Frank Posted April 28, 2014 Share Posted April 28, 2014 Ik scheer me nu bijna 1 jaar met een DE razor en tot nu toe zonder problemen. Sinds gisteren echter last van razorburn op mijn hals. Ik ga als volgt te werk. Gezicht natmaken met warm water. Kyle's prep. Schuim aanbrengen ( ik beken, meestal Proraso uit een bus....) en dan een 3-pass scheerbeurt. Omdat ik merkte dat mijn hals niet altijd even glad werd , heb ik daar de laatste tijd wat meer aandacht aan besteed. Door de huid strak te trekken geprobeerd gladder te scheren. Ik vermoed dan ook dat daar het probleem ligt. Wie heeft er tips hoe dit te behandelen en beter nog, te voorkomen ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mesmer Posted April 28, 2014 Share Posted April 28, 2014 Verkeerde hoek, teveel druk, scheren waar geen schuim is, scheren tegen de haargroei in want die wil daar nogal eens alle kanten op gaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noxa Posted April 28, 2014 Share Posted April 28, 2014 Zoals Mesmer al aankaart, er kunnen legio dingen zijn waar het aan ligt. Bij mij is m'n hals ook een problem area. Ik ga daar alleen WTG en trek de huid eigenlijk niet strak (anders groeien de haartjes in). Wat gebruik je voor na het scheren? Persoonlijk heb ik minder razorburn met aftershave dan met ASB. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted April 28, 2014 Share Posted April 28, 2014 Sla kyles prep over (snap nog steeds niet waarom ene kyle denkt dat hij het bedacht heeft, volgens mij noemen ze dit in barbershops gewoon een Italian shave) en zeep je gezicht eens lekker in met proraso uit een potje of een andere scheerzeep of -creme. Ik denk dat je daar meer aan hebt dan aan de prep van kyle die niet van kyle is. Let op wat de andere heren al gezegd hebben en doe twee passes ipv drie. Gebruik een splash of aluin en daarna lekker een goede verzorgende asb opsmeren. Als je echt flink irritatie hebt zou ik een vettige nemen zoals De Vergulde Hand asb. Trek ook niet aan je huid, met een krabber is dat denk ik teveel van het goede. Probeer ook niet 100% glad te worden, comfort gaat voor het resultaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mesmer Posted April 28, 2014 Share Posted April 28, 2014 Ik ben overigens wel benieuwd wat er gisteren ineens anders was. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbo35 Posted April 28, 2014 Share Posted April 28, 2014 Ik scheer me nu bijna 1 jaar met een DE razor en tot nu toe zonder problemen. Sinds gisteren echter last van razorburn op mijn hals. Ik ga als volgt te werk. Gezicht natmaken met warm water. Kyle's prep. Schuim aanbrengen ( ik beken, meestal Proraso uit een bus....) en dan een 3-pass scheerbeurt. Omdat ik merkte dat mijn hals niet altijd even glad werd , heb ik daar de laatste tijd wat meer aandacht aan besteed. Door de huid strak te trekken geprobeerd gladder te scheren. Ik vermoed dan ook dat daar het probleem ligt. Wie heeft er tips hoe dit te behandelen en beter nog, te voorkomen ? geen lange strokes, maar korte in het nek gebied. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted April 28, 2014 Share Posted April 28, 2014 Neemt de oorzaak niet weg maar als je razorburn hebt helpt Arko C heel goed Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Posted April 28, 2014 Author Share Posted April 28, 2014 Ik ben overigens wel benieuwd wat er gisteren ineens anders was. Het straktrekken van de huid en meer 'strokes" dan normaal, omdat ik het per se glad wilde krijgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mesmer Posted April 28, 2014 Share Posted April 28, 2014 Ik ben overigens wel benieuwd wat er gisteren ineens anders was. Het straktrekken van de huid en meer 'strokes" dan normaal, omdat ik het per se glad wilde krijgen. Dan heb je waarschijnlijk meer druk gezet dan nodig en je huid iets te strak getrokken. In het halsgebied is het meestal meer uitzoeken hoe de haren groeien en je in de juiste richting scheren dan de boel enorm strak trekken. Meer dan alle middeltjes is het onderzoek en oefening. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted April 28, 2014 Share Posted April 28, 2014 Ik denk dat je het echt in die meer strokes moet zoeken (zeker gezien het feit dat je niet sinds gisteren met een DE scheert). Hou nu eens dezelfde setup en werkwijze, maar laat alle extra strokes achterwege. Dan maar minder glad. De opmerking van Snuff is een hele goede. Arko C is hèt wondermiddel tegen scheerbrand. Dat je niet meer zo glad wordt ligt misschien aan het mesje. Probeer eens een andere. Bij mij werkt de Captain het beste. Met een ander mesje word ik niet zo glad en heb ik eerder irritaties. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Posted April 28, 2014 Author Share Posted April 28, 2014 Waar is die Arko-C te koop ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mesmer Posted April 28, 2014 Share Posted April 28, 2014 Waar is die Arko-C te koop ? http://www.barbieredifigaro.nl/index.php?route=product/product&product_id=402&search=Arko Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted April 28, 2014 Share Posted April 28, 2014 Of bij praktisch iedere Turkse winkel. Hou in gedachten dat het een tubetje van 20ml in een klein groen doosje is, anders zoek je jezelf het rambam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kogel Posted April 30, 2014 Share Posted April 30, 2014 Vandaag maar weer eens een feather gepakt. Overal nicks en aluinburn like hell. Lang geleden.scheer meestal met captain red. 7 o clock, voskhod ed. Nooit ergens last van. Lijken toch te scherp de feathers. RaZorburn is wat mij betreft gewoon te veel huid weghalen. Wat daar aan te doen is os een smoother mes gebruiken of veel voorzichtiger scheren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mesmer Posted April 30, 2014 Share Posted April 30, 2014 De krabber wat verder naar het einde van het handvat vastpakken wil ook nog wel eens helpen want dan zet je automatisch minder druk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Francois Posted April 30, 2014 Share Posted April 30, 2014 Wie heeft er tips hoe dit te behandelen en beter nog, te voorkomen ? Is bijna niet te behandelen. Gewoon wachten. Tijd heelt alle wonden. Verder gewoon weer scheren zoals je altijd deed. Een DFS is vele malen beter dan een uurtje "baby billen" en de hele dag razorburn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts