Jump to content

Recommended Posts

Posted

Heb een maandje terug een Halalkwast bij de chinees gekocht. Een badger zou het moeten zijn met houten handvat. Op zich een fijne kwast maar ik vind 'm wat te slap en dat komt volgens mij doordat ie wat te langharig is. Nu was mijn vraag of je 'm zou kunnen scheren............ We zitten hier tenslotte op een scheerforum :) Nou denk ik er zelf aan om 'm niet te scheren maar wat te kortwieken met de schaar zodat ie wat steviger word.

Nog niemand zo gek geweest.........Of toch?

Posted

Het probleem hierbij is dat je de zachte, natuurlijke uiteindes van het haar verliest. De kwast wordt dus niet alleen steviger maar zal zeer waarschijnlijk meer gaan prikken bij het aanbrengen van zeep of creme.

Posted
Het probleem hierbij is dat je de zachte, natuurlijke uiteindes van het haar verliest. De kwast wordt dus niet alleen steviger maar zal zeer waarschijnlijk meer gaan prikken bij het aanbrengen van zeep of creme.

Dat punt van die uiteinden had ik sowieso nog niet bedacht. Daarbij ga je er dus van uit dat zo'n kwastenfabrikant daar nooit aan komt........

Posted

Daar heb je gelijk in, bij goedkope pure badger kwasten zijn uiteindes regelmatig op deze manier op lengte gemaakt. Als je kwast nu al op die manier is bewerkt, kun je er niet heel erg op achteruit gaan :D

Posted

Ik heb dus mijn eerste Graudas kwast van Muhle gekortwiekt want ik vond hem te slap.

Een mm of 6 eraf geknipt en moet zeggen dat hij echt een heel stuk stugger werd, met de nadruk op werd! want ik heb hem verkocht aan een collega. Hij gaf zeker meer prik maar daar was wel mee te leven. Maar ik scheer mij alleen nog maar met de Muhle Kosmo fiber silvertip waar ik erg tevreden mee bent. Super smooth waar geen das tegenop kan, uekaz!