Jump to content

Ik heb geen scherm meer over

joostmoree

Recommended Posts

Heren,

Ik weet niet of het gij ook zo vergaat maar tot voor enige tijd geleden had ik alleen advertentiebanners en dergelijke boven aan de pagina staan. Daar is niks mis mee. Want daarmede wordt de instandhouding van deze schitterende site geborgd.

Maar nu is de reclame en zijn de banners ook links en rechts in mijn scherm verschenen. Zodanig dat ik nog maar iets meer dan de helft van mijn scherm overhoudt, en, wat erger is, mijn berichten zijn niet meer kan lezen zonder bizarre schuiftechnieken toe te passen.

Hoe lossen jullie dat op?

J

Merkwaardig, ik zie geen banner links en rechts. Alleen bovenaan de pagina.

Als terzijde; wanneer een donateurschap de beschikbaarheid en snelheid van de site zou verhogen, dan leg ik graag een beetje bij.

Ik zie links of rechts ook geen advertenties, maar het is even wachten op Dr P denk ik. Kan best dat het forum op hogere resoluties een andere template geeft maar die indruk heb ik ook niet als ik Joost zijn post lees dat hij de berichten niet eens meer kan lezen.

Kun je een screenshot posten Joost?

Als terzijde; wanneer een donateurschap de beschikbaarheid en snelheid van de site zou verhogen, dan leg ik graag een beetje bij.

DITTO!

Gezien het geheel aan blokkers voor google, javascript, cross-site-requests en wat dies meer zij heb ik sowieso geen enkele advertentie. Dus draag ik momenteel direct noch indirect bij aan de kosten terwijl ik dat, gezien de lol die dit forum me oplevert, wel wil.

Er staat alleen bovenaan 1 banner, dat is alles. Als er dus rechts en links reclame staat is dat een lokaal probleem ;)

Trouwens, iedereen hun eigen keuze om adblock e.d. te installeren, maar het word wel gewaardeerd deze op ShaSoc uit te zetten. Om alles klein en niet vol spam te houden hebben we maar 1 kleine banner actief. De inkomsten dekken momenteel het hosten niet eens, en spekken dus al helemaal mijn kas niet. We maken allemaal gratis gebruik van dit forum, maar het kost wel geld. De tekorten vul ik zelf aan uit eigen zak en dit vind ik prima - is mijn eigen keuze - maar vandaar wel waardering als je af en toe iets aan kan klikken en adblock uitzet.

Donateurschap zou niet veel meer opbrengen dan de advertenties ben ik bang, en zijn daarbij eenmalige inkomsten. Stel dat 10 mensen graag zouden willen doneren, zeg 5 euro, dan hebben we 50 euro binnen voor een jaar bijvoorbeeld. De inkomsten van de advertenties zijn hoger.

Wees gerust. Doordat de tekstknop 'nieuwe berichten' direct boven de banner staat en ik regelmatig vanuit een schommelende trein via mijn ipad op dit forum zit, klik ik geregeld op die banner haha

We kunnen ook overstappen op andere software, phpbb is zelf gratis, maar vind het ook bagger :)

http://www.vbulletin.com/en/purchases bijvoorbeeld, erg goed forum, maar voor de complete suite 399 USD, of 179 USD per jaar inc. hosting bij hun.

Ik heb zelf voor de grote fora altijd invisionpowerboard / ip.board gebruikt. In mijn ogen de beste forumsoftware die er op dit ogenblik bestaat.

Je mening over phpbb deel ik.

De storingen die hier de laatste tijd zijn hebben volgens mij vooral met de host te maken. Ik vermoed teveel op een shared server waardoor die af en toe stil valt.

We kunnen ook overstappen op andere software, phpbb is zelf gratis, maar vind het ook bagger :)

http://www.vbulletin.com/en/purchases bijvoorbeeld, erg goed forum, maar voor de complete suite 399 USD, of 179 USD per jaar inc. hosting bij hun.

Ik heb zelf voor de grote fora altijd invisionpowerboard / ip.board gebruikt. In mijn ogen de beste forumsoftware die er op dit ogenblik bestaat.

Je mening over phpbb deel ik.

De storingen die hier de laatste tijd zijn hebben volgens mij vooral met de host te maken. Ik vermoed teveel op een shared server waardoor die af en toe stil valt.

Idd, helemaal nadat ik logging heb gechecked, database optimalisatie heb gedaan en cache(s) opgeruimd hebt lijkt het me sterk dat het nog aan de kant van het hostaccount / de software ligt.

ip.board is idd ook een optie, maar zit rond dezelfde prijs

Ik zie net dat ik mijn ongebruikte licentie voor ipboard helaas niet kan overdragen naar een ander domein dan waar die oorspronkelijk voor bedoeld was. Zal het sowieso nog even navragen.

Phpbb moet een forum met de huidige omvang toch gewoon goed kunnen draaien. Ik zou zelf verhuizen naar een andere host als de huidige het niet kan oplossen een eerste actie vinden.

Ik zie net dat ik mijn ongebruikte licentie voor ipboard helaas niet kan overdragen naar een ander domein dan waar die oorspronkelijk voor bedoeld was. Zal het sowieso nog even navragen.

Phpbb moet een forum met de huidige omvang toch gewoon goed kunnen draaien. Ik zou zelf verhuizen naar een andere host als de huidige het niet kan oplossen een eerste actie vinden.

Idd, maar zal eerst toch het huidige hosting contract moeten uitzitten (of als er een surplus komt dmv inkomsten dan naar een andere hoster toe)

Trouwens, iedereen hun eigen keuze om adblock e.d. te installeren, maar het word wel gewaardeerd deze op ShaSoc uit te zetten. Om alles klein en niet vol spam te houden hebben we maar 1 kleine banner actief. De inkomsten dekken momenteel het hosten niet eens, en spekken dus al helemaal mijn kas niet. We maken allemaal gratis gebruik van dit forum, maar het kost wel geld. De tekorten vul ik zelf aan uit eigen zak en dit vind ik prima - is mijn eigen keuze - maar vandaar wel waardering als je af en toe iets aan kan klikken en adblock uitzet.

Donateurschap zou niet veel meer opbrengen dan de advertenties ben ik bang, en zijn daarbij eenmalige inkomsten. Stel dat 10 mensen graag zouden willen doneren, zeg 5 euro, dan hebben we 50 euro binnen voor een jaar bijvoorbeeld. De inkomsten van de advertenties zijn hoger.

Ha Dr P. Waarom niet beiden: advertenties EN donateurschap. Dan kan men kiezen (of beiden doen). Je zal niet de eerste site zijn waar ik regelmatig op de doneerknop klik en dat zou ik ook voor deze site graag doen.

Ha Dr P. Waarom niet beiden: advertenties EN donateurschap. Dan kan men kiezen (of beiden doen). Je zal niet de eerste site zijn waar ik regelmatig op de doneerknop klik en dat zou ik ook voor deze site graag doen.

Een doneerknop is uiteraard zo toegevoegd, maar ik dacht dat het geen interesse op deze manier zou hebben. Dacht dat mensen bedoelden een waar donateurschap als eigen subforum, geen reclame meer etc.

Maar als mensen een losse doneerknop willen is dat uiteraard zo gebeurd :) Volwaardig donateurschap zal even gaan duren aangezien ik over 3,5 week ga trouwen en daar de afgelopen maanden al heel veel tijd aan kwijt was, maar de komende tijd alleen maar nog meer.