Blue Tip Posted May 5, 2014 Share Posted May 5, 2014 Hallo, Ik ben erg benieuwd wat jullie van de nieuwe Merkur vinden, namelijk de 47c. Ik vind hem zelf erg mooi, tenminste op foto's. Vooral het handvat is erg sierlijk (voor een Merkur) Wat vinden jullie? Iemand die hem in real life bezit? Ben benieuwd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted May 5, 2014 Share Posted May 5, 2014 Ik had er nog niet eerder van gehoord maar het lijkt een bestaande kop met een nieuw handvat te zijn, klopt dat? Hij ziet er wel goed uit ja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted May 6, 2014 Share Posted May 6, 2014 Die knop achterop is wel sjiek ja met encriptie. Het model heeft zo wel wat van de Pearls. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blue Tip Posted May 6, 2014 Author Share Posted May 6, 2014 Ja lijkt op pearl. Die zijn toch van massief messing? Of sommige modellen? Deze Merkur is duur, rond de 40 euro terwijl het Zamac is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted May 7, 2014 Share Posted May 7, 2014 Made in India tegenover made in Germany? Ik geloof trouwens dat de koppen van de Pearls ook zamak zijn, al zal dan niet opgaan voor de TTO modellen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted May 11, 2014 Share Posted May 11, 2014 Een mooie krabber krabber en mooi handvat.Maar is de onderplaat en bovenplaat het zelfde ALS bv een 23c ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blue Tip Posted May 12, 2014 Author Share Posted May 12, 2014 Ja klopt, kop is hetzelfde als 23c en 34c en vast nog een paar andere Merkurs. Standaard dus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted May 12, 2014 Share Posted May 12, 2014 Doet me aan een Parker of Pearl denken als ik hem zo zie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thorical Posted May 12, 2014 Share Posted May 12, 2014 Ik heb dus helemaal niets met die bolletjes vind het zelfs lelijk. Voor mij al een reden om niet eens verder te kijken naar de scheeerkwaliteiten van het mes. Omdat ik me, er elke keer dat ik zo'n ding in mijn handen zou hebben me zou ergeren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted May 15, 2014 Share Posted May 15, 2014 Ik vind die steel met die bollen ook niet mooi, ik zie liever die Steel van de 34c Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts