Jump to content

Recommended Posts

Posted

Zullen we het eens over een onbekend, ondergewaardeerd en misschien wel onbemind product hebben?

Want wanneer hoor je nou iemand over een Vero scheerkwast?

Dit is de kwast in kwestie:

Vero-scheerkwast-5106.jpg

En het is één van mijn favorieten.

Gegeven wat 'ie kost is dat een mirakel.

Het is werkelijk een prima scheerkwast.

Niet alleen om mee te beginnen, al zou ik 'm elke startende natscheerder met plezier aanraden.

Ook voor mensen met een wat grotere collectie is en blijft dit een prima kwast.

Ikzelf heb een wat grotere collectie waarin ook best wat unieke en prijzige items te vinden zijn.

Zie: http://wiki.badgerandblade.com/User:Wimbouman

Deze Vero hoort zonder meer bij de betere producten die ik heb.

En in prijs / pret verhouding is 'ie helemaal onverslaanbaar.

Ik vind de kwaliteit goed; de kwast is prima gemaakt en houdt zich ook onder de douche uitstekend.

Zeep en cremes gaan allemaal goed, en hoewel de haren best lang lijken kun je er prima mee manoeuvreren.

Het handvat is echt zo'n kappersstijl handvat, ik vind het plezierig om vast te houden.

En voor zover ik weet is Vero ook nog eens een oerhollands bedrijf, dus dat is extra leuk.

553-449-625-scale.jpg

;)

Maar misschien heb ik wel mazzel?

Hebben jullie ervaring met deze scheerkwasten? En wat vind je ervan?

Posted

Ik heb wel eens van dit merk gehoord, maar worden die dan nog verkocht?

Posted

Mijn eerste scheerkwast ooit was een Vero maar dan niet het barbiersmodel dat jij daar hebt. Naar mijn huidige smaak veel te groot hoor maar nu alle haren gespleten zijn superzacht.

Hij blijft wel haren verliezen (niet rampzalig) en ik heb begrepen dat-ie ook niet in Nederland gemaakt is maar het is wel dé Nederlandse borstelfabriek natuurlijk.

Posted

Bij Bol.com heb je er 7 voor 12,39 euro? Serieus, of klopt dat plaatje daar niet? Kwast ziet er eigenlijk best cool uit, had ze nog nooit gezien.

Posted
Bij Bol.com heb je er 7 voor 12,39 euro? Serieus, of klopt dat plaatje daar niet? Kwast ziet er eigenlijk best cool uit, had ze nog nooit gezien.

Dat zag ik net ook.

Als dat waar is koop ik twee dozen.

Eerst maar eens een mail naar de klantenservice gestuurd toch maar.

Posted

Dat zag ik net ook.

Als dat waar is koop ik twee dozen.

Eerst maar eens een mail naar de klantenservice gestuurd toch maar.

Volgens mij is het er maar een, ik zie alleen een afbeelding met 7 Vero scheerkwasten erin, nergens staat dat je er 7 krijgt. Die Vero scheerkwasten zijn inderdaad niet duur, maar met porto erbij vind ik het zijn geld niet waard.

Bij deonlinedrogist vind ik er namelijk een voor iets meer dan € 7.

Posted

Ik heb die houten Vero kwast, een heerlijk ding, vrij groot maar niet zo enorm als de omega pro 48 bijvoorbeeld.

Het duurt wat lang voor de haren spijten maar dan is hij ook erg zacht en luxe.

Met die metalen ring om de haren is hij ook lekker stevig, ik heb al een paar kwasten van plastic gehad die als de haren wat zwellen ineens gaan barsten, dat gaat met deze dus niet kunnen gebeuren.

Door het wat langere handvat ook geen last van zeep op je vingers of je moet wel heel slordig te werk gaan.

Die van mij heb ik overigens gewoon bij een ouderwetse drogist in de stad gekocht.

• 4 months later...
Posted (edited)

s8pPCOQ.jpg

Dit oude beestje (hoogte borstelkop 55 mm, taille 23 mm, wat smal in de schouders - 45 mm) gebruik ik al jaren niet meer.

Maar wel een Vero - het stickertje op de onderkant van het handvat heb ik er een tijdje geleden af gepeuterd.

Maakt schuim als de beste en is zacht op de huid.

Zouden ze bij Vero nog meer scheerkwasten maken, of is de rest van de productie verfkwasten, bezems, e.d. ?

Edited by Guest
Posted

De borstel ziet er idd goed uit, en de vorm van het handvat van een kapperskwast is ook erg fijn. Waar ik bij Vero wel altijd twijfels over heb is de kwaliteit van het handvat, zowel het hout als de laklaag. Naar mijn ervaring is de levensduur van het handvat een paar jaar. Gezien de prijs is dat echter niet een heel groot probleem.

Posted

Vroeger waren Vero kwasten goed, naar mijn mening. Maar volgens mij komen de tegenwoordige kwasten uit China. Mijn laatste Vero kwast heeft het nog geen twee jaar uitgehouden; teleurstellend. Voor mij dus geen Vero meer.

• 11 months later...
Posted

Hey wat leuk om te lezen, de kwast uit de foto heb ik vorige week gekregen van iemand! Het is een oudje maar ik na een schoonmaakbeurt heb ik de kwast gisteren geprobeerd. Wat een fijne kwast zeg!

Posted
s8pPCOQ.jpg

Dit oude beestje (hoogte borstelkop 55 mm, taille 23 mm, wat smal in de schouders - 45 mm) gebruik ik al jaren niet meer.

Maar wel een Vero - het stickertje op de onderkant van het handvat heb ik er een tijdje geleden af gepeuterd.

Maakt schuim als de beste en is zacht op de huid.

Zouden ze bij Vero nog meer scheerkwasten maken, of is de rest van de productie verfkwasten, bezems, e.d. ?

Leuk die heb ik ook en schuim er iedere keer mee , zalige kwast !!

Posted

Helaas is Vero alleen nog een naam, en komen de kwasten tegenwoordig uit China. Dat zou niet zo erg zijn als het goede kwasten waren, maar mijn laatste Vero heeft me hevig teleurgesteld. Sindsdien voor mij geen Vero meer.

• 1 month later...
Posted

Vero bestond al in de jaren '20 van de vorige eeuw, de naam Vero staat voor De N.V. Borstelfabriek v.h. J. Vermunt uit Roosendaal. Ze maakten bezems, borstels en kwasten. Ik heb nog een Vero scheerkwast uit de jaren '50. De huidige Omega kwast heb ik ernaast gezet om een indruk te geven hoe verschillend ze zijn. De Vero kwast is een zachte kwast. Ik krijg de foto er helaas niet op hier. Eerst gaf die aan dat het bestand te groot was, toen heb ik de foto gehalveerd en opnieuw gepost.Nu geeft die aan dat de forum bijlagequota is bereikt.

Posted

Nogmaals een poging voor de foto, helaas ik krijg weer de melding: de forum bijlagequota is bereikt. Wie heeft hiervoor een oplossing??

Posted

Foto op een externe foto site zetten (imgur, flickr, ...) en dan hierheen linken. Als je post via Tapatalk kan je die optie in de app aanzetten.

Posted

Ik werk nooit met externe foto-sites. Tapatalk zegt me helaas niets, ik heb geen I-phone. Ik had de foto gemaakt met mijn digitale fotocamera en wilde de foto hier plaatsen.