cutthroat Posted April 28, 2014 Share Posted April 28, 2014 - GD 66 / EJ DE89L met Feather - Mühle 81M520 - TOBS sandalwood cream - Aluin - Pinaud Clubman aftershave lotion - Kruidvat ASB Vanochtend met de GD een WTG pass over gezicht en hals gemaakt, een ATG pass over de hals en een XTG pass over mijn gezicht en één enkel bloedpuntje op de hals opgelopen. Met de EJ nog een XTG en een paar touch-ups op de hals en een ATG pass op het gezicht en ik ben weer BBS. De aluin gaf nauwelijks prik, en ook met de Pinaud gaf mijn huid geen krimp. Afgemaakt met de ASB van het Kruidvat. Een goede scheerbeurt om de week mee te beginnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coenetje Posted April 28, 2014 Share Posted April 28, 2014 -Fram elite 4/8 -EJ BB -C&E Sienna -Koud water -Nivea Originals ASB -Allure homme sport EDT [attachment=0]IMAG0624_1.jpg[/attachment] Een keertje WTG en direct daarna ATG, ben er achter gekomen dat de XTG voor mij vooralsnog niet nodig is. Mijn huid heeft er geen last van en toch BBS Garfield heeft een hekel aan maandag... als hij ooit eens zijn snorharen bij zou houden dan zou hij weten dat dit een heerlijke manier is om niet alleen een maandag door te komen, maar zelfs een goed begin vormt voor de rest van de week! Link to comment Share on other sites More sharing options...
bert Posted April 28, 2014 Share Posted April 28, 2014 Fatip grande Red captain Simpson duke 3 Acqua di parma colonia barbiere creme Acqua di parma colonia barbiere balm Acqua di parma colonia intensa edt Een fijne en luxe scheerbeurt. Die geur en de kwaliteit van De Aqua di parma doet mij elke keer weer versteld staan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nix13 Posted April 28, 2014 Share Posted April 28, 2014 Lekkere geur met mooie lekkere beschermlaag. Kwast is echt super. Wat ben ik blij dat ik met deze inkoopactie heb meegedaan. Schuimt deze Tabac binnen met een simpele draai op. De Gillette Super Adjustable blijft ook een fijn mes. Ook met de Feathers is dit voor mij een goede combinatie. Nick. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted April 28, 2014 Share Posted April 28, 2014 Mühle SF Mühle sandalwood GoldDollar 66 EJ de89l Shark ss (1*) Aluin Cien Ice Nivea asb 1 pass met de straight en 1 en wat touch ups met de krabber. Prima en geen schade. Toch blijft voor mij het krabbertje gewoon het fijnste. Ik zal de straight nog best wel eens gebruiken als ik eens een strop heb gekocht, maar voor mij gaat er niks boven mn Lord of mn Edwin Jagger. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted April 29, 2014 Author Share Posted April 29, 2014 Na een bijzonder korte nacht vanwege een kind dat aan het rommelen was, en omdat ik het open mes gisteravond vergeten was te stroppen, vanochtend het open mes maar even op de plek laten liggen waar die lag. - Lord L6 - Lord platinum (1*) - Omega 10019 - TFS bergamotto neroli - Aluin - Floid suave - TFS bergamotto neroli forte ASB Voor het eerst deze Lord platinum in de krabber. Het mesje voelt goed scherp en smooth. Niet zoals de Captain, maar van alle Lord mesjes die ik tot nog toe heb geprobeerd, komt deze er het dichtst bij in de buurt. Drie passes (WTG, XTG en ATG) en een enkele touch-up onder de kin later ben ik BBS. De aluin geeft geen prik, net zomin als de Floid. Kortom, weer een heerlijke scheerbeurt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted April 29, 2014 Share Posted April 29, 2014 Harkos® Jeruzalem Fibre Klar Kabinett Pearl TTO Gillette Super Thin 8e x Florida Water Harkos® ASB WTG, XTG, ATG > DFS Na gisteren een goede 7e keer met het mesje in de Fatip, vandaag in de Pearl TTO ook nog OK. Wel iets rauwer, maar zeker niet slecht. Zien of het morgen ook nog lekker gaat. Denk wel dat het mesje aan het eind van zijn comfortabele beurten is. Tja de rest was weer ouderwets lekker. De Klar met de Fibre is feest met dikke rozengeur room! Even opfrissen met de Florida prik en verzorgen met de eigen ASB. Laat de dag maar komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted April 29, 2014 Share Posted April 29, 2014 lord L6 Gillette 7 0 Clock super stainless (groene doos) Muhle silverspits fibre TOOBS Jermyn str Proraso groen Pre-shave Proraso AsB wit Vandaag het mesje in deze krabber gebruikt maar in tegenstelling tot zijn broertje ( de gele) de Sharp edge, voelt de super stainless een beetje ruw.Het voelde niet zo lekker als de Polsilver super iridium en de Sharp edge, maar toen gebruikte ik Palmolive Classic,en is helaas op. Verder op een bloedpuntje bij m'n lip na, had ik een redelijk resultaat Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted April 29, 2014 Share Posted April 29, 2014 Harkos, jij zou toch nog een keer het recept van jouw asb delen?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted April 29, 2014 Share Posted April 29, 2014 Klopt, maar ik deed dat altijd zo uit de hand en ga als ik weer moet maken, opschrijven wat ik doe en zal dat dan op het forum zetten. Ik denk met een week of acht. Meestal is een recept genoeg voor een halfjaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted April 29, 2014 Share Posted April 29, 2014 Ik wacht in spanning af Link to comment Share on other sites More sharing options...
michigalex Posted April 29, 2014 Share Posted April 29, 2014 Worldmaster 5/8" Simpson Colonel x2L BDF classico Nivea sens ASB Was weer fijne shave! Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted April 30, 2014 Author Share Posted April 30, 2014 - GD 66 / Lord L6 met Lord platinum (2*) - HJM das - Klar Kabinett - Aluin - Pinaud Clubman aftershave lotion - Arko maximum comfort ASB Vandaag weer het open mes ter hand genomen. Rustig aan een WTG pass gemaakt zonder problemen. Daarna op de hals een ATG pass met een klein sneetje (heb ik vaker op precies dezelfde plek, ook met een krabber), en een XTG pass op het gezicht. Om de laatste stoppels te elimineren op het gezicht nog een ATG pass, en op de hals nog een XTG en een enkele touch-up onder de kin. Resultaat is praktisch BBS. Aluin geeft weer redelijk wat prik, net als de Pinaud. De Pinaud heeft dit erger als bijvoorbeeld de Floid. De boel weer geblust met de Arko. Weer een lekkere midweekse scheerbeurt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted April 30, 2014 Share Posted April 30, 2014 Vandaag de Schick Krona er maar weer eens bij gepakt, met een nieuw Feather mesje. In combinatie met de Palmolive Classic zeep lekker glad, zonder prikjes van het aluinblok. Afgemaakt met Pitralon Classic, omdat het misschien wel mijn favoriete AS is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted April 30, 2014 Share Posted April 30, 2014 Turkse varkenshaar (Lider 1) TFS Lonicera Gillette Slim Adjustable Gillette Super Thin 9e x Harkos® Bay Rum Harkos® ASB WTG, XTG, ATG > DFS Vandaag afscheid genomen van de Gillette Super Thin. Ofschoon er misschien nog wel 2 beurten mee hadden gekund, merkte ik toch een teruggang in het comfort. Moest de adjustable op 7 zetten om glad te worden. Dat vraagt weer extra ASB om de zaak tot rust te krijgen, maar uiteindelijk toch DFS. Dus op naar het volgende testmesje. Dat wordt de Super+ Platinium. Overigens was het geheel vanmorgen wel goed. Lonicera gaat goed met de grote Turkse kwast, nou ja en de rest weten jullie inmiddels wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted April 30, 2014 Share Posted April 30, 2014 Mühle SF Mühle sandalwood EJ de89l Shark ss (2*) aluin Floïd Black Nivea asb Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted April 30, 2014 Share Posted April 30, 2014 Mijn SOTD van gisteren: Semogue Barbear Classico Cerda TFS Bergamotto Neroli Jospeh Rodgers Celebrated Hollow ground 6/8 Pinaud Citrus Musk/444 balm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lampuhkap Posted April 30, 2014 Share Posted April 30, 2014 Zo, mijn SOTD van vandaag: Er moet weer een 3 daags baardje vanaf vandaag. Weer eens lekker met spulletjes die ik al een poosje niet meer gebruikt heb. Ook vandaag mn laatste Astra aangebroken Dus binnenkort maar weer eens nieuwe bijhalen Setup: Gilette Super Adjustable met Astra SP (nieuw) BAUME.BE Best Badger BAUME.BE Scheercreme BAUME.BE ASB JS Sloane Heavyweight Brilliantine pomade Weer eens heerlijk geschoren met de complete BAUME line-up. Voor het eerst in maanden weer een keer aan een sample van de scheercreme begonnen nadat mijn grote pot een paar maanden terug slecht ging (teveel in de zon gestaan in de zomer, vond ie niet zo leuk). De geur van de scheercreme is wel weer even wennen, maar valt me niet tegen. Klopte weer supermakkelijk op en scheerde ook heerlijk weg. Mooie 3 pass shave gedaan en weer een BBS resultaatje, 2 ingegroeide haartjes onthoofd. Dat was de enige schade Na het scheren de heerlijke BAUME.BE ASB opgedaan. Spul blijft door zn verzorgende eigenschappen echt wel in mn top 3 van fijnste aftershaves staan. Daarna mn haar voorzien van een wat pomade Vandaag maar eens geprobeerd op wat droger haar. Pomade pakt nu wel heel erg goed! De JS Sloane ruikt een beetje fruitig en vult in je handen echt dik en plakkerig aan. Met een klein drupje water word ie wat glibberiger, das wat makkelijker aanbrengen. Spul droogt supersnel, dus moest wel redelijk vaart maken met modeleren. Maar ook dat ging vrij goed Dus ik kan er weer tegenaan voor vandaag! Fijne dag allemaal! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edsel Posted April 30, 2014 Share Posted April 30, 2014 Lord L6 Rapira super stainless (5*) Omega 10019 Arko extra performance Sanex dermo active ASB Fijne scheerbeurt met deze combinatie. In twee passes en enkele toch ups een DFS. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted April 30, 2014 Share Posted April 30, 2014 Vandaag een goede scheerbeurt met mijn wacker jungmeister , snap niet dat ik hem niet vaker uit de kast trek. Dit mes heeft me nog nooit teleurgesteld Wacker Jungmeister 15/16 Silvertip borstel. Macra root scheercreme Floid Suave [attachment=0]ImageUploadedByTapatalk1398878283.895139.jpg[/attachment] Link to comment Share on other sites More sharing options...
moxie66 Posted April 30, 2014 Share Posted April 30, 2014 Gillette Canadian fat handle tech Astra SP (2) Mystic Water - Lily of the Valley Edwin Jagger silver tip fibre Mystic Water is een geweldige zeep maar werkt bij mij alleen met koud water. Ik gebruik al twee weken geen after shave (splash/balsem) en bevalt prima. Is wel afhankelijk van de scheerzeep... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mesmer Posted April 30, 2014 Share Posted April 30, 2014 hete douche Palmolive Classic creme Edwin Jagger best badger Caschmiso 105 11/16” straight Proraso groen after shave Proraso after shave balm Redelijke scheerbeurt. Ik had mij een week niet met de straight geschoren (even er tussenuit en er voor gekozen een krabber mee te nemen) en het was toch weer even zoeken hoe ik het mes moest houden bij de tweede en derde pass. Ik heb me niet gesneden dus prima. Verder voor het eerst de Palmolive Classic crème gebruikt. Ik zag de tube bij het Kruidvat liggen en was nieuwsgierig. Conclusie: schuimt snel en goed, ruikt ok maar droogt best snel uit. Volgende keer met iets meer water proberen. Voor het geld sowieso een goede deal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
michigalex Posted April 30, 2014 Share Posted April 30, 2014 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nix13 Posted April 30, 2014 Share Posted April 30, 2014 Zojuist een late scheerbeurt. Als zeep maar weer eens de geraspte palmolive stick gepakt die ik van Marco heb gehad. Als kwast de alu handvat met de Black Fibre. Echt een geweldig kwastje. En de gillette Super Adjustable met een Feathers. Heerlijk glad in drie gangen en afgeblust met de Proraso splash. Nick. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted May 1, 2014 Share Posted May 1, 2014 "alu fibre" kwast (het aluminium handvat van Jan en de Black fibre van Wim en een klein beetje zweet van mij ) TOBS Grapefruit Gillette Aristocrat #21 Permasharp Super Pinaud Citrus Musk /444 balm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts