wimbouman Posted July 2, 2013 Posted July 2, 2013 Een Nederlands scheerforum - super! Een aantal namen en gezichten meen ik al van B&B en TSN te herkennen Ik ben bekeerd tot natscheren sinds mijn jeugd. Het begon allemaal met een Philishave, en wat een gruwelijke ervaring was dat toch. Het werden al gauw Gillette carts, en dat beviel veel beter. En toen kwam de dag dat ik mij gelukkig prees met mijn mooie grote aankoop. Een blister Mach mesjes van een kloeke 64 euro. Dat werd me te gek. Qua geld, maar zeker ook gezien de hoeveelheid plastic die je moet weggooien. De scheergel was al verruild voor Bartex, op dat moment. Ik heb eens een beetje rondgegoogled en kwam al snel op Badger en Blade uit. Een Muhle R89, een tube Proraso en een Muhle silvertip waren snel gekocht, en ik werd in no time shave aficionado. Wij maken zelf scheerkwasten en ook scheerzeep, een mooie hobby. Financieel kan het niet uit, maar zo leer je nog eens wat Voor de liefhebbers: ik hou mijn collectie bij op: http://wiki.badgerandblade.com/User:Wimbouman
donnie Posted July 2, 2013 Posted July 2, 2013 (edited) Welkom en leuk om te lezen dat je zo enthousiast bent Ik ga zeker naar je collectie kijken! ps het lijkt me leuk als je een foto van je gear plaatst in het show je scheer gear topic. Kun je lampuhkap jaloers maken, damn wat een collectie heb je zeg! Nice! Edited July 2, 2013 by Guest
Shave and More Posted July 2, 2013 Posted July 2, 2013 Hi Wim, leuk je te zien op het Nederlandse forum. Aardige "List of Gear"
wimbouman Posted July 2, 2013 Author Posted July 2, 2013 Ik proef enige sociale druk om wat foto's te plaatsen
marzman Posted July 2, 2013 Posted July 2, 2013 Welkom Wim. Flinke lijst of gear heb je inderaad. Wat is een blister Mach? Een luxe houder voor het mach3 systeem?
talibeard Posted July 2, 2013 Posted July 2, 2013 Hoi Wim, leuk je hier ook weer tegen te komen! Harrie
Shave and More Posted July 2, 2013 Posted July 2, 2013 Welkom Wim. Flinke lijst of gear heb je inderaad. Wat is een blister Mach? Een luxe houder voor het mach3 systeem? Ik vermoed zo'n grootverpakking die je wel eens bij Kruidvat of Makro ziet. Zitten 5 of 6 doosjes met mesjes in dacht ik.
wimbouman Posted July 2, 2013 Author Posted July 2, 2013 Welkom Wim. Flinke lijst of gear heb je inderaad. Wat is een blister Mach? Een luxe houder voor het mach3 systeem? Een blister is zo'n dicht gesealde harde plastic verpakking. De blister die bij mij de maat vol deed lopen, was geloof ik 16 stuks.. Iets van 64 euro. Hartstikke duur dus. Als je er eens goed naar kijkt dan zie je hoeveel plastic er om zo'n mesje zit. Veel te veel eigenlijk. Dus maar naar de Feathers, de personna's en de super maxen overgestapt!
Lampuhkap Posted July 2, 2013 Posted July 2, 2013 Verstandige keus Wim, de kosten en het belabberde resultaat van de Mach 3 en kornuiten was voor mij idd ook de druppel. Kreeg de kans om van een maat van me zijn Merkur te proberen en meteen toegehapt. Na de eerste keer scheren, compleet verkocht Merkur overgenomen en toen is het allemaal gaan rollen. Nooit meer terug daar die ondingen, dat is zeker!
Barbiere di Figaro Posted July 2, 2013 Posted July 2, 2013 Hallo Wim, Goed dat je hier ook vertegenwoordigd bent. Eerlijk gezegd hoort dat gewoon... Mbt de druk om foto's te plaatsen: Ik weet dat je geweldige foto's hebt van de meeste "gear" en dat velen dat erg leuk zouden vinden en daarmee erg leuke ideeën zouden opdoen, maar druk..... Nee hoor. Welkom!
Puerco Posted July 2, 2013 Posted July 2, 2013 Nog een oude bekende hier, nu word het helemaal gezellig!!! Welkom.
Marcel Posted July 2, 2013 Posted July 2, 2013 Welkom hier, Wim! Leuk om "bekende" users (van B&B) hier weer terug te zien, ik lees je posts aldaar met veel plezier. En je hebt inderdaad een indrukwekkende lijst met leuke spullen.
Frans Posted July 2, 2013 Posted July 2, 2013 Hallo Wim, Wat leuk, om je hier op de nieuwe mooie forum van eigen bodem tegen te komen! Met jouw collectie kan het natuurlijk niet anders, dan dat je een legendarische know how hebt opgebouwd. Ik ben zeer onder de indruk van het Wiki stuk! Groeten, Frans
wimbouman Posted July 2, 2013 Author Posted July 2, 2013 Hallo! Wat een leuke reacties allemaal! Dank, dank, dank! Maar goed, nu nog even uitvinden hoe foto's plaatsen werkt, want dat is nog een mysterie voor me
Frans Posted July 3, 2013 Posted July 3, 2013 Hallo Wim, Dat was en is het voor mij ook nog steeds. Marcel kan je er mee helpen hopelijk. Met vriendelijke groet, Frans
marzman Posted July 3, 2013 Posted July 3, 2013 Hallo! Wat een leuke reacties allemaal! Dank, dank, dank! Maar goed, nu nog even uitvinden hoe foto's plaatsen werkt, want dat is nog een mysterie voor me In het opmaakscherm van reacties zit een knop "insert image from imageshack" Dat zou je kunnen gebruiken voor plaatjes.
wimbouman Posted July 6, 2013 Author Posted July 6, 2013 Even proberen dan met een plaatje van mijn nieuwe Wiborgs: Uploaded with ImageShack.us
wimbouman Posted July 6, 2013 Author Posted July 6, 2013 Een kind kan de was doen! Het was even zoeken naar de pagina met URLS op Imageshack, maar verder super simpel. Laat ik maar eens even wat plaatjes gaan schieten
Recommended Posts