Jump to content

Gladde jongen!

Bobbybobbybobby

Recommended Posts

Goeden dag!

Ik ben Bobby.

Een tijdje geleden heb ik met mijn kapper gesproken over het scheren met een open scheer mes! Ik heb toen een heel simpel open mesje gekocht van jaguar met zoon verwisselbaar mesje, om te proberen. En ik vind het geweldig!

Mijn volgende stap zou zijn het opknappen van het scheermes van mijn opa! Daar hoop ik meer info over te vergaren op dit forum.

Groet.

Bobbybobbybobby

Van harte welkom! Zoals Marcel al aangaf zijn er zeer be- en gedreven heren hier aanwezig. Kijk maar eens in de staight razor subsectie. Daar zul je veel informatie en voorbeelden vinden. Maar ook hier vind je ontzettend veel informatie over het opknappen van open messen. Veel plezier en succes!

Heren wat een warm welkom!

Dank daar voor!

Ik denk dat ik een nieuwe scale wil met mijn familie naam er in ofzo! Het lijkt me leuk om deze zelf te maken. En om zelf het mes te polijsten/slijpen.

Een man moet een hobby hebben toch?! ;)

Ik denk dat ik eerst een mesje voor een paar euro op de rommel markt ga kopen om het eea op uit te proberen.

@cutthroat: Dank voor de site!

Een tijdje geleden heb ik met mijn kapper gesproken over het scheren met een open scheer mes! Ik heb toen een heel simpel open mesje gekocht van jaguar met zoon verwisselbaar mesje, om te proberen. En ik vind het geweldig! Mijn volgende stap zou zijn het opknappen van het scheermes van mijn opa! Daar hoop ik meer info over te vergaren op dit forum.

Welkom op het forum. Let wel dat er verschil is tussen die jaguar (dat is een shavette) en een echt open scheermes, alhoewel als je met die Jaguar goed kan scheren zul je waarschijnlijk weinig problemen hebben met een open mes. Succes met het opknappen.

4egageme.jpg

Mijn opa was geen rijk man dus het is niet een toppertje maar hij is me wel veel waard!

Het is een: The UNA 56 3/4 full hollow german ground.

De scale is flexibel en niet zwaar genoeg en dus is hij niet in balans. Maar hij is wel van mij!! Haha ik ben er nu al trots op.

Edited by Guest

• 2 weeks later...