Jump to content

Merkur Progress Long handle vragen

LongShave

Recommended Posts

Ik ben nu zo'n 3 maanden aan het klassiek scheren en al aardig aan de RAD........

Ben begonnen met een EJ89L en ik wil nu eens kijken naar een andere razor. Het forum doorgespit.

Kwam regelmatig de Merkur Progress tegen.

Is dit een krabber voor een relatief beginnende scheerder en wat houdt het traploos instelbaal zijn van deze krabber precies in.

Thanx!

- ja, dit is een uitstekende krabber voor een beginnende scheerder.

- het traploos instellen houdt in dat je de ruimte tussen de delen waar het mesje zit verder van elkaar / dichter bij elkaar kunt zetten met een genummerd (tot 6) draaimechanisme aan de onderkant. Hierdoor heb je meer of minder blade exposure en dus een meer of minder agressievere krabber. Zo agressief als een Fatip wordt deze echter nooit.

Ik vind de Progress op standje 2,5 / 3 met een HEMA of Astra SP mesje milder scheren dan de ej89 met een beter resultaat.

Sowieso is experimenteren met de verschillende standen leuk en kan ik met de Progress ook beter met mijn Feather mesjes uit de voeten.

Ik zeg: doen.

Dank Mesmer voor je uitgebreide info!

Is de long handle beter vast te houden of is dat een persoonlijke keuze?

Ik heb de long handle nog nooit vastgehouden maar heb voor de standaard gekozen omdat ik persoonlijk niet zo van lange handvatten houdt. Als je de krabber losjes wil vasthouden zodat je deze vervolgens ook zonder druk over je gezicht kunt laten glijden, dan hoeft je hele hand er toch niet omheen.

Ik kan me voorstellen dat bij sommige krabbers de ballans beter wordt met een langer handvat maar ik vind de ballans van de Progress al helemaal prima met het standaard handvat.

Wat me ineens nog te binnen schiet:

De Progress met normaal handvat wordt geleverd in een erg mooi plastic doosje waar ook een doosje mesjes bij zit en dus in past. Mooi en handig voor op reis.

Ben benieuwd hoe dat zit met de long handle..

Als je bestelt zou ik wel even vragen of er ook een plastic doosje om zit.