Jump to content

ff voorstellen

earlybird

Recommended Posts

Hallo mensen,

Mijn naam is Joey,

Na een paar jaar vreselijke scheerjaren is er zins 2 maanden een wereld voor me open gegaan.

Ik kon me met geen enkel scheermes glad en irritatie vrij scheren door mijn harde en zwaar groeiende baard, alleen electrisch was een optie maar ook daarmee was ik niet tevreden. Toen ben ik op dit forum gekomen en veel gezocht en uiteindelijk een edwin jagger de89 als beginnersmes gekocht met veel sample mesjes. Met rode proraso en bluebeards ben ik maar eens begonnen.. de eerste keer beviel me prima en echt totaal anders verwacht maar wat glad! Wel veel in het begin irritaties en kleine sneetjes maar dat was puur techniek. Maar nu zoek ik tog nog een iets aggresievere safety razor omdat zelfs de feather mesjes nog wat hakkelen in de edwin jagger. Gisteren voor het eerst met een oude gillette tech geschoren en een shark mesje en dat was tog al wat beter maar ben tog wat benieuwt naar bijv een red tip. Dus een verzameling old timers gaat nog komen!

Welkom!

Ik kan je een Merkur Progess aanraden die vanaf standje 3 agressiever is dan de EJ89 (inmiddels mijn favoriete DE) of een Fatip die een heel stuk agressiever is.

Welkom hier,

Ik kan je helaas niet helpen in jouw zoektocht omdat ik mij enkel met straight razors scheer. Maar zoals je ziet zijn er genoeg genosse die ervaring hebben in de hoek waarin jij zoekt. Bouw maar een mooie collectie op. En stuur van tijd tot tijd eens een fotootje op. Dan kunnen we met jou meegenieten.

Welkom!

Ik kan je een Merkur Progess aanraden die vanaf standje 3 agressiever is dan de EJ89 (inmiddels mijn favoriete DE) of een Fatip die een heel stuk agressiever is.

Klinkt ook aantrekkelijk! Zat ook al an een gillette twistte denken. Maarja waar scoor je zoiets nog?

Welkom!

Een Red Tip is mooi speelgoed maar naar hedendaagse maatstaven niet heel veel agressiever dan je DE89.

De ook al aangehaalde Progress vind ik zelf erg fijn maar er is zo ontzettend veel keuze. Misschien eens omkijken naar een (vintage) open comb krabber?

Misschien een Gillette slim?

Dit vind ik een hele fijne krabber en gebruik hem zelf regelmatig.

Een andere waar ik heel erg te spreken over ben is de Fatip grande open comb.

Welkom, de wijzen uit het Oosten worden steeds sterker vertegenwoordigd :mrgreen:

Ben zelf verzot op Gillettes adjustable, vanwege het instelbaar zijn op nagenoeg elk mesje.

Echter als je echt lekker agressief en toch veilig wil scheren, neem dan naast een vintage Gillette ook maar direct ook een Fatip, dan heb je een minder slopende weg te gaan naar het uiteindelijk dieptepunt in deze verslaving. Ofschoon een Pearl TTO voor mij tussen de Gillette en de Fatip ligt.

Welkom, de wijzen uit het Oosten worden steeds sterker vertegenwoordigd :mrgreen:

Ben zelf verzot op Gillettes adjustable, vanwege het instelbaar zijn op nagenoeg elk mesje.

Echter als je echt lekker agressief en toch veilig wil scheren, neem dan naast een vintage Gillette ook maar direct ook een Fatip, dan heb je een minder slopende weg te gaan naar het uiteindelijk dieptepunt in deze verslaving. Ofschoon een Pearl TTO voor mij tussen de Gillette en de Fatip ligt.

Verslaafd ben ik al! En vooral zoekend, maar de gillette slim is wel heel ver zoeken volgend mij want ik zie ze nergens te koop.. iemand tips?

Ik neem aan dat het om een Slim Adjustable gaat? Gillette heeft namelijk ook nog een Slim Twist gemaakt, een niet adjustable krabber met kunststof handvat.

Ja die bedoel ik, net op ebay gekeken staan er inderdaad veel op en word ook veel op geboden dus ze zijn wel gewild zo te zien haha