Jump to content

Weer een groentje erbij...

marco

Recommended Posts

Mannen,

Gisteren mocht ik van Joël, tegen alleen de verzendkosten, een gemodificeerde Gold Dollar 66 ontvangen (scheerklaar), waarvoor nogmaals mijn dank!

Vanavond was dan de eerste keer.

Eerst gezicht gewassen en ingesmeerd met Bartex.

Even een paar keer een hete turkse scheerdoek er tegenaan gehouden en daarna de doek opgevouwen en neergelegd als afstrijkdoek.

Lastste restjes Bartex er af en nog een keer het gezicht nat gemaakt met heet water.

Vervolgens een dun laagje zeep aangebracht en daarna een pot schuim geklopt.

Gezicht goed ingeschuimd en beginnen maar!

Eerst de wangen, links met links en rechts met rechts.

Daarna was de hals aan de beurt, maar hier links met rechts en andersom, dat ging makkelijker.

Bovenlip en kin ook zo ongeveer.

Voor ik het wist zat de eerste pass er al op met 0,0 schade :D

Dan maar meteen een pass tegen de richting in er achteraan.

Dit ging ook weer makkelijker dan ik dacht en totaal zonder schade. Alleen de bovenlip durfde ik nog niet aan tegen de richting.

Nog een keer voor de restjes een krabber er overheen gehaalt en klaar!

Ik moet zeggen dat het best een leuke ervaring was. Het mes had wel moeite met scheren leek wel.

Het trok een beetje aan mn haren en kon er niet soepel doorheen. Op sommige stukjes bleef het ook achter mn stoppels steken.

Na het scheren wel een beetje branderig, dus Proraso splash en een goede laag DVH asb er op.

Al met al ben ik best tevreden.

Voor het comfort, gemak en snelheid heb ik (nu nog) liever een krabber, maar dit ga ik zeker vaker doen!

Ik lig nu tevreden, onbeschadigd en spekglad in bed. Trots op mn prestatie deze eerste keer :)

Fantastisch Marco! En nu doorgaan! En dan behoort de emotie van het totaal verworden vertrutte gekeutel als hierna geciteerd voor goed tot het verleden.

`Vandaag de Polsilver eens in de EJ gehangen (thanx Marco!). Deze deed het met de eerste beurt redelijk, maar nog niet exceptioneel voor me. Maar er zijn wel meer mesjes die met de tweede beurt beter presteren, dus laten we nog geen conclusies trekken.

Drie passes op het gezicht (WTG, XTG en ATG) gemaakt met wat touch-ups en een extra XTG en redelijk wat touch-ups op de hals. Zoveel touch-ups heb ik nog niet eerder nodig gehad, maar zoals eerder gezegd, er zijn wel meer mesjes die de tweede keer beter presteren als de eerste. Redelijk wat prik van de aluin, en de ASB had ik dit keer echt nodig. Het uiteindelijke resultaat is een DFS.

Ik ben benieuwd hoe deze Polsilver het morgen doet. Sorry Marco, maar ik ben nog niet onder de indruk van dit mesje en kan je euforie dus (nog) niet delen ;)Vandaag de Polsilver eens in de EJ gehangen (thanx Marco!). Deze deed het met de eerste beurt redelijk, maar nog niet exceptioneel voor me. Maar er zijn wel meer mesjes die met de tweede beurt beter presteren, dus laten we nog geen conclusies trekken.

Drie passes op het gezicht (WTG, XTG en ATG) gemaakt met wat touch-ups en een extra XTG en redelijk wat touch-ups op de hals. Zoveel touch-ups heb ik nog niet eerder nodig gehad, maar zoals eerder gezegd, er zijn wel meer mesjes die de tweede keer beter presteren als de eerste. Redelijk wat prik van de aluin, en de ASB had ik dit keer echt nodig. Het uiteindelijke resultaat is een DFS.

Ik ben benieuwd hoe deze Polsilver het morgen doet. Sorry Marco, maar ik ben nog niet onder de indruk van dit mesje en kan je euforie dus (nog) niet delen ;)

Unquote

J

Mooi gebaar van Joël (zo zijn er wel meer hier op het forum)

Al bij al een van de betere scheerbeurten voor een eerste keer met een straight zo te lezen.

Je ervaring als zou het mes moeite hebben met het scheren ligt bijna zeker aan je techniek en niet het mes, dat blijven steken is een bekend fenomeen die daarbij optreed. De combinatie hoek - snelheid van bewegen heb je tenslotte niet van de eerste keer onder de knie en dan komt dit wel eens voor (tenzij natuurlijk het mes niet 100% is maar dat betwijfel ik). Goede eerste beurt, moge er nog vele volgen :)

Ik kan me nou niet voorstellen dat Ramon (cutthroat) het leuk vindt dat je een quote van hem vertrut gekeutel noemt...

Maar in ieder geval bedankt voor de reacties :)

@snuff

Ik had al zo'n vermoeden dat het de gebrekkige techniek moest zijn, nog maar eens oefenen dan ;)

Ik kan me nou niet voorstellen dat Ramon (cutthroat) het leuk vindt dat je een quote van hem vertrut gekeutel noemt.

Marco,

Dit is toch allemaal plagerij! Ik stuw ieder forumlid op om het open scheermes ter hand te nemen en lees tot mijn volkomen genoegen dat jij de oefening ook hebt aangedurfd. Ik citeerde daar tegenover een toegewijd betoog over een gepassioneerde DE ervaring die ik uit de krochten van dit forum door middel van "Zoeken" - op onderwerp en niet op auteur - wist te peuren.

J

Gefeliciteerd met je eerste open mes scheeractie. Dat ging prima, zo te lezen. Dat trekkerige komt helemaal goed. Dat is, zoals al gezegd, de techniek. Blijven doen dus.

Gefeliciteerd Marco! Je eerste poging was beter dan mijn eerste poging. Daar had ik toch een paar bloedpuntjes en flinke prik van de aluin. Verder heb ik hetzelfde als jij: het mes voelt wat trekkerig en blijft soms haken aan de stoppels. Ik weet dit ook aan mijn gebrekkige techniek. Inmiddels heb ik met Buffel afgesproken dat ik de Gold Dollar omruil (met bijbetaling) voor een ander mes, omdat ik toch wat twijfel blijf houden aangaande de scherpte. We zullen het zien. In ieder geval doe ik op die manier ook weer wat meer ervaring op.

Maar goed te horen dat het je zo goed is bevallen. En zoals J al aangeeft: en nu doorgaan! En wees gerust: je zult nog wel mindere scheerbeurten tegenkomen, maar dat hoort er ook bij.

En maak je niet druk over de quotes van J. Je moet hem bij tijd en wijlen niet al te serieus nemen :D

Gefeliciteerd Marco! Jouw ervaring lijkt wel wat op die van mij, alleen had ik wel een paar bloedpuntjes en flink prik van de aluin. Ook had ik het probleem met het trekkerige van het mes en het soms blijven haken aan de stoppels. Ik weet dit ook aan mijn techniek. Maar ik bleef toch wat twijfel houden aangaande de scherpte. Ik ga het mes nu (met bijbetaling) omruilen bij Buffel. We zullen het zien. Sowieso draagt het bij aan mijn ervaring.

Maar goed om te lezen dat je erg enthousiast bent. Maar er zullen ook nog wel mindere scheerbeurten komen. Maar zoals J al zei: en nu doorgaan!

En maak je niet druk om de quotes van J. Je moet hem bij tijd en wijlen niet al te serieus nemen :D

Zo te lezen een zeer goede 1e scheerbeurt met het open mes! Heelhuids doorstaan en ook nog ATG :D Dat doen weinig mensen jou na

Wat betreft de scherpte van het mes denk ik dat het goed zit maar als je twijfelt wil ik het nog wel eens bekijken. Ik heb met het mes zelf geen scheertest gedaan maar het passeerde direct vanaf de steen de armharen test, daarna heb ik het gestropt, 60x linnen en 60x op het schone leer , het verpakt en op de post gedaan.

Wat ook kan helpen is goed te kijken/ voelen hoe je baardharen groeien. Bij mij was dit vaak het probleem dat het mes wat trok. Vooral rondom kin. WTG is niet altijd van boven naar beneden ;)

Igg goed bezig en ga zo door!!

Bedankt voor de reacties :)

@Ramon

Ik maak me niet druk hoor, maar je moet Joost afentoe terug plagen. Dat houdt hem scherp ;)

@Joël

Ik twijfel er niet aan of je het goed geslepen hebt hoor. Ik wijt het volledig aan mijn beginners- hand.

@michigalex

Bedankt, maar ik weet al precies hoe mn baard groeit.

Dit komt gewoon door mijn gebrek aan techniek.

Nu ik ook van anderen lees hoe goed het eigenlijk is gegaan voor deze eerste keer heb ik meteen de "spirit" om door te gaan ;)

Bedankt voor de reacties :)

@Ramon

Ik maak me niet druk hoor, maar je moet Joost af en toe terug plagen. Dat houdt hem scherp ;)

Dat is nou precies de bedoeling. Schrijf me naar de :mrgreen: bliksem. En ik schrijf terug ;)

Dit is een voorwaarde om te overleven. Zacht keutelend het met elkaar eens zijn is als een warm bad even koesterend best wel lekker, maar schiet geen donder op.

Dit laat onverlet dat we bij het inzetten van hulp en meedenken voor onze forum vrienden tot grote lengten gaan.