Danielle Posted July 2, 2013 Share Posted July 2, 2013 Hallo Heren, Wie kan een goed advies geven op het gebied van dames DE razors? Ik wil verlost worden van de absurd dure Gillette venus mesjes... Groetjes, Danielle 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lampuhkap Posted July 2, 2013 Share Posted July 2, 2013 http://i275.photobucket.com/albums/jj307/AsylumGuido/NewBlueLadyGillette003.jpg[/img] http://img1.etsystatic.com/013/0/6569222/il_fullxfull.432914985_12pd.jpg[/img] http://www.abovethetie.com/images/a6f88019-1657-b557.jpg[/img] Nou, ik heb er een hele poos geleden 1 gekocht voor mijn vrouw Jawel een Lady Gilette (in blauw) met J4 code (1964, 4e kwartaal) voor €20,- meen ik. Zou zelfs voor goedkoper nog wel vindbaar kunnen zijn. Zijn hele milde krabbers en als je er een beetje mee om leert gaan, prima dingen om oksels, benen enzo mee te scheren. Ik geloof dat ze er zijn in babyblauw, champagne en rose. (waarvan ik persoonlijk de blauwe en champagne het mooiste vind) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danielle Posted July 2, 2013 Author Share Posted July 2, 2013 Super!! Bedankt voor je reactie! Ik ga even zoeken waar ik deze mooie blauwe kan vinden. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lampuhkap Posted July 2, 2013 Share Posted July 2, 2013 http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_sacat=0&_nkw=Lady+gillette&_nkwusc=Lady+Gilette&_rdc=1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted July 2, 2013 Share Posted July 2, 2013 Hallo Heren, Wie kan een goed advies geven op het gebied van dames DE razors? Ik wil verlost worden van de absurd dure Gillette venus mesjes... Groetjes, Danielle Hallo Danielle, Eigenlijk zou je als vrouw zijnde dezelfde krabbers kunnen gebruiken als mannen, alleen ik denk dat een langere handvat dan wel makkelijkere zou zijn. De krabber wat Lampuhkap noemt is een krabber welke niet meer gemaakt word, maar die was dus op de markt gezet voor vrouwen, daarom ziet die er ook zo shiny uit, maar eigenlijk zijn er maar weinig andere krabbers welke specifiek voor vrouwen zijn en als ik eerlijk ben is dat allemaal pure marketing. Ik gebruik ook handcrème welke niet specifiek voor mannen op de markt gezet is, maar het werkt net zo goed voor mij als die dure handcrèmes welke een for men label krijgen. Dus eigenlijk geld voor jou hetzelfde als mannen, je zou om het uit te kunnen proberen gewoon een Rimei van dealextreme kunnen bestellen, dat is een prima krabbertje om mee te beginnen en als het niks voor je is dan heeft het je ook niet veel geld gekost. Andere krabber welke misschien wel handig zou zijn voor vrouwen is de Chinese Gillette Tech, omdat deze een lang handvat heeft en dat is bij de benen scheren denk ik wel handig, enige probleem is deze is niet makkelijk te krijgen en de deadline van de inkoop actie is helaas al verstreken, anders had je er een via de inkoop actie kunnen bemachtigen. Ik weet overigens niet of het vrouwen zo handig is om ook met scheerkwasten aan de slag te gaan, lijkt me eerlijk gezegd wel mogelijk, maar ook een beetje lastig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lampuhkap Posted July 2, 2013 Share Posted July 2, 2013 Dat gaat allemaal makkelijk hoor, ik heb mijn vrouw ook om leren gaan met de kwast en een pot ToOBS Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted July 2, 2013 Share Posted July 2, 2013 Dat gaat allemaal makkelijk hoor, ik heb mijn vrouw ook om leren gaan met de kwast en een pot ToOBS Jij bent ook een pro he Ik heb alleen eens zelf een lather voor mijn vriendin opgeklopt waarmee ze zich dan kon scheren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lampuhkap Posted July 2, 2013 Share Posted July 2, 2013 Naar de kruidvat voor zon Omegaatje, potje TooBS en een keer of 2 voordoen en zelf laten doen en tadaaaa Nou is ToOBS ook nog eens supermakkelijk spul, kan je niets verkeerd aan doen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted July 2, 2013 Share Posted July 2, 2013 Naar de kruidvat voor zon Omegaatje, potje TooBS en een keer of 2 voordoen en zelf laten doen en tadaaaa Nou is ToOBS ook nog eens supermakkelijk spul, kan je niets verkeerd aan doen Ik vraag me juist af of een zachte vrouwen huid niet meer baat heeft aan een badger scheerkwast welke wat zachtere is? Ik wil dan niet direct silvertip suggereren, want dat is prijzig, maar die zijn wel meestal het zachtste. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barbiere di Figaro Posted July 2, 2013 Share Posted July 2, 2013 Misschien, als het toch niet hoeft te verschillen van een scheermes zoals heren dat gebruiken, zou deze in aanmerking komen? Sierlijk, duidelijk herkenbaar in de badkamer wat van wie is en zeker een effectief mes. Met een Astra best een mooie combi of klink ik nu als een verkoper? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frans Posted July 2, 2013 Share Posted July 2, 2013 Haha Eric, Ja, dat wel natuurlijk. Wist al, dat jullie deze hebben....was het eerlijk gezegd een beetje vergeten. Ik zal deze van de week even orderen bij jullie in het blauw (waarschijnlijk). En dan ga ik ook nog op zoek naar een Vintage Gilette, dan is haar dag weer helemaal goed (hoop ik) Heb nog een paar dingen nodig, maar dat hoor je wel. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frans Posted July 2, 2013 Share Posted July 2, 2013 Super!! Bedankt voor je reactie! Ik ga even zoeken waar ik deze mooie blauwe kan vinden. Hallo Lampuhkap, Heb daarnet even gekeken op Ebay en daar staan er inderdaad een aantal op! Sommigen erg mooi, anderen met o.a. veel roest van binnen. Moet wel mogelijk zijn, om een leuke te vinden! Bedankt voor de link. Grt Frans 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frans Posted July 2, 2013 Share Posted July 2, 2013 Wat me net nog te binnen schoot. Op de Shavenook is men erg positief over de zgn. Cobra, Het mesje wat hier in zit is een tukje langer dan een gewone DE blade. Het is eigenlijk vergelijkbaar met een straight. Iemand ervaring met een Cobra? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lampuhkap Posted July 2, 2013 Share Posted July 2, 2013 Die Cobra Classic die jij bedoeld denk ik, daar gingen (als het goed is) ook de Feather mesjes in die in de Artist Club serie gebruikt worden. Mooie krabber, moeilijk leverbaar en bovendien ook knap aan de prijs (€120+ als ik het goed gelezen heb) Wel een erg erg mooi ding overigens Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted July 2, 2013 Share Posted July 2, 2013 Super!! Bedankt voor je reactie! Ik ga even zoeken waar ik deze mooie blauwe kan vinden. Hallo Lampuhkap, Heb daarnet even gekeken op Ebay en daar staan er inderdaad een aantal op! Sommigen erg mooi, anderen met o.a. veel roest van binnen. Moet wel mogelijk zijn, om een leuke te vinden! Bedankt voor de link. Grt Frans Als je echt roest zag, roodbruin, dan is dat roest van een scheermesje wat in de krabber heeft gezeten. Dit krijg je er doorgaans goed van af. Vintage Gillette krabbers roesten niet; er komt namelijk geen ijzer aan te pas, meestal messing met een toplaag van nikkel, zilver, goud of kunststof (het zwart van Super Adjustables bijvoorbeeld). Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted July 2, 2013 Share Posted July 2, 2013 Ik vraag me juist af of een zachte vrouwen huid niet meer baat heeft aan een badger scheerkwast welke wat zachtere is? Ik wil dan niet direct silvertip suggereren, want dat is prijzig, maar die zijn wel meestal het zachtste. Mwah, ik zie dat hier nog veel werk te doen is.... Varkensharen kwasten, mits goed ingebroken/ingewerkt/term-naar-keuze zijn aanmerkelijk zachter (in de haarpunten) dan iedere das met uitzondering van de top-zilverspits exemplaren. En het feit dat een producent zijn kwast zilverspits noemt betekent niet dat het er ook één is; de term is namelijk niet beschermd en er duiken regelmatig gebleekte 'pure' kwasten op met het predicaat. Varken heeft wel tijd nodig en ook al zie je op diverse fora opmerkingen over een perfect ingebroken zwijntje na 10 of 15 scheerbeurten; dat kun je rustig vergeten. Het duurt maanden voor alle haarpunten gespleten zijn (wat je zoekt bij varken en niet wilt bij das) maar dan krijg je ook een geweldige traktatie; zacht als katoenpluis maar met een flinke ruggengraat. Niet ieders ding misschien maar zeker zachter dan 80% van de dassen op de markt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ocellaris Posted July 2, 2013 Share Posted July 2, 2013 Varken heeft wel tijd nodig en ook al zie je op diverse fora opmerkingen over een perfect ingebroken zwijntje na 10 of 15 scheerbeurten; dat kun je rustig vergeten. Het duurt maanden voor alle haarpunten gespleten zijn (wat je zoekt bij varken en niet wilt bij das) maar dan krijg je ook een geweldige traktatie; zacht als katoenpluis maar met een flinke ruggengraat. Niet ieders ding misschien maar zeker zachter dan 80% van de dassen op de markt. Varkenshaar heeft idd slijtage nodig om perfect te werken. Wel is het zo dat varkenshaar van nature een bles heeft, dit betekend dat de haren altijd, dus ook ongebruikt, gespleten zijn. Wat ik altijd met een nieuwe schilderskwast doe is hem een paar keer over een schuurpapiertje te halen. Het zou zomaar kunnen dat dit voor de scheerkwast ook opgaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted July 2, 2013 Share Posted July 2, 2013 Varkenshaar heeft idd slijtage nodig om perfect te werken. Wel is het zo dat varkenshaar van nature een bles heeft, dit betekend dat de haren altijd, dus ook ongebruikt, gespleten zijn. Wat ik altijd met een nieuwe schilderskwast doe is hem een paar keer over een schuurpapiertje te halen. Het zou zomaar kunnen dat dit voor de scheerkwast ook opgaat. Een nieuwe varkensharen scheerkwast heeft beslist niet al gespleten haren; ik heb er nu toch al een flink aantal opgevoed en de meeste haren hebben nieuw toch echt maar één puntje. De truc om ze te splijten is een nat/droog cyclus; door water op te nemen en weer uit te drogen 'barst' de haartop na verloop van tijd. Dit geldt alleen voor varkensharen kwasten die niet ge-clipped zijn; dus niet in model geknipt. Die splijten namelijk niet of nauwelijks meer (nl. te dik) en blijven altijd wat grof. Typische geknipte varkensharen kwasten komen van HJM (Mühle) en dus ook die van Wilkinson en Edwin Jagger, want die komen daar ook vandaan. Bij verfkwasten kan dit anders liggen en hoewel je daar ongetwijfeld prima mee kunt opschuimen zou ik ze niet op voorhand als scheerkwast durven aanraden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ocellaris Posted July 2, 2013 Share Posted July 2, 2013 Heb hier een scheerkwast liggen, misschien 5x gebruikt omdat ik hem te groot vind en ieder haartje heeft een bles. De bles is ook juist een manier om echt varkenshaar van synthetisch te onderscheiden, die van het varken splijt door, vandaar ook dat het haar zijn bles blijft behouden, de neppe zal afbreken. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted July 3, 2013 Share Posted July 3, 2013 Dat verhaal over zachte varkensharen kwasten probeer ik al een tijd uit te dragen op het Scheertopic op Tweakers.net, waar dit forum op een voortzetting van is. Toch associëren de meesten zachtheid met silvertip. Goed dat ik hier wat medestanders vind Link to comment Share on other sites More sharing options...
gyedema Posted July 3, 2013 Share Posted July 3, 2013 Ik heb geen vergelijk, want allleen een Omega varkenshaar in gebruik, maar nu, na een paar maanden, is ie inderdaad heel erg zacht en bijzonder prettig in het gebruik. Zou em beslist aanraden, zeker voor dat geld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frans Posted July 3, 2013 Share Posted July 3, 2013 Bedankt voor jullie bijdragen. Het is interessant om te lezen. Ik dacht dat varkenshaar altijd stug en prikkerig was en dat ook bleef. Zo zie je maar weer: waar een forum niet goed voor is! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ren0W Posted July 3, 2013 Share Posted July 3, 2013 Jammer van het enorme prijsverschil, anders heb ik nog wel een zachte zilverspits Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted July 3, 2013 Share Posted July 3, 2013 Bedankt voor jullie bijdragen. Het is interessant om te lezen. Ik dacht dat varkenshaar altijdstug en prikkerig was en dat ook bleef. Zo zie je maar weer: waar een forum niet goed voor is! Het enige waar je op moet letten is dat je geen kwast koopt met afgeknipte haren (zoals goedkope Chinese kwasten). Een Omega zal volgens mij altijd wel inwerken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ocellaris Posted July 3, 2013 Share Posted July 3, 2013 En toch wilde ik het weten Dus heb zojuist mijn collectie uitgebreid met een omega kwast. Op ieder haartje zit een bles, splijt ook perfect door het midden heen. Ook maar een tabac crème gekocht, ben benieuwd, hij ruikt wel lekker. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts