Jump to content

Advies gevraagd

cutthroat

Recommended Posts

Heren,

Al enige tijd geleden heb ik (letterlijk) voor enkele euro's een mes gekocht. Het ding was in abominabele staat, inclusief scheur in de teen. Deze was puur bedoeld om mijn vaardigheden te oefenen.

Na enige tijd in de la te hebben verpoosd heb ik deze vandaag ter hand genomen en aan het schuren geslagen. Na heel het mes met korrel 180 bewerkt te hebben blijkt er flink wat pitting onder de roest te zitten. Maar wat nu? Verder gaan met al dan niet machinaal schuren om proberen de pitting te verminderen, of de pitting laten voor wat het is teneinde de dimensies van het mes zoveel mogelijk te behouden? Moeders mooiste zal het niet worden, maar wellicht wordt het een hele fijne scheerder.

Dus graag jullie advies in deze.

*edit* foto toegevoegd.

20140511_154729.jpg

Dat is wat ze noemen "devils spit", je kunt bezig blijven tot je een ons weegt je krijgt het niet allemaal weg. Er zit nogal wat op de snede dus of het zal lukken met het slijpen..... Ik zou het proberen, heb zelf wel eens zo'n mes geslepen die nog best meeviel qua scheren.

Ha C!

. . . . . . . :"voor enkele euro's een mes gekocht. Het ding was in abominabele staat, inclusief scheur in de teen. Deze was puur bedoeld om mijn vaardigheden te oefenen."

Houd het daarbij! Oefenen. Het ding was niet alleen in abominabele staat! Het is het nog steeds en het zal altijd zo blijven.En zodra je het gevoel hebt gekregen dat er met dit mes al oefenend niks meer vaardigheden zijn te verwerven, dan flikker je het na zorgvuldig getaped te hebben, met een grote boog bij het oud ijzer.

Als het je enige mes is en een beter exemplaar er voorlopig niet in zit dan kan ik me voorstellen dat je het in arren moede naar het gezicht brengt en het met de stelling van Ron: ". . . . heb zelf wel eens zo'n mes geslepen die nog best meeviel qua scheren." , poogt te (over)leven. Maar ik denk dat je dan beter naar de Aldi kunt gaan om daar voor € 4,99 een namaak Quatro te kopen.

Je ironische forumgenoot,

J