Bjorn_BM Posted April 24, 2014 Share Posted April 24, 2014 Hoihoi, hier als newbie wil ik effe m'n 1ste scheerervaring plaatsen. Enkele weken terug kreeg ik van mijn lief vrouwtje een probeersetje cadeau... Productjes van proraso, Wilkinson badger borstel, Timor safetyrazor + mesjes Timor & Gilette Bleue Extra. Dankzij jullie fantastische tips en filmpjes op YouTube ben ik vanavond dus eraan begonnen .. Huid voorbereid en verbazend goed het smeersel kunnen maken, mes warmgeweekt en dan begonnen... Met wat bibber de juiste hoek gezocht en korte bewegingen gemaakt, na enkele bewegingen merkte ik dat een lichte druk gewenst was ... Toen ik het afsnijden van de haren hoorde was dit een zalig geluid ... Yesss .... Enige waar ik wel me niet aan kon houden was dat ik mezelf erop betrapte 2x over dezelfde plaats te gaan, mes was wel tssn iedere strijkbeurt nat en dus ook warm. Toen ik de 3 scheerrichringen had gedaan en hier en daar nog een vergeten plukje weggewerkt was bij de nabehandeling de tevredenheid groot, ik was gestopt met de fusion enzooo omdat ik vaak in uitslag kwam... Nu nada, niks, noppes... Het enige wat ik heb is babysmoothe wangen das gevoel was geleden van de pubertijd ze ... Ik kan deze manier van scheren iedereen aanraden... Zalig en ontspannend!! Ps. mijn vrees was dat ik er morgen ging uitzien alsof m'n gezicht was aangevallen door een troep wilde katten... Wel heb zelfs de alluin niet nodig gehad Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted April 25, 2014 Share Posted April 25, 2014 Gefeliciteerd! Ik gebruik altijd aluin. Het ontsmet, en doet de huid samentrekken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mesmer Posted April 25, 2014 Share Posted April 25, 2014 Mooi verhaal. Wat wordt je volgende krabber? Ik gebruik nooit aluin. Heb er niets mee. Een splash koud water na het scheren en daarna een splash after shave is voor mij altijd voldoende. Succes en plezier gewenst met uitzoeken wat voor jou de gouden combinaties zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted April 25, 2014 Share Posted April 25, 2014 Mooi dat je eerste ervaring zo goed was! Die krabber heb ik trouwens nog niet eerder gezien, is dat het oorspronkelijke handvat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted April 25, 2014 Share Posted April 25, 2014 Mooi dat het zo is meegevallen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stoppel Posted April 25, 2014 Share Posted April 25, 2014 Goed bezig! Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted April 25, 2014 Share Posted April 25, 2014 is dat het oorspronkelijke handvat? Handvat? Dat is een bezemsteel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted April 25, 2014 Share Posted April 25, 2014 Goed dat het meegevallen is. Mooi dat je eerste ervaring zo goed was!Die krabber heb ik trouwens nog niet eerder gezien, is dat het oorspronkelijke handvat? De Timor zou gelijk zijn aan de Weishi TTO, maar ik zat ook al naar dat handvat te kijken Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted April 25, 2014 Share Posted April 25, 2014 Gefeliciteerd met de geslaagde eerste poging. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjorn_BM Posted April 25, 2014 Author Share Posted April 25, 2014 Thanks all! En yeps dat is het oorspronkelijke handvat! Ik zie op de doos niet echt een type staan maar voor de geïnteresseerden neem ik een foto van wat dichterbij + doos en meet ik de lengte van de bezemsteel Es' Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted April 25, 2014 Share Posted April 25, 2014 Gefeliciteerd met je geslaagde poging! Weer eentje erbij voor de praatgroep voor hopeloos verslaafden . Ik begrijp dat je de aluin niet hebt gebruikt? Zou ik wel altijd doen. Afgezien van de desinfecterende werking en het doen sluiten van de porieën krijg je een precieze feedback van waar je verkeerd of met teveel druk hebt geschoren. Maar het is natuurlijk geen must. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PI56 Posted April 25, 2014 Share Posted April 25, 2014 Van harte gefeliciteerd met je geslaagde eerste scheerbeurt. Nu met plezier op naar de volgende. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjorn_BM Posted April 26, 2014 Author Share Posted April 26, 2014 Bij deze een foto van de razor, zoals je kan zien is de steel 9cm... Op de doos staat wel geen typenr ofzo... Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted April 26, 2014 Share Posted April 26, 2014 Grappig is dat. Het is nog steeds een biljartkeu met opschroefstuk zo op de foto, maar op deze ziettie er al een stuk minder lang uit dan op je vorige foto. Nog steeds een centimeter langer dan mn Parker, en die heeft een lang handvat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
freeze205 Posted April 26, 2014 Share Posted April 26, 2014 Ik heb deze Timor laatst ook gezien als een nieuw model dat net binnen was bij de lokale scheerwinkel. Het is een 3-delige krabber uit inox, en idd de lange steel valt meteen op. Het is in ieder geval geen Weishi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts