cutthroat Posted April 28, 2014 Share Posted April 28, 2014 Ik ben al even bezig met het schuren van een oud mes. Dit heb ik nu tot en met korrel 2000 volbracht. Nu nog polijsten. Hiertoe heb ik enige tijd geleden polijstmiddel van Dialux gekocht. Ik was in de veronderstelling dat dit een zacht middel was. Maar niets is minder waar. Het is een hard, ietwat vettig(of zo voelt het aan) blok. Heeft iemand ervaring hiermee en kan me de beste, of in ieder geval zijn, methode uitleggen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
joostmoree Posted April 28, 2014 Share Posted April 28, 2014 Ha C! Korrel 2.000 Dat is wel zo ontzettend fijn. Ik ga (waterproof schuurpapier) niet fijner dan 1.000. Voor zover deze grit in den beginne in volle omvang aanwezig is, is het na een aantal bewegingen al gereduceerd tot bijna niks aan afnemend vermogen. Dus, als je 2K achter de rug hebt, dan rest er toch niks anders meer dan bijvoorbeeld: http://splashurl.com/lkz4mdx te verkrijgen bij: http://splashurl.com/lz9ybqc ? Ik heb eens naar Dialux gekeken. De onderscheidenlijke producten dringen zich vaag op aan overlopende metaalsoorten. Zonder specifieke definiëring van eigenschappen (geen grit vermelding). Ik heb enige overtuiging dat Dialux gezien haar ranzigheid in het bijzonder toepasbaar is - en bedoeld is - voor polijstmachines. Dezen verhitten het polijstmateriaal en het te polijsten oppervlak door de razernij van het toerental. Maar ik denk dat je na 2K - met de hand - beter af bent met een product als hierboven geadviseerd. Het is alleen hard werken. En daar is niks mis mee.Ik doe het al jaren. En het levert resultaat op. Ik ga vanavond nog even poetsen. Omdat ik daar lol in heb. Misschien vind ik op de radio nog wel een hoorspel voor ondertussen. J Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted April 29, 2014 Share Posted April 29, 2014 Persoonlijk denk ik dat je na de 2k het beste Maas of hier in Nederland makkelijker te verkrijgen Autosol kan gebruiken voor het ultieme glaseffect. Maas kan je nog wel eens op ebay of Amazon kopen, autosol is gewoon in tubes bij bv halfords of online te koop. Naar mijn bescheiden mening heeft een hogere grit schuurpapier dan 2k niet echt veel meerwaarde wat betreft glans dus zou zonde van je tijd zijn, indien je van plan was om hoger in grit te gaan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shaggy Posted April 29, 2014 Share Posted April 29, 2014 Ik ga altijd door tot K2000 of K2500 waarna ik ga polijsten met een lappenschijf. Het voordeel is dat je goed ziet of er nog foutjes/krasjes in je metaal zitten. En het glanzen met de lappenschijf is makkelijker, minder warm en minder afronding van rechte hoeken of vlakken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
karaqz Posted April 29, 2014 Share Posted April 29, 2014 Persoonlijk denk ik dat je na de 2k het beste Maas of hier in Nederland makkelijker te verkrijgen Autosol kan gebruiken voor het ultieme glaseffect. Maas kan je nog wel eens op ebay of Amazon kopen, autosol is gewoon in tubes bij bv halfords of online te koop. Naar mijn bescheiden mening heeft een hogere grit schuurpapier dan 2k niet echt veel meerwaarde wat betreft glans dus zou zonde van je tijd zijn, indien je van plan was om hoger in grit te gaan Dewelke heb je dan precies als ik vragen mag? Heb even gekeken op de website van halfords maar kon het niet vinden. Of ik ben dom Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted April 29, 2014 Share Posted April 29, 2014 Ik heb zelf erg goede ervaring met Maas metaalpolish. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted April 29, 2014 Share Posted April 29, 2014 Persoonlijk denk ik dat je na de 2k het beste Maas of hier in Nederland makkelijker te verkrijgen Autosol kan gebruiken voor het ultieme glaseffect. Maas kan je nog wel eens op ebay of Amazon kopen, autosol is gewoon in tubes bij bv halfords of online te koop. Naar mijn bescheiden mening heeft een hogere grit schuurpapier dan 2k niet echt veel meerwaarde wat betreft glans dus zou zonde van je tijd zijn, indien je van plan was om hoger in grit te gaan Dewelke heb je dan precies als ik vragen mag? Heb even gekeken op de website van halfords maar kon het niet vinden. Of ik ben dom Denk niet dat je dom bent Ik heb gewoon een pot gehaald ik de halfords winkel (Autosol Metal Polish 750 ml) . Deze hadden ze gewoon hier bij ons (hoofddorp) op voorraad. Ik weet bijna zeker dat ze daar ook tubes van dit soort polijst middel hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted April 29, 2014 Share Posted April 29, 2014 Persoonlijk denk ik dat je na de 2k het beste Maas of hier in Nederland makkelijker te verkrijgen Autosol kan gebruiken voor het ultieme glaseffect. Maas kan je nog wel eens op ebay of Amazon kopen, autosol is gewoon in tubes bij bv halfords of online te koop. Naar mijn bescheiden mening heeft een hogere grit schuurpapier dan 2k niet echt veel meerwaarde wat betreft glans dus zou zonde van je tijd zijn, indien je van plan was om hoger in grit te gaan Dewelke heb je dan precies als ik vragen mag? Heb even gekeken op de website van halfords maar kon het niet vinden. Of ik ben dom Denk niet dat je dom bent Ik heb gewoon een pot gehaald ik de halfords winkel (Autosol Metal Polish 750 ml) . Deze hadden ze gewoon hier bij ons (hoofddorp) op voorraad. Ik weet bijna zeker dat ze daar ook tubes van dit soort polijst middel hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
karaqz Posted April 29, 2014 Share Posted April 29, 2014 Persoonlijk denk ik dat je na de 2k het beste Maas of hier in Nederland makkelijker te verkrijgen Autosol kan gebruiken voor het ultieme glaseffect. Maas kan je nog wel eens op ebay of Amazon kopen, autosol is gewoon in tubes bij bv halfords of online te koop. Naar mijn bescheiden mening heeft een hogere grit schuurpapier dan 2k niet echt veel meerwaarde wat betreft glans dus zou zonde van je tijd zijn, indien je van plan was om hoger in grit te gaan Dewelke heb je dan precies als ik vragen mag? Heb even gekeken op de website van halfords maar kon het niet vinden. Of ik ben dom Denk niet dat je dom bent Ik heb gewoon een pot gehaald ik de halfords winkel (Autosol Metal Polish 750 ml) . Deze hadden ze gewoon hier bij ons (hoofddorp) op voorraad. Ik weet bijna zeker dat ze daar ook tubes van dit soort polijst middel hebben. Dankje, ik zal eens een halfords binnen lopen of anders op internet even koekeloeren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted May 3, 2014 Author Share Posted May 3, 2014 Bedankt voor de reacties zover. Ik ben bij de Halfords geweest, maar geen autosol. Ook op de website is het niet te vinden. Op de Engelse website is het wel te vinden. Ik zal naar een motorzaak in Alkmaar moeten, daar schijnen ze het te verkopen. Ik heb zelf nog wel chroom/aluminium polish staan, maar dat lijkt me iets anders. Kan ik ook nog op zoek naar tungolie. Kijken of dat daar ook in de buurt te krijgen is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted May 3, 2014 Share Posted May 3, 2014 Als je tungolie lokaal niet kunt vinden kun je in ieder geval bij Baptist terecht: http://www.baptist.nl/zoeken/tungolie/1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Zoethout Posted May 14, 2014 Share Posted May 14, 2014 Tijdens mijn vorige gekte (Laguiole messen restauraties) heb ik prima resultaten geboekt met Dialux blauw en grijs ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted May 14, 2014 Share Posted May 14, 2014 Hee Jan! weer terug uit het hospitaal? Alles ok mag ik hopen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Zoethout Posted May 14, 2014 Share Posted May 14, 2014 Hee Jan! weer terug uit het hospitaal? Alles ok mag ik hopen? Dank, na een periode van 10+ maanden ziekenhuis in - ziekenhuis uit nu voorgoed opgelapt Kom er alleen nog maar terug voor controles .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted May 14, 2014 Author Share Posted May 14, 2014 Dat is nog eens goed nieuws Jan! Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted May 14, 2014 Share Posted May 14, 2014 Top! Gefeliciteerd Jan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted May 14, 2014 Share Posted May 14, 2014 Heel mooi Jan, gefeliciteerd! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kogel Posted May 14, 2014 Share Posted May 14, 2014 Jan wij hebben je gemist Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted May 14, 2014 Share Posted May 14, 2014 Mooi als je er een punt achter kan zetten! Ken inmiddels dat gevoel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
PI56 Posted May 14, 2014 Share Posted May 14, 2014 Ik ga vrijwel iedere dag het ziekenhuis in en uit. En het bevalt me prima (Maar dan wel via de personeelsingang) Jan, goed nieuws dat je er alleen nog maar voor de controles naar binen hoeft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted May 14, 2014 Share Posted May 14, 2014 Gefeliciteerd! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Francois Posted May 18, 2014 Share Posted May 18, 2014 Dank, na een periode van 10+ maanden ziekenhuis in - ziekenhuis uit nu voorgoed opgelapt Kom er alleen nog maar terug voor controles .... Houden zo. Gefeliciteerd ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts