Jock Posted April 26, 2014 Share Posted April 26, 2014 Ik heb een pakje Crona Diamant mesjes gekregen met mijn laatste bestelling van BdF. Ik heb eentje al gebruikt in mijn nieuwe Pearl TTO open jam. Ik vond het erg mild. Ik had 4 passes nodig voor een echte BBS, maar wel een comfortabele shave en helemaal geen razor burn. Heeft iemand anders ervaring hiermee? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Francois Posted April 26, 2014 Share Posted April 26, 2014 Ja, die zijn hetzelfde als Elios en Bolzano. Erg goed in de EJ/Muhle R89. Wat minder in een Fatip of Pearl TTO. Filmpje van de productie: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted April 26, 2014 Share Posted April 26, 2014 Ik heb zowel de Elios en de Croma Diamant al is in een chinese tech geprobeerd maar vond de Elios veel scherper dan de Croma Diamant.Misschiien heeft Croma een ruwe coatinglaag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted April 27, 2014 Share Posted April 27, 2014 Croma?? En moet je er ook even bij blijven? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted April 27, 2014 Share Posted April 27, 2014 Deze staat nog op de rol om geprobeerd te worden, ik heb al heel lang een pakje liggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jock Posted May 2, 2014 Author Share Posted May 2, 2014 Bedankt voor de reacties. Ik moet wel zeggen dat mijn scheerbeurt erg comfortabel was en ik had geen enkele wondje of nickje. maar had wel 4 passes nodig om glad te worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smooth Posted May 2, 2014 Share Posted May 2, 2014 Croma?? En moet je er ook even bij blijven? Ja en als het bloed goed opgedroogd is krijgt het ook die bruine kleur Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted May 2, 2014 Share Posted May 2, 2014 Ik moet wel zeggen dat mijn scheerbeurt erg comfortabel was en ik had geen enkele wondje of nickje. maar had wel 4 passes nodig om glad te worden. Niet bepaald dezelfde beleving, heb één pakje opgemaakt omdat ik het nu eenmaal had gekocht, daarna kwam het op m'n (uitgebreide) lijstje van nooit meer kopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted May 15, 2014 Share Posted May 15, 2014 Daar denk ik ook precies zo over.Nog 9 stuks te gaan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edsel Posted May 15, 2014 Share Posted May 15, 2014 In combinatie met de Lord L6 krabber voor mij een prima ervaring (5* een DFS) de Elios mesjes waren voor mij niet fijn. Heb twee mesjes gebruikt en de rest weggegeven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted May 18, 2014 Share Posted May 18, 2014 Die Elios deed het juist voor mij goed in een chinese Tech Link to comment Share on other sites More sharing options...
BMW-Baur Posted July 4, 2014 Share Posted July 4, 2014 Ik heb een tijdje geleden uit de Kaufland in Aachen een pakje Croma Diamant DE mesjes meegenomen. Vanmorgen maar eens geprobeerd. De eerste pass wtg was nogal hakkerig had ik het idee maar bij de tweede xtg en derde atg pass leek het wel of het mesje scherper werd. Het werd erg smooth en ik had na de derde pass zelfs een bbs shave. Ik moet zeggen dat ik erg positief verrast ben door de croma mesjes. Ze kosten geloof ik € 1,65 voor pakje van 10 stuks, dus nog goedkoop ook. Ben benieuwd hoe het mesje zich houdt. Voorlopig vind ik het wel een van de fijnere mesjes die ik heb geprobeerd in mijn Mühle R89. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted July 4, 2014 Share Posted July 4, 2014 Ja, die zijn hetzelfde als Elios en Bolzano. Erg goed in de EJ/Muhle R89. Wat minder in een Fatip of Pearl TTO. Filmpje van de productie: Dat Elios en Bolzano identiek zijn geloof ik graag maar de Croma's die ik geprobeerd heb waren echt niet identiek aan de andere twee. Waar Elios en Bolzano voor mij zonder meer acceptabele mesjes zijn waren de Croma's dat absoluut niet. Ik ben niet snel echt negatief over een mesje maar die Croma's horen toch echt thuis op de bodem van mijn lijstje, korte samenvatting; botte hark met splinters en één van de weinige mesjes die meer huid dan haren meenamen. Kan natuurlijk een slechte batch zijn geweest maar die hoef ik echt nooit meer. Dan nog liever een 7A.M (dus niet 7O'Clock) of Sharp uit Bangladesh, en die waren ook echt niet best...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edsel Posted July 6, 2014 Share Posted July 6, 2014 In combinatie met de L6 kan ik tot vijf prima (koud water) scheerbeurten halen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts