Jump to content

Croma Diamant

Jock

Recommended Posts

Ik heb een pakje Crona Diamant mesjes gekregen met mijn laatste bestelling van BdF. Ik heb eentje al gebruikt in mijn nieuwe Pearl TTO open jam. Ik vond het erg mild. Ik had 4 passes nodig voor een echte BBS, maar wel een comfortabele shave en helemaal geen razor burn.

Heeft iemand anders ervaring hiermee?

Bedankt voor de reacties. Ik moet wel zeggen dat mijn scheerbeurt erg comfortabel was en ik had geen enkele wondje of nickje. maar had wel 4 passes nodig om glad te worden.

Ik moet wel zeggen dat mijn scheerbeurt erg comfortabel was en ik had geen enkele wondje of nickje. maar had wel 4 passes nodig om glad te worden.

Niet bepaald dezelfde beleving, heb één pakje opgemaakt omdat ik het nu eenmaal had gekocht, daarna kwam het op m'n (uitgebreide) lijstje van nooit meer kopen.

• 2 weeks later...
  • 1 month later...

Ik heb een tijdje geleden uit de Kaufland in Aachen een pakje Croma Diamant DE mesjes meegenomen.

Vanmorgen maar eens geprobeerd.

De eerste pass wtg was nogal hakkerig had ik het idee maar bij de tweede xtg en derde atg pass leek het wel of het mesje scherper werd. Het werd erg smooth en ik had na de derde pass zelfs een bbs shave.

Ik moet zeggen dat ik erg positief verrast ben door de croma mesjes.

Ze kosten geloof ik € 1,65 voor pakje van 10 stuks, dus nog goedkoop ook. Ben benieuwd hoe het mesje zich houdt.

Voorlopig vind ik het wel een van de fijnere mesjes die ik heb geprobeerd in mijn Mühle R89.

Ja, die zijn hetzelfde als Elios en Bolzano.

Erg goed in de EJ/Muhle R89. Wat minder in een Fatip of Pearl TTO.

Filmpje van de productie:

Dat Elios en Bolzano identiek zijn geloof ik graag maar de Croma's die ik geprobeerd heb waren echt niet identiek aan de andere twee. Waar Elios en Bolzano voor mij zonder meer acceptabele mesjes zijn waren de Croma's dat absoluut niet. Ik ben niet snel echt negatief over een mesje maar die Croma's horen toch echt thuis op de bodem van mijn lijstje, korte samenvatting; botte hark met splinters en één van de weinige mesjes die meer huid dan haren meenamen. Kan natuurlijk een slechte batch zijn geweest maar die hoef ik echt nooit meer.

Dan nog liever een 7A.M (dus niet 7O'Clock) of Sharp uit Bangladesh, en die waren ook echt niet best...... :cry: