Jump to content

Iemand een mes met deze handvat vorm?

Snuff

Recommended Posts

Mocht er iemand in het bezit zijn van of ooit gebruik gemaakt hebben van een mes met deze handvat vorm dan zou het mij plezier doen mochten jullie je mening daarover kwijt willen. Het gaat hem dus om het handvat en niet het mes en dan vooral hoe het in de hand ligt , ik twijfel een beetje of het mij zou bevallen vandaar (deze vorm komt vooral voor bij Ali's, Ulrik's en Budel custom razors). Dank bij voorbaat

img_0361.jpg

Geen met met dit soort vorm handvat, komt hier ook niet deze vorm kan mij niet bekoren. De houtsoort of de kleurstelling hier van weer wel.

Ha Ron!,

Ik ben bijzonder gecharmeerd van dit soort vernieuwende ontwerpen. Ik heb een aantal scales geproduceerd met een kromming zodanig dat de tang een beetje boven de scales aan de pivotzijde blootvalt. Vanuit conventie ben ik wat voorzichtig met deze oefening. Maar vanuit een ander gremium is me te kennen gegeven dat de extravagantie een vernieuwing is en een doorbraak om te geraken tot andere scales modellen.

Plaatjes

J

Ik voeg aan mijn voorgaande bericht nog toe dat ik twee Dovo Perlex (in behoorlijk Latijn: Perlices; jullie weet toch ook van Ajax en zijn Ajaci(e)den) heb gerescaled met resp, Royal White Ebony en Cocobolo met veel zeeg. Zie eerdere publicaties met plaatjes op het forum. Maar, tegemoetkomend aan conventies en om brede afkeuring te voorkomen heb ik bij die oefeningen de wedges op dikte gemaakt zodanig dat de val van het mes met zich brengt dat de onderzijde van de tang niet openvalt.

De eerstvolgende keer dat ik een mes van hoge kwaliteit te herscalen verwerf zal ik eens extravagant gaan.

Mogelijk met mijn onderweg zijnde Oostenrijker8/8ste Klinge.

J