten ruiken. Het eerste waar ik aan moest denken toen ik de pot open trok was: Badedas. Zo'n goedkoop musky geurtje. Op zich niets mis mee, maar om nou te zeggen dat t enorm lekker is, nee niet echt. De pomade op zich is een stuk zachter dan de Layrite Super Hold die ik hier heb en is ook iets makkelijk in het haar te krijgen. Ik was vandaag alleen met iets te nat haar begonnen met stylen, dus dat wilde allemaal niet helemaal zoals ik wilde. Volgende keer iets droger starten dus! Hold van de pomade is wel nice, iets zwakker als de Layrite. Vind wel dat deze pomade net wat meer glans oplevert dan de Layrite die ik hier heb staan. Ondanks dat de geur me wat tegenstaat, doet de Suavecito Firme Hold zn werk niet slecht. We zullen eens zien hoe die de aankomende tijd blijft bevallen. Fijne Woensdag allemaal! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted May 14, 2014 Share Posted May 14, 2014 Kropp 6/8 Mama bear andy's Mint. Silvertip borstel. Floid Result BBS [attachment=0]ImageUploadedByTapatalk1400088525.274763.jpg[/attachment] Link to comment Share on other sites More sharing options...
michigalex Posted May 14, 2014 Share Posted May 14, 2014 Hier gisteren ook een snee bij jukbeen bij XTG van oor naar neus. Ik bedoel dus geen snee van oor naar neus Gelukkig had ik een styptic pencil in de buurt dus kon ik snel ff dichtten Wilde weer eens te glad voor de dag komen. Al bij al was het een fijne shave, ondanks de snee. De Schuckar had van buffel nog een touch up gehad en dat was goed te merken, lekker scherp (op snee door onkunde na dan ) Btw afgeblust met Proraso ASB wit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted May 14, 2014 Share Posted May 14, 2014 Lord l 6 Gillette super thin(thaise) Muhle Silvertip Fibre pre-shave Proraso wit TOOBS Jermyn street Aluin DVH Na mij 4 x met de Lord Classic, was het nu de beurt voor de Gillette super thin. Na twee passes een gladde DFS zonder enige problemen en afgemaakt met de pre-shave en aluin.Ben benieuwd hoe lang dit mesje mee gaat Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted May 14, 2014 Share Posted May 14, 2014 Rolf, heb jij de mama bears rechtstreeks uit de vs of bij the traditional shaving company gekocht? Ze hebben een aantal geuren waar ik nu al blij van word zonder ze echt geroken te hebben Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted May 15, 2014 Author Share Posted May 15, 2014 - Kropp 5/8 - HJM das - Klar Kabinett - Aluin - Pinaud Clubman aftershave lotion - Arko maximum comfort ASB Na de mindere beurt gisteren gewoon de Kropp weer ter hand genomen. Vandaag was de beurt beduidend beter. Gezicht een WTG, XTG en een ATG pass gegeven, daarbij slalommend tussen de sneetjes van gisteren door. De hals kreeg een WTG en twee keer een ATG pass te verduren. Bij deze laatste drie pukkeltjes onthoofd. Dit alles resulteert in een DFS. De aluin gaf weer redelijk wat prik, en de Pinaud deed daar weer een schepje bovenop. Gelukkig was de Arko ASB voorhanden om de boel weer te sussen. Al met al een redelijke scheerbeurt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts