Jump to content

ff voorstellen

Daapse

Recommended Posts

Hey

ben Michiel, 28 jaartje aanwezig op deze aarbol

heb mij de afgelopen 2 a 2 1/2 jaar weinig geschoren alleen af en toe getrimd met de tondeuse, maar de baard gaat er voorlopig weer af

en nou heb ik het open scheermes altijd al mooi gevonden, maar altijd buiten mijn budget geweest.

zit nu te kijken voor een shavette, als een soort tussenstap of het op die manier van scheren wel iets voor mij is.

hoop hier op het forum het een en ander te leren met betrekking tot de verschillende messen

Welkom Michiel! Ik zou zeggen sla de shavette stap over en koop hier op het forum een "echte" , goed geslepen straight en strop en ga daar mee aan de slag. Dat is wel wat duurder dan een shavette maar dan heb je wel meteen het echte werk.

Mij is een shavette in ieder geval niet goed bevallen en ik ben blij dat ik snel een volwaardig mes heb gekocht.

Welkom!

Ik ben het met Noxa eens, sla die shavette over en scoor hier een goedkope, scheerklare straight in het vraag- en aanbodforum.

Een shavette was voor mij heel andere koek dan een echte straight.

Als dat je een stap te ver is kun je natuurlijk ook een krabber overwegen.

Van harte welkom! Ik sluit me bij de eerdere opmerkingen, dat je hier op het forum een mes voor relatief weinig geld aan zou moeten/kunnen schaffen, aan. Het vraag en aanbod subforum is een goede, en anders bijvoorbeeld Buffel een pb-tje sturen.

Een goede goedkope strop kun je bij Larry van Whipped Dog krijgen. Ik heb zelf die met flaws, maar heb ze nog niet kunnen ontdekken. Voor nog geen €20 in huis. Enige nadeel is dat deze wat smaller is waardoor je met stroppen een X beweging moet maken.

Voor de rest veel lezen, vragen en voorbereiden. Veel succes en plezier!

Ook ik heet jou welkom.

Natuurlijk ook een goede raad van mij. Ga voor een straight.

Realiseer je echter wel het volgende: een straight komt niet alleen. Er komt minstens een hangriem bij: je wilt een scherp mes immers scherp houden. Tips en handleidingen staan hier genoeg op dit forum. Doe er je voordeel mee. Vragen kun je altijd stellen. De domste vraag is de vraag die je niet stelt!