Froop Posted July 2, 2013 Share Posted July 2, 2013 Een probleem waar ik al een tijdje mee zit, namelijk ruimtegebrek. Ik heb ze nu redelijk strak op elkaar liggen op een plankje, maar dat doet ze geen recht aan. De meeste houders zijn al snel tientallen euro's waard, wat me iets te gortig wordt voor meerdere krabbers. Heeft er iemand toevallig ervaring met (goedkope) houders die je aan de muur kan bevestigen? Zoiets heb ik al wel voor scheerkwasten gevonden, en dat is erg handig bij ruimtegebrek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted July 2, 2013 Share Posted July 2, 2013 Ik leg ze gewoon neer in een kast op mijn kamer en die ik gebruik voor scheren ligt gewoon op de badkamer bij de wasbak op zo'n plakje boven de wasbak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted July 2, 2013 Share Posted July 2, 2013 De mijne ligt ook gewoon in een kast (niet afgesloten kast zodat het goed kan drogen). Op een bakje Vergulde Hand dat weer in een AH-soepkom zit die ik gebruikte om te latheren (lang niet meer gebruikt omdat ik ben overgestapt op facelatheren). Als ik er meerdere had zou ik ze net als jij, naast elkaar op een plankje leggen. Je zou zelf iets in elkaar kunnen maken (met een paar spijkers in een plankje heb je eigenlijk al een houder) of je gebruikt een tandenborstelhouder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oogje Posted July 2, 2013 Share Posted July 2, 2013 Geen timmerman in de familie die wat moois kan frezen? Daar zit ik zelf aan te denken namelijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robbert Posted July 2, 2013 Share Posted July 2, 2013 Ik heb ze nu hangen in een rekje waar ooit mesjes in hingen van een kaas plankje (zo komen die kerstpakketten toch nog een keer van pas ) Ik ben nog wel opzoek naar een echt mooie carrousel waar ik alle messen in kan hangen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted July 2, 2013 Share Posted July 2, 2013 Reageerbuishouders schijnen erg geschikt te zijn om low-budget toch een redelijk aantal krabbers kwijt te kunnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ShockWave_Omega Posted July 3, 2013 Share Posted July 3, 2013 Ik heb ze nu hangen in een rekje waar ooit mesjes in hingen van een kaas plankje (zo komen die kerstpakketten toch nog een keer van pas )Ik ben nog wel opzoek naar een echt mooie carrousel waar ik alle messen in kan hangen. Ziet er uit als een pijp standaard. Vrij leuke manier om je krabbertjes op te bergen Ik rook ook nog pijp. Ik heb thuis ook nog een standaard voor mijn pijpen. Kan je redelijk goedkoop oppikken op rommelmarkten en curiosa winkeltjes Ik ga mijn ogen open houden voor een leuke voor mijn toekomstige krabbertjes. Bedankt voor een leuk idee Link to comment Share on other sites More sharing options...
ram0n Posted July 3, 2013 Share Posted July 3, 2013 Leuke, originele manier, Robbert! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ren0W Posted July 3, 2013 Share Posted July 3, 2013 Tandenborstel houder? Als idee, maar dan moet je ander soort/merk zoeken, want deze zijn ook nog wel vrij prijzig Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted July 3, 2013 Share Posted July 3, 2013 Of zoiets (3.40 dollar) Maar dat kun je ook wel zelf maken met een plankje en een paar spijkers/schroeven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tw_bluepenguin Posted July 3, 2013 Share Posted July 3, 2013 De Ikea heeft eenvoudiger tandenborstel opbergers: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30225791/ en http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70074182/ . Punt lijkt me alleen bij alle eenvoudiger en betaalbaarder oplossingen: de houder zelf is van weinig materiaal gemaakt. Dus een paar lichte Weishi, Rimei of Chinese Gillette Techs zal best lukken, maar die ene Ikea houder is zelf zo'n 100 gram en de ander zo'n 200. No way dat je daar meerdere (topzware) krabbers in kunt zetten. Een tandenborstel is zo'n 20gr. en bijv. een DE89 zit al gauw op zo'n 75gr., neem een lichtere Mühle kop en één van de lichtere Mühle handvaten en je hebt alsnog zo'n 50 à 60 gram. Eén zo'n krabber is redelijk te vergelijken met 4 tandenborstels, en die goedkope tandenborstel rekjes zijn vast niet op meer dan dat gebouwd. Is een glazen of aardewerk beker met een wat zwaardere bodem dan niet interessanter? Het is minder mooi om te zien, maar hoe minder je betaaldt, hoe minder materiaal je hebt om relatief zware krabbers overeind te houden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ocellaris Posted July 14, 2013 Share Posted July 14, 2013 Sinds ik afgelopen week op ebay een krabber heb gekocht zit ik ook al met deze vraag, had er al bijna een eigen topic over gestart maar zag deze al. Zodra deze krabber en die van de inkoop aktie binnenkomt heb ik er 4. Nu had ik al gegoogled en kom praktische maar naar mijn smaak niet mooi ogende standaards tegen, meestal een plank met gaten waarin je ze op rij, rechtop in kunt steken. Hierdoor komt naar mijn mening je krabber niet tot z'n recht, ik wil ze namelijk voor de show ook neer kunnen zetten in de kamer, op de plank in de kast. Van de week had ik al een idee in m'n kop en heb er zojuist een tekeningetje van gemaakt. Nu ben ik niet goed in tekeningetjes maken dus alvast excuses hiervoor Een plank van een mooi stukje hout, mooi in de lak zetten. Een chromen draad en je hebt denk ik een prachtig iets om ook in je woonkamer te zetten. Nu is het wel afwachten of de kop mooi verticaal blijft hangen maar dit moet op te lossen zijn. Hoe ik het chromendraad ga vastzetten en of ik het nog moet verstevigen ivm de zwaarte van de krabbers moet ik ook nog bezien. Tips, suggesties of aanmerkingen, gaarne Ben namelijk benieuwd wat anderen vinden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mickmabsoot Posted July 14, 2013 Share Posted July 14, 2013 is wel een mooi idee ocellaris! ik heb hier ergens nog een mooie stronk hout liggen als het goed is. is wel een mooi doe-het-zelf projectje waar ik mezelf misschien wel aan wil wagen . ik zou dan alleen waar jij een chromen draad plaatst misschien een plankje met mooi afgewerkte inkepingen plaatsen. als je dan de krabbers op een vaste volgorde houd kan je zelfs plaatjes eronder zetten met waar je hem hebt gehaald, naam en jaar! ik zal hier eens naar gaan kijken mooi plannetje! ook denk ik als je er een krabbertje in legt het wel goed zal orienteren zoals op je tekening afgebeeld is. en anders in het plankje ook een sleufje maken dat hij niet kan rollen of wegglijden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shave and More Posted July 14, 2013 Share Posted July 14, 2013 Leuk idee! Veel succes met het knutselen en hoop dat het lukt. Ben benieuwd naar de eerste foto's. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ocellaris Posted July 14, 2013 Share Posted July 14, 2013 is wel een mooi idee ocellaris! ik heb hier ergens nog een mooie stronk hout liggen als het goed is. is wel een mooi doe-het-zelf projectje waar ik mezelf misschien wel aan wil wagen . ik zou dan alleen waar jij een chromen draad plaatst misschien een plankje met mooi afgewerkte inkepingen plaatsen. als je dan de krabbers op een vaste volgorde houd kan je zelfs plaatjes eronder zetten met waar je hem hebt gehaald, naam en jaar! ik zal hier eens naar gaan kijken mooi plannetje! ook denk ik als je er een krabbertje in legt het wel goed zal orienteren zoals op je tekening afgebeeld is. en anders in het plankje ook een sleufje maken dat hij niet kan rollen of wegglijden Top, ben erg benieuwd hoe hij gaat worden. Ook erg goed idee! Sleufen of gaten zat ikzelf ook al aan te denken maar niet om het wegglijden maar om de verschillende maten van de handgrepen op te vangen. Dit zou je ook kunnen doen middels opzetstukjes maar weet niet of dit er mooier op gaat worden. Leuk idee!Veel succes met het knutselen en hoop dat het lukt. Ben benieuwd naar de eerste foto's. Ben zelf ook erg benieuwd, zal morgen op werk alvast een mooi stukje hout uitzoeken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barbiere di Figaro Posted July 14, 2013 Share Posted July 14, 2013 Op de internationale scheerfora zie je soms erg mooie dhz-standaards. En ook wel erg doordachte ophangsystemen. Ook al eens gezien (maar kon het niet meer vinden) een soort dubbelwandig systeem zodat de vrouw des huizes dacht dat het nog wel meeviel, totdat de tweede deur openging met tig kwasten en messen. Dus als je vast vooruit wilt denken.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
wii4all Posted July 14, 2013 Share Posted July 14, 2013 Ik ben eigenlijk meer op zoek naar een 'plastic doosje' waar ik mijn krabber in kan doen en kan bewaren. Ook handig om hem zo mee op vakantie te nemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted July 14, 2013 Share Posted July 14, 2013 Formaat Tech? Koop een Rimei en je krijgt zo'n doosje erbij voor 3 euro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barbiere di Figaro Posted July 14, 2013 Share Posted July 14, 2013 Ik ben eigenlijk meer op zoek naar een 'plastic doosje' waar ik mijn krabber in kan doen en kan bewaren. Ook handig om hem zo mee op vakantie te nemen. Die plastic doosjes zitten standaard bij elk Pearl mes: Zoals deze: Link to comment Share on other sites More sharing options...
wii4all Posted July 14, 2013 Share Posted July 14, 2013 Ik ben eigenlijk meer op zoek naar een 'plastic doosje' waar ik mijn krabber in kan doen en kan bewaren. Ook handig om hem zo mee op vakantie te nemen. Die plastic doosjes zitten standaard bij elk Pearl mes: Zoals deze: Helaas niet bij een Edwin jagger Link to comment Share on other sites More sharing options...
ocellaris Posted July 14, 2013 Share Posted July 14, 2013 Is een leren etui niet wat voor je? Op ebay staan ze wel. Volgens mij ook wel plastic doosjes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mickmabsoot Posted July 15, 2013 Share Posted July 15, 2013 Ik ben eigenlijk meer op zoek naar een 'plastic doosje' waar ik mijn krabber in kan doen en kan bewaren. Ook handig om hem zo mee op vakantie te nemen. Die plastic doosjes zitten standaard bij elk Pearl mes: Zoals deze: dat is ook nog eens een mooi krabbertje zeg! ik heb een groot stuk teak staan waar ik misschien wel een stukje uit kan halen om wat van te fabriceren. heb alleen een vraag over afmetingen van de handvaten zodat ik weet hoe groot ik de sleuven moet maken als ik eraan begin! Link to comment Share on other sites More sharing options...
ocellaris Posted July 16, 2013 Share Posted July 16, 2013 Goeie vraag. De 2 krabbers die ik heb hebben lange stelen. Ik denk dat ik de sleufen zo diep maak als die van mijn parker. Mocht ik dan korte stelen krijgen kan ik ze altijd nog opvullen met een hout en pin of wat dan ook. Heb zelf de tijd nog niet gehad om met het projectje bezig te zijn bijna vakantie, dan hopelijk tijd zat Link to comment Share on other sites More sharing options...
PKRussel Posted August 6, 2013 Share Posted August 6, 2013 Ik ben ook op zoek naar een houder. Op ebay ben ik het volgende tegengekomen: http://www.ebay.nl/itm/Drip-Stand-Holder-For-Shaving-Brush-Double-Edge-Safety-Straight-Disposable-Razor-/271232475348?pt=AU_HairRemoval&hash=item3f26b720d4 Hier zie je volgens mij hetzelfde maar dan met wat duidelijkere foto's http://www.ebay.nl/itm/Gold-Dollar-208-OR-66-Straight-Razor-3in1-Stand-Holder-Shaving-Brush-Bowl-/251315091935?pt=LH_DefaultDomain_0&var=&hash=item3a838bf9df Scheermes rust dus op z'n achterkant. Kan helaas geen mooie en goedkope alternatief vinden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shaggy Posted August 6, 2013 Share Posted August 6, 2013 Kijk hier anders eens naar, doe wat ideeën op en aan de slag https://www.google.com/search?q=homemade+razor+stand&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&hl=nl&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=BbwAUtXnNMeotAbT9ICwBQ&biw=1920&bih=984&sei=CLwAUoXeF4fNtAaHlICADg#facrc=_&imgdii=_&imgrc=iJS2Vo66dCXFXM%3A%3BkH1p5DULWOCVcM%3Bhttp%253A%252F%252Fi47.photobucket.com%252Falbums%252Ff165%252Fmoshulu%252FBB-10-2010%252FDSC02091.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fbadgerandblade.com%252Fvb%252Fshowthread.php%252F236755-Barber-Pole-Palooza!%3B575%3B469 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts