Froop Posted July 2, 2013 Posted July 2, 2013 Enige tijd geleden kwam ik dit pareltje tegen in de Trekpleister. Hoewel de prijs (€3,78) geen goede indruk gaf, besloot ik hem toch maar te kopen. Ik heb hem eerst een nachtje laten inwerken met schuim aangezien de geur niet te harden was, maar een dag later kon ik hem gebruiken. Wonder boven wonder presteert deze kwast ook nog, vooral bij de hardere zepen waar mijn dassenharenkwast het toch iets moeilijker mee heeft. Voor het geld hoef je deze in elk geval niet te laten schieten.
Lampuhkap Posted July 2, 2013 Posted July 2, 2013 Ik heb deze kwastjes idd bij mijn starterspakketjes zitten, de Omega 10019 zijn dat. Zeker in het begin, behoorlijk stugge kwasten, maar doen het uitstekend. Maakt niet uit hoe hard de zeep is, hij maakt er gewoon gehakt van Gaat allemaal vlekkeloos. Voor het geld hoef je ze echt niet te laten staan, uitstekende kwast. Handvat is wel lekker, gewicht ervan is best gangbaar. Niet te klagen
talibeard Posted July 2, 2013 Posted July 2, 2013 Dat is inderdaad een hele sterke aanbieding; zover ik ze allemaal ken het sterkste drogisterij-aanbod van Nederland. De kwast is groot genoeg voor de bowl maar zeker niet te groot voor facelatheren. Het enige zwakke punt (van meer Omega's) is het goedkope greepje; de cup waarin de haren zijn gezet kan soms barsten en het greepje is dan te zwak om dat tegen te houden en gaat dan op den duur ook. De haren zelf zijn echter top en voor die prijs kan ik er ook mee leven dat-ie geen tientallen jaren meegaat. Volgens mij de ideale starterskwast en meer dan goed genoeg om ook een doorgewinterde varkensliefhebber te bekoren.
Guest Posted July 2, 2013 Posted July 2, 2013 Ik heb hier ook van, inderdaad niet slecht, maar ik hou zelf niet van stugge scheerkwasten en het handvat vind ik niet erg mooi en dat plastic doorzichtige stuk trek je er zo af van. Voor geld inderdaad een prima scheerkwast, ik heb er alleen mee gebowl lathered en niet op me gezicht gebruikt, maar om andere delen van me lichaam in te zepen welke ik ook wel eens scheer.
ShockWave_Omega Posted July 2, 2013 Posted July 2, 2013 Ziet er wel uit als een leuke kwast zeker voor het geld
parkos Posted July 2, 2013 Posted July 2, 2013 Ahh misschien deze budget kwast maar eens aanschaffen als mijn kruidvat kwast het heeft begeven.
Marcel Posted July 2, 2013 Posted July 2, 2013 Dat is inderdaad een hele sterke aanbieding; zover ik ze allemaal ken het sterkste drogisterij-aanbod van Nederland. De kwast is groot genoeg voor de bowl maar zeker niet te groot voor facelatheren. Het enige zwakke punt (van meer Omega's) is het goedkope greepje; de cup waarin de haren zijn gezet kan soms barsten en het greepje is dan te zwak om dat tegen te houden en gaat dan op den duur ook. De haren zelf zijn echter top en voor die prijs kan ik er ook mee leven dat-ie geen tientallen jaren meegaat. Volgens mij de ideale starterskwast en meer dan goed genoeg om ook een doorgewinterde varkensliefhebber te bekoren. Als je het handvat van deze kwast losmaakt, zie je dat deze kwast nog simpeler van opzet is dan de meeste Omega kwasten: de zijkant van het handvat is het cupje waar je over praat. Opengemaakt kijk je tegen de onderkant van de lijm aan Een dezer dagen ga ik er nog een kopen om te slopen en de knot in een vintage handvat te plaatsen. Een andere optie is natuurlijk om dit handvat te verzwaren. Plek genoeg daarbinnen!
Guest Posted July 2, 2013 Posted July 2, 2013 een kopen om te slopen, dan zijn de haren inderdaad goed als je de kwast ervoor sloopt, ik heb het ook wel eens andersom gezien dat iemand een Balea scheerkwast sloopte vanwege het handvat. Nee dat was niet voor het handvat maar ook inderdaad voor de knot. http://my-sammelsurium.blogspot.nl/2010/10/balea-men-rasierpinsel-und-dazu-ein.html
Puerco Posted July 2, 2013 Posted July 2, 2013 Deze heb ik ook en die komt steevast uit de kast als ik even snel wil scheren en dus niet 3X hoef in te zepen. Het duurt vrij lang voor de haren wat losser worden maar daarna is het echt een fijn ding. Het enige nadeel is inderdaad dat het handvat kan barsten als de haren wat zwellen, zo heb ik een bosje van deze haren met plug en al in een ander handvat gezet terwijl ik nog 2 nieuwe reserve had liggen maar die gebruikte was na lange tijd zo lekker ingewerkt dat ik het echt niet over mijn hart kon verkrijgen om het weg te gooien.
Marcel Posted July 4, 2013 Posted July 4, 2013 In plaats van een nieuwe te kopen heb ik gisteren mijn bestaande kwast, die toch nog niet was ingewerkt, gesloopt. Ik heb de knot er heel uit kunnen krijgen, maar de lijmprop is veel breder dan de basis van het haar. Dat wordt nog stevig vijlen oid om daar verder mee aan de slag te gaan, anders krijg ik de knot niet netjes in een ander handvat. Wordt vervolgd dus
Puerco Posted July 5, 2013 Posted July 5, 2013 Tsja Marcel dat probleem had ik ook toen die van mij het begaf, ik had nog een handvat van een andere kwast die permanent in de rui was maar de lijmprop van de Omega was idioot groot en hard. Ik heb het grove schuurwerk in de tuin op de tegels gedaan en daarna met een vijl netjes afgewerkt en in het andere handvat gelijmd met epoxy lijm. Ik weet niet wat voor spul Omega gebruikt voor die lijmprop maar het is kneiterhard, liever had ik het hele handvat van dat spul gehad.
Johan Posted July 5, 2013 Posted July 5, 2013 Ik heb dezelfde kwast (naast een Vero kwast, en een andere Omega) en voor het geld is het inderdaad een belachelijk goede scheerkwast. Zelfs al zou hij wat minder lang mee gaan dan de duurdere varkensharen kwasten, dan vind ik het nog value for money.
Marcel Posted July 5, 2013 Posted July 5, 2013 Voor ruwweg €3,70 kun je ook niet klagen. Ik heb wel een paar dikke haren met een klein schaartje weggeknipt. Dat zijn van die ongeleide projectielen in goedkope kwasten die altijd stug blijven. Maar verder een prima kwast voor het geld.
parkos Posted July 8, 2013 Posted July 8, 2013 Vandaag deze kwast aangeschaft en de eerste indrukken zijn goed. Net een niveau hoger dan de kwast van de kruidvat.
Johan Posted July 8, 2013 Posted July 8, 2013 Vandaag deze kwast aangeschaft en de eerste indrukken zijn goed. Net een niveau hoger dan de kwast van de kruidvat. Helaas, die van mij vertonen na een paar maanden ook scheurtjes in het handvat ... toch maar weer terug naar de Vero kwasten met houten handvat?
talibeard Posted July 8, 2013 Posted July 8, 2013 Vandaag deze kwast aangeschaft en de eerste indrukken zijn goed. Net een niveau hoger dan de kwast van de kruidvat. Helaas, die van mij vertonen na een paar maanden ook scheurtjes in het handvat ... toch maar weer terug naar de Vero kwasten met houten handvat? Ik weet niet of je terug moet naar Vero, hoewel daar verder niks mis mee is, maar de 10019 van de trekpleister is qua constructie wel een hele zwakke broeder als ik hem vergelijk met mijn andere Omega kwasten (10066, 40033, 50014 en 50068) maar tegelijkertijd koop je voor minder dan €4 wel een kwast met kwaliteitsharen. Het sterke punt van deze kwast is imo dat je heel goedkoop en zonder verzendkosten kunt starten met een product dat in gebruik wel degelijk deugt. Zolang de kwast heel blijft zijn de scheurtjes weliswaar visueel onaantrekkelijk maar in het gebruik maakt het niets uit. Hij gaat lang genoeg mee om erachter te komen of het gebruik van een scheerkwast iets voor je is. Er zijn voor 2 a 3 keer meer geld bij de drogist ook kwasten te krijgen die je beslist minder zullen overtuigen denk ik.
Johan Posted July 9, 2013 Posted July 9, 2013 Dat van die kwaliteitsharen is waar. Maar het is zo zonde dat de vatting niet meer dan een half jaar (?) lijkt mee te gaan. Dat terwijl de haren een veel langere levensduur hebben. Vroeger had ik een Omega kwast met een houten handvat; die was wel goed! Maar dan praat ik al wel over wat jaren geleden. De Vero kwasten zijn ook prima (het type wat ik heb wordt misschien ook al niet meer gemaakt), maar voelen wat "slapper" dan de Omega's. Ik blijf doorkwasten met de 10019 totdat ik me er teveel aan ga ergeren. En dan moet ik misschien maar eens een Semogue gaan proberen
parkos Posted July 13, 2013 Posted July 13, 2013 Zo, heb de kwast al een paar dagen in gebruik en ik moet zeggen dat ik het een zeer fijne kwast vindt. De eerste keer kwam er niet zo'n fijne geur vanaf, dus even geweekt en hierna nergens meer last van gehad. Ik gebruik de kwast alleen voor facelatheren en dit gaat prima ! Nog wel een beetje stug maar met gebruik zal dit wel weggaan. Ben zeer tevreden vooral als je bekijkt hoe goedkoop deze kwast is.
Treb Posted July 21, 2013 Posted July 21, 2013 Inderdaad prima kwast voor de prijs. Ik ben er zelf ook mee begonnen en tot de conclusie gekomen dat een kwast wel mijn ding is. Mocht je nou vinden dat een kwast nou niet je ding is heb je geen klein vermogen uitgegeven aan een dure badger. Inmiddels verknocht geraakt aan "die andere Omega", de 10049. Op B&B veel over de 10049 gelezen, er één gekocht en tot de conclusie gekomen dat ik een wat groter handvat en langere haren prefereer. Inmiddels twee 10049's in gebruik. Handvat van de 10019 is inderdaad niet geweldig, want helemaal hol. Als je een wat zwaarder handvat wil is het handvat heel eenvoudig te openen. Beide helften zijn met de hand van elkaar te scheiden waarna je de binnenkant kan verzwaren. In het doorzichtige deel polyester giethars gieten gaat prima. Overigens ruiken de 10049's in het begin ook een beetje funky, verdwijnt vrij vlot in het gebruik.
Pastapipo Posted July 21, 2013 Posted July 21, 2013 Even offtopic, maar waarom gebruik je er 2 van hetzelfde model?
Treb Posted July 22, 2013 Posted July 22, 2013 Even offtopic, maar waarom gebruik je er 2 van hetzelfde model? In de eerste zit een scheurtje in het zwarte kunststof pijpje waarin de knot zit (t.g.v. het opzwellen van de haren). Een euvel waar deze Omega's last van kunnen hebben. Deze (niet de mijne) is er wel heel erg aan toe: http://badgerandblade.com/gallery/displayimage.php?imageid=28398
Johan Posted July 22, 2013 Posted July 22, 2013 Mijn Omega kwasten scheuren ook, maar wel minder dan op de foto. Vero bijvoorbeeld heeft een metalen ring rond de haren, en in mijn ervaring scheuren die kwasten helemaal niet. Wat is de meest "scheur-proof" Omega kwast? Of moet ik dan uitwijken naar b.v. Semogue?
Marcel Posted July 22, 2013 Posted July 22, 2013 Omega heeft meerdere varkensharen kwasten met een metalen ring, deze zijn wel wat duurder maar niet schrikbarend. Semogue gebruikt geen kunststof ringen voor zijn kwasten.
dan79 Posted October 12, 2013 Posted October 12, 2013 Ik heb deze Omega scheerkwast vd trekpleister vandaag aangeschaft. Ik las hier zulke positieve reacties over deze kwast dat ik dacht:" waarom niet proberen voor 3,71 euro!" Voorlopig laat ik de kwast even weken in wat water met een beetje azijn. De geur is inderdaad niet fijn in het begin( is vaak met nieuwe varkensharen scheerkwasten in het begin.) Uiteraard trekt die geur na verloop van tijd er wel uit. Eerste impressie( heb de kwast nog niet gebruikt), de haren zien er goed en stevig uit. Volgens mij prima kwaliteit, zeker voor een budgetkwast vd drogist. Handvat is naar mijn mening wat te licht. Ik prefereer meestal houten handvatten. Maar al met al lijkt het me een prima kwast, zeer goede prijs/kwaliteitsverhouding. Ben zelf zeer ervaren met diverse kwasten ook de duurdere dassenharen kwasten en de wat betere semogue kwasten van varkenshaar. Maar ik ga deze kwast zeker een keer gebruiken en beoordelen hoe het gebruik vd kwast mij bevalt.
Treb Posted October 12, 2013 Posted October 12, 2013 IHandvat is naar mijn mening wat te licht. Handvat laat zich eenvoudig in twee helften delen, vervolgens kan je er dan iets van gewicht in doen. Volgieten met giethars kan ook.
Recommended Posts