Jump to content

IJskoude ASB gezocht

LongShave

Recommended Posts

Ik ben op zoek naar een ASB die een IJskoud effect geeft. Na het scheren gebruik ik Osage Rub, die is fantastisch om te gebruiken. Na zo'n 10 minuten is het ijskoude effect van de Osage echter verdwenen.

Daarom zoek ik daaropvolgend een verkoelende (ijskoude) en verzorgende ASB.

Graag tips.

Ik ben hier ook naar op zoek. Ik vind de menthol kick van Proraso heerlijk maar ik wil eigenlijk een ASB die dezelfde verkoelende werking heeft. En als het even kan 1 zonder geur zodat ik er een cologne of eau de toiletten bij kan gebruiken.

Is de Freschezza Polare van TFS niet een verkoelende ASB?

Ik ben ook benieuwd naar de bevindingen van Lampuhkap, die heeft de ASB van Proraso besteld geloof ik.

Ik heb die asb van Proraso afgelopen week ook besteld. Samen met Osage Rub. zodra ik het binnen heb (de asb moet nog uit Italië komen) en uitgeprobeerd dan laat ik het weten.

De groene as van Proraso is op dit moment mijn favoriet dus ben heel benieuwd naar de balm.

Als je uiteindelijk geen heftige menthol balsem kunt vinden, dan kun je ook nog zelf aan de slag gaan met menthol kristallen. Die zijn goed oplosbaar in alcohol en slecht oplosbaar in water. Dat verklaart misschien ook waarom je weinig balsems met veel menthol tegen komt. Maar het is wellicht het proberen waard om met fijngemalen kristallen een balsem te pimpen.

Om je een idee te geven van de heftigheid: 10ml Speick lotion met daarin een hele kristal opgelost, geeft een menthol kick die minstens zo hard aankomt is als Osage Rub.

I like :D

Ik heb die asb van Proraso afgelopen week ook besteld. Samen met Osage Rub. zodra ik het binnen heb (de asb moet nog uit Italië komen) en uitgeprobeerd dan laat ik het weten.

De groene as van Proraso is op dit moment mijn favoriet dus ben heel benieuwd naar de balm.

Ben erg benieuwd naar je ervaringen met de nieuwe asb van Proraso die half mei bij BDF op voorraad komt.