Kogel Posted May 9, 2014 Share Posted May 9, 2014 Ok stoute schoenen aangetrokken. Een golddollar208 besteld voor weinig en de slijpstenen in het water gegooid. Allereerst even een paar keukenmessen geslepen om de slag weer even te pakken te krijgen en vervolgens de scheermessen. De boker king cutter alleen over de maurer 8000 gehaald. De rest nieuwe bevel gezet op een 2000 en daarna 5000 en 8000. Voelde goed en vertrouwd. Morgenochtend maar eens een ter hand nemen. Moet eerlijk zeggen dat ik de golddollar erg vind meevallen. Plastic Carbon scales ok maar het mes voelt wel solide en leek goed te slijpen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buffel Posted May 9, 2014 Share Posted May 9, 2014 Goed bezig! Let bij de gold dollar goed op de hiel, daar zit een lastig stukje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted May 9, 2014 Share Posted May 9, 2014 Morgenochtend maar eens een ter hand nemen. Moet eerlijk zeggen dat ik de golddollar erg vind meevallen. Plastic Carbon scales ok maar het mes voelt wel solide en leek goed te slijpen. Op welke kamer kunnen we je bezoeken? Ik weet het de GD is goedkoop spul maar net zo eentje heeft me weer over de brug getrokken om het open mes opnieuw te gaan gebruiken en je kan er inderdaad naar hartelust op oefenen. Succes morgen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kogel Posted May 9, 2014 Author Share Posted May 9, 2014 Heb mij vanmorgen al geschoren met de boker. Het lukt maar 1 of 2 keer per week. Maar geen tweede pas met een DE. Alles met de straight. Dus het gaat goed. Morgen eens het verschil voelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kogel Posted May 9, 2014 Author Share Posted May 9, 2014 Eelco, bedoel je dat bij de GD de hiel wat dik is waardoor je als het ware vastloopt op de steen? Die moet dus een beetje bijgeslepen worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buffel Posted May 9, 2014 Share Posted May 9, 2014 Dat ook ja, Let ook goed op het laatste stukje van de hiel, die maakt bijna geen contact met de steen. Na een grondige bevel zou het moeten lukken. Daar kom je snel genoeg achter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts