cutthroat Posted May 5, 2014 Share Posted May 5, 2014 - Kropp / Lord L6 met Lord platinum - Virginia Sheng finest badger - Palmolive citrus-bergamot - Aluin - Pinaud Clubman aftershave lotion - Kruidvat ASB Met de Kropp probleemloos een WTG pass over gezicht en hals gemaakt. Daarna op het gezicht een XTG en op de hals een ATG pass, ook weer probleemloos. Omdat het zo goed ging nog geprobeerd om voor het eerst op het gezicht ATG te scheren, maar dit liep niet lekker, dus poging gestaakt. Met de Lord deze ATG afgemaakt en nog een XTG met een touch-up onder de kin om de laatste stoppels om zeep te helpen. Dit alles met een praktisch BBS resultaat. Aluin gaf hier en daar een prikje, de Pinaud gaf meer prik. Afgemaakt met de ASB, en klaar voor een nieuwe week. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted May 5, 2014 Share Posted May 5, 2014 Alu fibre kwast Palmolive stick vintage Merkur Slant Gillette Bleue Extra Floid Blue Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted May 5, 2014 Share Posted May 5, 2014 Palmolive Classic stick Omega Trekpleister kwast Schick Krona krabber Feather mesje (6e scheerbeurt) Pitralon Classic aftershave Langer dan een week met hetzelfde Feather mesje gaat niet lukken, maar ook vandaag deed de Krona / Feather combinatie het weer uitstekend. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted May 5, 2014 Share Posted May 5, 2014 LiJüN silvertip 3 band TFS Lonicera Merkur 38c Barberpole Super+ platinium (a.k.a. Israel Personna) 5e x Floid Mentolado Harkos® ASB WTG, XTG, ATG > BBS Voor de 5e x doet het mesje het perfect, nu in de Merkur 38c. Lijkt dus een van de betere te zijn, mijn 6 norm haalt dit mesje zeker en de rest is dan weer mooi meegenomen. Lijkt er op dat deze dus binnen mijn kan je wel vaker kopen norm valt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snowmiss Posted May 5, 2014 Share Posted May 5, 2014 - Fatip Grande - Gillette Nacet (1*) - Omega 31151 - Florena crème - Isana ASB Vandaag voor het eerst de Fatip Grande gebruikt met een verse Nacet. Dit mesje heb ik de afgelopen twee weken ook steeds in mijn Rimei en Lord L6 krabber gebruikt en dat is al een prima combi, maar in de Fatip scheert dit mesje nog gladder Wel in de hals dit keer een branderig gevoel, dus daar morgen even op letten. Ja, ik scheer mij steeds vaker sinds ik DE scheer. Was het drie maanden terug nog om de 3-4 dagen, nu is het bijna dagelijks Afgelopen weken steeds vaker de Omega kwast ipv mijn dasharen Balea. Gewoon omdat dit voor mij de fijnste kwast is (uit een collectie van drie). Ik heb met die kwast vooral mijn Florena crème opgeklopt om dan eindelijk binnenkort een keer iets te kunnen posten in het Helemaal op!! topic Link to comment Share on other sites More sharing options...
Froop Posted May 5, 2014 Share Posted May 5, 2014 Ja, ik scheer mij steeds vaker sinds ik DE scheer. Was het drie maanden terug nog om de 3-4 dagen, nu is het bijna dagelijks Dit heeft ieder forumlid denk ik wel. Daar ik het vroeger niet vaker dan een keer per drie dagen deed, baal ik er nu van als ik een dagje mis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bert Posted May 5, 2014 Share Posted May 5, 2014 Fatip grande Hema mesje Simpson duke 3 Proraso groen creme Osage rub Nivea balm Link to comment Share on other sites More sharing options...
LongShave Posted May 5, 2014 Share Posted May 5, 2014 EJ DE89L Astra Platinum TOBS Scheercreme Cocunut Semogue (de SOC Pure Badger Cherrywood) Aluin Floid Black ASL Biodermal ASB verkoelend Gedoucht. Het scheren van de keel gaat steeds beter. Na 4x ATG en WTG bijna BBS. Her en der een paar haartjes. Misschien eens een ander merk mesje gaan gebruiken. De Feather beviel me niet. Te scherp.Tips? Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted May 5, 2014 Share Posted May 5, 2014 hoewel over op het open mes heb ik 100 voskhods aangeschaft voor mocht ik haast hebben. een absoluut aanbevelenswaardig mesje als je het mij vraagt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted May 5, 2014 Share Posted May 5, 2014 Morgenvroeg om zes uur op Schiphol, dus ik scheer me zo nog even... (morgen post ik wel waarmee ik me heb geschoren ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted May 6, 2014 Author Share Posted May 6, 2014 - Emtio / Lord L6 met Lord platinum - Custom silvertip - TOBS rose cream - Aluin - Pinaud Clubman aftershave lotion - Kruidvat ASB Vandaag weinig nieuws onder de zon. De Emtio weer gebruikt om te vergelijken. De zelfbouw silvertip presteert buitengewoon, deze knot kan ik van harte aanbevelen. Verder met het open mes weer WTG gedaan, XTG op het gezicht en ATG op de hals. Afgemaakt met de Lord met een XTG op de hals en aldaar nog twee touch-ups, en ATG op het gezicht. Alles met het uiteindelijke DFS resultaat. Aluin gaf hier en daar wat prik, Pinaud deed dit iets meer, geblust met de Kruidvat ASB. Prima scheerbeurt weer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted May 6, 2014 Share Posted May 6, 2014 Simpson Douglas 2 band Barbiere di Figaro Esclusivo Swing 2-delige krabber Gillette Bleue Extra NOS Pinaud Citrus Musk en 444 balm. De Swing krabber heb ik al zo'n 2 jaar liggen, nu pas gebruik ik hem voor het eerst. Wat een heerlijke krabber zeg. Smooth en heel efficient zonder agressief te zijn. De kop lijkt wat op een tech maar het mesje ligt platter dan een tech en steekt verder uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted May 6, 2014 Share Posted May 6, 2014 Jeruzalem Fibre Harkos® TFS Neroli Strong Fatip Grande Super+ platinium (a.k.a. Israel Personna) 6e x Harkos® Bay Rum Harkos® ASB WTG, XTG, ATG > BBS De combi Fatip / Super+ blijft goed, ook bij het mesje na 6 keer gebruik. Perfect gladde scheerbeurt. Ook de Fibre kwast blijft zijn werk goed doen. Vlot schuim en goede flow bij het opbrengen. Toch merk ik een manco bij de Fibre kwasten. Ze zijn wat stug in de haren, waardoor deze altijd direct terug springen in hun rechte stand. Dus eigenlijk super back bone, meer dan nodig. Dat geeft toch een ander gevoel dan echt haar van een dier. Dit is echter puur gevoel, want de effectiviteit is groot en de kwasten lijken ongevoelig voor vocht etc. Hierdoor kan je ze goed bewaren in een kastje of toilettas. De rest blijft ouderwets goed. Ergo ik ben weer te pas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lampuhkap Posted May 6, 2014 Share Posted May 6, 2014 Vandaag wel even trots het SOTDtje van Marloes van deze ochtend showen De eerste keer dat ze zelf met deze setup aan de slag ging zonder hulp. Setup: Pearl OC TTO SBF11 Pink met Feather mesje (vers) BAUME.BE Best Badger kwast Tcheon Fung Sing Mandorlatte Tcheon Fung Sing Mandorla ASB Ze wilde het vandaag eens zelf doen, zonder hulp en ik moet zeggen dat ze het echt uitstekend gedaan heeft. Alles vlekkeloos gedaan, 1 klein hapertje op 1 van de schenen, maar geen bloed Aluin ging nergens af, behalve op het plekje waar het haperde, dus dat is ERG goed nieuws! Goed gedaan! Benen daarna ingesmeerd met een flinke drup TFS Mandorla ASB. Die ruikt nu zometeen de hele dag naar amandel Heerlijk! Ik heb vandaag de Layrite Super Hold er weer ingesmeerd. Dat was het weer voor vandaag! Fijne dag allemaal! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted May 6, 2014 Share Posted May 6, 2014 Weishi TTO 9306 Muhle Silvertip Fibre Souplex 4* TOOBS Jermyn str proraso groen Pre-shave Ik heb nu dit mesje in combinatie met de Weishi 5* gebruikt en heb een mooi DFS resultaat. Wel merk ik dat in m'n hals het op een bepaalde plek wat rood is.Ik ga dus morgen maar met de red captain beginnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted May 6, 2014 Share Posted May 6, 2014 Mühle SF Mühle sandalwood EJ de89l Polsilver (4*) Aluin Proraso splash DVH asb Op zich lekker geschoren, maar omdat ik een tijdje zonder Polsilver heb gezeten door een foute batch mesjes ben ik er achter gekomen dat ik Personna super eigenlijk nòg lekkerder vind scheren. Misschien binnenkort maar op onze marktplaats zetten.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
evert_l Posted May 6, 2014 Share Posted May 6, 2014 -Kiehl's lite flite shave cream -Omega kwastje -Dovo stait razor -Aluin -Biotherme soothing Balm Voor de eerste keer probleem loos geschoren met de stait razor, geen Aluin nodig gehad! Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted May 7, 2014 Author Share Posted May 7, 2014 - Kropp / EJ ED89L met Astra platinum - Jerusalem silvertip - BdF classico - Aluin - Floid suave - Kruidvat ASB Niks nieuws onder de zon. Gezicht WTG en XTG gedaan met de Kropp, hals WTG en ATG. Geen bloedpuntjes of sneetjes of wat dan ook. Ik krijg er al merkbaar meer handigheid in. Afgemaakt met de EJ met een XTG op het gezicht en een ATG en twee touch-ups op de hals. Resultaat is een goede DFS. Aluin gaf één enkel prikje, de Floid wat meer. De boel gevoed met de Kruidvat ASB. Weer een goede scheerbeurt, en ook weer eens eentje met een piccie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted May 7, 2014 Share Posted May 7, 2014 Zojuist heb ik de Monsavon maar eens aangebroken. Maar ik was nog niet echt onder de indruk. De geur deed me weinig (en ik hou nog wel van lavendel), en de schuimkwaliteit is gewoon gemiddeld. Zowel Arko als de Palmolive stick presteren beter bij mij. Verder geen bijzonderheden: Gillette Contour Wilkinson Sword mesje Omega Trekpleister kwast Monsavon zeep HEGA Rakbalsam Davidoff Cool Water EdT Op naar het ontbijt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted May 7, 2014 Share Posted May 7, 2014 Het is al weer een tijd geleden dat ik Monsavon heb gebruikt, maar ik vond het een bovengemiddeld dorstig zeepje. Verder een prima budget zeep. Nu ik eraan denk, ik heb nog 2 potten staan. Beiden gekregen bij de aankoop van krabbers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted May 7, 2014 Share Posted May 7, 2014 Ik vind het een aardig makkelijk zeepje, schuimt prima. Geur is ook in orde, citrus met lavendel. Lekker lentefris Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lampuhkap Posted May 7, 2014 Share Posted May 7, 2014 Daar zijn we weer met de shave van Woensdagochtend! Vandaag een aantal producten die nieuw zijn (voor mij dan) en die ik al een poos niet gebruikt heb. Setup: Muhle R41 (2011) met Pearl Handle in Pearl stand met KAI (vers) Muhle Silvertip Fibre Maggard Razors Pre-Shave Oil (sample) Tcheon Fung Sing Barbe Gialla Captain's Choice Lime (sample) Ik heb eindelijk een pakje KAI mesjes weten te bemachtigen. De mesjes hebben ongeveer dezelfde status als de Feather mesjes, maar dan wat lastiger te verkrijgen (zeg maar gerust nergens, ken 1 shop die ze heeft en die zit niet in Nederland, helaas ) Ik heb nog nooit een pre-shave olie gebruikt, dus dit was vandaag de eerste keer. Had na het douchen maar wat op mn hand gedaan en over de 3 daagse baard heen gesmeerd. Gleed super lekker, rook ook wel lekker, maar de huid was wel behoorlijk vet. De TFS Barbe Gialla heb ik echt al een hele poos hier in een bakje liggen en ik denk dat ik m 2x gebruikt heb. Zonde, want het is echt een heerlijk fris citroenig luchtje. Zou heerlijk geweest zijn voor het mooie weer. Al is er vandaag weer niets anders dan wind en ellende...maar dat is een ander topic Klopte met de Silvertip Fibre weer op zoals ik dat gewend ben van alle TFS zepen, snel en dik en een lekker geurtje in no-time. Bak zat weer flink vol met heerlijk schuim. Scheren ging op zich ook best aardig. Mesje is verdomd scherp en mijn hoek was vandaag ook niet helemaal optimaal. Wel superglad geschoren in 3 passes, maar niet zonder bloed! Moedervlek op mn gezicht geheel onthoofd, ingegroeid haartje in mn nek onthoofd en de aluin ging nog best af op mn nek. Absoluut een shave die beter kan. De Captain's Choice Lime valt me helemaal niet tegen. Het lekkere lichte frisse limoengeurtje met als achtergrond een bay rum aftershave. Heel mooi uitgebalanceerd. Spul ruikt fantastisch! Bijna geen sting en houd de huid lekker fris. Erg fijn spul! Vandaag ook om het qua geur een beetje te matchen, de laatste restjes van mn BonaFide Pomade sample van Pomade-online.nl erin gesmeerd. Gewoon op helemaal droog haar. Ging echt prima! Eens kijken hoe dat blijft zitten door de dag heen. Ruikt in ieder geval prima (sinaasappel-achtig) Fijne dag allemaal! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted May 7, 2014 Share Posted May 7, 2014 Vero Black Fibre Harkos® Klar Kabinett Pearl TTO Super+ platinium (a.k.a. Israel Personna) 7e x Harkos® Bay Rum Harkos® ASB BBS ZS Alle ingrediënten voor een geslaagde start. Nou dat was het dan ook weer met de Klar roosjes. De combi Pearl / Super+ was ook weer in topvorm. Mesje komt bij wel hoog in de ranking. Zal binnenkort vanuit mijn scheerbase en sotd een overzichtje maken van de tot nu toe geteste mesjes en dit in het DE topic uploaden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
LongShave Posted May 7, 2014 Share Posted May 7, 2014 EJ DE89L Astra Platinum TOBS Scheercreme Cocunut Semogue (de SOC Pure Badger Cherrywood) Aluin Pinaud Clubman After Shave Osage Rub Gedoucht. Nog niet BBS maar ik kom in de buurt. Manmanman ik ga steeds vaker scheren al was het alleen maar om dat fantastische gevoel na het gebruik van de Osage Rub Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted May 7, 2014 Author Share Posted May 7, 2014 Junk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts