Snowmiss Posted April 21, 2014 Share Posted April 21, 2014 Nog helemaal glad van gisteravond, dus ik sla even over Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted April 21, 2014 Share Posted April 21, 2014 Simpson LE P8 Phyl #195 Best Badger Le Père Lucièn - le Savon du Barbier Fatip Grande Derby 6e x Floid Mentolado Harkos® ASB WTG, XTG, ATG > DFS Na 6 keer is de Derby toch wel wat "sleets", maar ja 6 keer is dan ook mijn norm. In de Fatip nog een keer gebruikt en ging best goed. Alleen de hals had veel extra aandacht nodig, dus spaarpot. De Le Pére smeerde het geheel zo goed, dat er geen irritatie ontstond en mijn asb deed de rest, dus zo monter op naar de paasmarkt in Haaksbergen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamp Posted April 21, 2014 Share Posted April 21, 2014 Vandaag na 4 dagen weer eens lekker geschoren. Setup Prorasso preshave SOC 2 band D'r Harris' arlington Fatip grande Nero Lord stainless West-Indie lime asb Geo f trumper lime skinfood 2 passes en lekker glad, prettige paasdag voor iedereen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bronda Posted April 21, 2014 Share Posted April 21, 2014 Vandaag een super shave: Muhle kosmo syntheet scheerkwast TFS Bergamotto Neroli Pre shave TFS Bergamotto Neroli limited scheerzeep Timor 1328 TTO scheermes Verse Voskhod DE TFS Bergamotto Neroli after shave balm. WTG , ATG, DFS Link to comment Share on other sites More sharing options...
moxie66 Posted April 21, 2014 Share Posted April 21, 2014 Set up van vandaag: Rocket HD Astra SP (3) Semogue SE 2013 Mistura DR Harris Windsor Thayers Lime Prima shave, niet spectaculair. Meetal doe ik maximaal 3x (x 3 passes) met een mesje. Voor de eerste keer de mistura gebruikt na een week test lathers (en ontdoen van zijn geur een mix van varken en das, heftig). bevalt heel erg goed. Maakt makkelijk lather en is erg zacht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted April 21, 2014 Share Posted April 21, 2014 Mijn voorspelbare setup maar de Palmolive is nu echt op Lord L6 Polsilver super Iridium 3* Muhle Silvertip fibre Proraso groen Pre-Shave Palmolive Classic shavingcream TOOBS Jermyn str afterhave Nu heb ik de vierde beurt gehad met dit mesje.Het lijkt er op dat het mesje begint te trekken aan de zijkanten bij mn kin.Ik ga morgen voor de 5e beurt in combinatie met een andere scheercreme. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted April 22, 2014 Share Posted April 22, 2014 Gisteren: - GD66 / EJ ED89L met Personna (5*) - Mühle 81M520 - Proraso groen preshave i.c.m. Kyle's prep - TOBS Mr Taylor cream - Aluin - Pinaud Clubman aftershave lotion - Kruidvat ASB Het gaat steeds beter en soepeler met het open mes, hoewel het nog wel steeds zoeken is naar de juiste houding en hoek. Ook het zetten van druk is iets waar ik heel bewust op moet letten. Met de GD een WTG pass en een pass tussen XTG en ATG in gemaakt. Het ging vrij soepel en maar twee bloedpuntjes. Afgemaakt met een ATG pass met de EJ. Resultaat is een DFS. Aluin geeft op verschillende plekken redelijk wat prik. Ook blijft het mes wat trekkerig aanvoelen. Maar al met al een prettige scheerbeurt. Vandaag - EJ ED89L - Feather (1*) - HJM das - TOBS almond cream - Aluin - La Toja manantiales ASB Ik was vergeten dat het me 's morgens ontbreekt aan tijd om mijn mes te stroppen, dus vandaag alleen de krabber. De Feather erin om eens te proberen. Is overduidelijk zeer scherp. Er is niet eens een knisper te horen, alleen ruis. Het voelt alsof er geen baard staat. Het mesje voelt ook behoorlijk smooth. Na drie passes (WTG, XTG en ATG) en een enkele touch-up is het resultaat net geen BBS. De aluin geeft hier en daar wat prik, maar het valt mee. Wel voelt mijn huid na afloop wat trekkerig. Afgaand op dit eerste resultaat doet deze Feather het goed, maar de Captain geeft me probleemloos en zonder irritatie of prik een BBS. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted April 22, 2014 Share Posted April 22, 2014 Vandaag heb ik de TFS "Tobacco Verde" weer gebruikt. Hij voelt wat vettiger of romiger dan de andere zepen die ik tot nu toe geprobeerd heb. En de geur is precies goed. Een vleugje tabak, en voor de rest lekker fris. Ik hoef ook maar heel weinig zeep te gebruiken, voor mijn gevoel, om een goed schuim te krijgen. - Schick Krona - Personna Platinum Chrome (hoeveelste keer?) - Omega 10019 kwast - TFS "tobacco verde" scheerzeep - Aluinblokje - Pitralon Classic AS Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted April 22, 2014 Share Posted April 22, 2014 Harkos® Jeruzalem Fibre TFS Neroli Strong Gillette Black Beauty Long Handle Gillette Super Thin 1e x Harkos® Bay Rum Harkos® ASB WTG, XTG, ATG > BBS Perfect mesje die Gillette Super Thin. Scherp, absoluut geen trek. Doet het goed in de Black Beauty op 5. Kijken hoe duurzaam dit is. Deed het vanaf de eerste snee perfect, niets inlopen. Natuurlijk was de smering met de Neroli Strong hier ook debet aan, maar dat is inmiddels bekend, wat voor lekker zeepje dit is. Weer een zeer bevredigende beurt vanmorgen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lampuhkap Posted April 22, 2014 Share Posted April 22, 2014 Goedenmiddag allemaal! Hoop dat jullie allemaal een beetje fijne pasen gehad hebben. Ik heb een beetje verzuimd om de afgelopen tijd weer een shave uit te typen, dus hier zijn er dan weer 2 in 1! Heb sinds kort er een nieuwe krabber bij, de Pearl OC TTO SBF12! (ik heb voor mijn vrouw een knalroze versie van deze krabber) Het is 1 van de weinige fabrikanten (ik denk de enige op dit moment) die een open comb krabber combineert met het twist-to-open systeem om de mesjes erin te doen! Ik heb mijn krabber in de Barberpole finish zoals jullie kunnen zien. Nu maar eens kijken hoe het gepresteerd heeft! Setup: Pearl OC TTO SBF12 in de chromen Pearl stand met Feather Muhle Silvertip Fibre kwast Tabac Original scheerzeep Tabac Original aftershave lotion TFS Tabacco Verde ASB Layrite Super Hold Pomade Laten we dan maar eens beginnen bij de overall look and feel van de krabber. Afwerking is zoals van de Pearls gewend ben, erg netjes. Plating zit er overal netjes op en alles voelt stevig en solide aan. Mechanisme om de deurtjes open te draaien werkt lekker soepel en de deurtjes gaan dan ook gemakkelijk open en dicht. Afwerking van de handle is werkelijk waar prachtig. Redelijk diepe groeven erin van het barberpole patroon en bied zelfs met natte handen lekker veel grip. Krabber is vrij zwaar en het gewicht zit het meeste richting de kop. Op de kop zien de tanden van de open comb er lekker grof uit, oogt lekker old school. I like it Dan nu maar eens scheren ermee! Hoe kan je het beste een nieuwe krabber testen? Juist, gewoon meteen het scherpste mesje erin knallen wat je in huis hebt, de Feather! Lekker de Tabac eerst opgeklopt en opgesmeerd (wat met de Muhle Silvertip Fibre echt maar een paar tellen werk was) en me voorbereid op de eerste aanzet. Zou het een agressieve krabber zijn of juist niet?..... Eerste aanzet was echt verrassend. Waar ik eigenlijk een vrij agressieve krabber had verwacht, bleek dit niet zo te zijn! Hij is echt enorm comfortabel en efficiënt zonder agressief te zijn! (redelijk zeldzame combinatie vind ik) Je voelt het mesje nauwelijks over je gezicht gaan, zo soepel scheert het weg. De hoek waaronder je scheert is wel iets groter dan de reguliere krabbers. (minimaal verschil overigens) Zonder enige moeite 3 passes gehad op beide scheerbeurten, met mooi BBS resultaat! Enorm comfortabel en behoorlijk efficiënt! Lekker de shaves afgerond met een splash Tabac Aftershave Lotion en daarna voor de verzorging nog een drupje TFS Tabacco Verde na. Was echt een super combinatie weer! Denk dat ik best kan zeggen dat de scheerders die nog niet zo lang ervaring hebben, hier ook best mee uit de voeten kunnen! Fijne dag allemaal! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted April 22, 2014 Share Posted April 22, 2014 Lord L6 polsilver super iridium muhle silvertip fibre TOOBS Jermyn str shaving Cream proraso pre-shave groen proraso AsB wit Nu de Polsilver voor de 5e keer gebruikt maar had het beter niet kunnen doen. ik moest teveel touch-ups doen en kreeg een 5 tal bloedpuntjes. morgen maar voor de eerste keer de BIC Chrome platinum proberen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mesmer Posted April 22, 2014 Share Posted April 22, 2014 Proraso pre shave hete douche Proraso zeep groen Edwin Jagger best badger Caschmiso 105 11/16” straight Merkur Progress HEMA mesje *1 Proraso groen after shave Proraso after shave balm Na me de vorige keer met het open mes twee sneetjes bezorgd te hebben, heb ik deze keer toch maar weer voor dat mes gekozen. De keren daarvoor ging het ook goed dus.. Niet opgeven. En het ging weer enorm soepel (YESS!) Bijna mijn hele gezicht met het open mes gedaan. Erg voorzichtig rondom de plekjes op mijn wang en kin waar ik me gesneden had en het laatste restje met de Merkur. Super geschoren en volgende keer weer helemaal met het open mes Note to self: Binnenkort mijn signature aanpassen Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted April 23, 2014 Share Posted April 23, 2014 - GD 66 / EJ ED89L met Feather (2*) - HJM das - BdF raffinato - Aluin - Floid suave - DVH ASB Vandaag zowel het open mes als de krabber gebruikt om de oefening met het open mes te houden, maar ook representabel voor de dag te kunnen komen. De GD blijft wat trekkerig voelen, maar de Feather is behoorlijk scherp, maar al wel minder scherp als gisteren. Wel voelt deze Feather wat "schraperig". De WTG pass met de GD gedaan. Geen problemen, geen bloedpuntjes, het ging gewoon lekker soepeltjes. De XTG en ATG pass en een enkele touch-up onder de kin met de krabber. Het resultaat zit tussen een DFS en BBS in. Aluin gaf maar hier en daar wat prik. Al met al een lekkere scheerbeurt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted April 23, 2014 Share Posted April 23, 2014 Vandaag een vederlichte scheerbeurt Feather Popular Feather mesje Omega Pro 102 kwast Palmolive stick Aluinblokje Pitralon Original AS REWE ASB Evengoed wel BBS. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted April 23, 2014 Share Posted April 23, 2014 LiJüN silvertip 3 band TFS Lonicera Fatip Grande Gillette Super Thin 2e x Florida Water Harkos® ASB WTG, XTG, ATG > BBS Was ik gisteren al redelijk te spreken over dit mesje, vandaag in de Fatip een prima combi. Bijna gevoelloos met het gevaar van onoplettendheid, die de Fatip meteen bestraft. Na twee passes al acceptabel glad, maar toch maar nog een keer ATG voor het super gladde effect en omdat het zo lekker gaat. De Lonicera met de silvertip hadden een goede smering geklopt, dus ik weer blij de dag in. Link to comment Share on other sites More sharing options...
michigalex Posted April 23, 2014 Share Posted April 23, 2014 Een heerlijke shave op de 1e verjaardag van m'n zoontje Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted April 23, 2014 Share Posted April 23, 2014 Gefeliciteerd! De eerste verjaardag is echt zo leuk! (Nou ja, de tweede is eigenlijk nog steeds net zo leuk!) Veel plezier vandaag! BlueBeards Revenge: Shavingcream Aftershave Cologne Postshave balm Mühle SF EJ de89l Personna super (9*) Aluin Vandaag voor de eerste keer meteen begonnen met de perfecte hoeveelheid water in de kwast. Zoals iemand anders vorige week al opmerkte; de juiste hoeveelheid is lastig te bepalen met deze kwast en je staat veel met druppeltjes te werken voor je goed schuim hebt. Vandaag was het in een keer perfect en blijkbaar heb je erg weinig nodig van de BBR, want het schuim paste bijna niet meer in de kom Hopen dat het morgen weer in een keer perfect is Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lampuhkap Posted April 23, 2014 Share Posted April 23, 2014 Goedemiddag allemaal, hier toch nog maar even snel de Shave Of The Day van vandaag! Ik heb vanwege het lekkere weer ook weer eens een lekker zomers geurtje uit de kast getrokken, namelijk de gehele line-up TFS Bergamotto Neroli! Vandaag ook nieuw (voor mij in ieder geval) in de setup is het Super-Max Super Platinum Tiger mesje. Setup: Pearl OC TTO SBF12 in de chromen Pearl stand met Super-Max Super Platinum Tiger (vers) Simpsons Wee Scot TFS Bergamotto Neroli Pre-Shave TFS Bergamotto Neroli Scheerzeep TFS Bergamotto Neroli ASB Ik had een pakje van deze mesjes meebesteld om eens te kijken hoe dat ze zouden bevallen. Ik moet eerlijk toegeven dat ik een beetje het idee in mn hoofd had dat ze net als de Dorco ST-300 zouden zijn. (waar dat vandaan komt, geen idee trouwens) Maar goed, toch maar eens geprobeerd vandaag. Was gelijk een mooie test, 3 daags baardje, lekker stug. Dus eerst om het een klein beetje gemakkelijker te maken, de pre-shave lekker opgesmeerd en laten trekken tot mijn schuim geklopt was. Niet dat ik daar lang mee bezig was..... Die kleine Wee Scot had ik met een paar tellen verzopen in de hoeveelheid schuim. Bijna belachelijk hoeveel schuim er uit zon ienie-mienie kwastje komt! Goed, schuim op smeren en scheren maar! Moet zeggen dat ik flink verrast ben door dit mesje. Netjes scherp en ontzettend smooth! Zou ze qua klassering net onder de Astra SP (groen) zetten. Scheren ging erg prettig en erg soepel. Mesje heeft zonder moeite de 3 passes gehaald met een mooi BBS resultaat! Shave lekker afgerond met de TFS Bergamotto Neroli ASB. Blijft lekker spul en de geur blijft zo lekker lang hangen! Al met al weer een fijne shave gehad met een verassend lekker mesje! Fijne dag allemaal! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted April 23, 2014 Share Posted April 23, 2014 lord L 6 Bic Chrome platinum Muhle silvertip fibre Proraso groen pre-shave TOOBS Jermyn str shave Cream proraso AsB wit Dit mesje voor het eerst gebruikt maar ben er niet echt te spreken over want na 5 pases was ik nog steeds niet glad en had pas na een half uur een redelijk resultaat.Misschien moet dit mesje nog inlopen, maar anders gaat hij er gewoon uit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reza Posted April 23, 2014 Share Posted April 23, 2014 Goedemiddag allemaal, hier toch nog maar even snel de Shave Of The Day van vandaag! Ik heb vanwege het lekkere weer ook weer eens een lekker zomers geurtje uit de kast getrokken, namelijk de gehele line-up TFS Bergamotto Neroli! Vandaag ook nieuw (voor mij in ieder geval) in de setup is het Super-Max Super Platinum Tiger mesje. Setup: Pearl OC TTO SBF12 in de chromen Pearl stand met Super-Max Super Platinum Tiger (vers) Simpsons Wee Scot TFS Bergamotto Neroli Pre-Shave TFS Bergamotto Neroli Scheerzeep TFS Bergamotto Neroli ASB Ik had een pakje van deze mesjes meebesteld om eens te kijken hoe dat ze zouden bevallen. Ik moet eerlijk toegeven dat ik een beetje het idee in mn hoofd had dat ze net als de Dorco ST-300 zouden zijn. (waar dat vandaan komt, geen idee trouwens) Maar goed, toch maar eens geprobeerd vandaag. Was gelijk een mooie test, 3 daags baardje, lekker stug. Dus eerst om het een klein beetje gemakkelijker te maken, de pre-shave lekker opgesmeerd en laten trekken tot mijn schuim geklopt was. Niet dat ik daar lang mee bezig was..... Die kleine Wee Scot had ik met een paar tellen verzopen in de hoeveelheid schuim. Bijna belachelijk hoeveel schuim er uit zon ienie-mienie kwastje komt! Goed, schuim op smeren en scheren maar! Moet zeggen dat ik flink verrast ben door dit mesje. Netjes scherp en ontzettend smooth! Zou ze qua klassering net onder de Astra SP (groen) zetten. Scheren ging erg prettig en erg soepel. Mesje heeft zonder moeite de 3 passes gehaald met een mooi BBS resultaat! Shave lekker afgerond met de TFS Bergamotto Neroli ASB. Blijft lekker spul en de geur blijft zo lekker lang hangen! Al met al weer een fijne shave gehad met een verassend lekker mesje! Fijne dag allemaal! Lampuhkap, Hoe scheert de Pearl OC TTO eigenlijk! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Razorsharp Posted April 23, 2014 Share Posted April 23, 2014 Muhle silvertip S Maca root shaving creme EJ89 met ikon bulldog handle II Gillette Silver blue Weleda creme Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted April 23, 2014 Share Posted April 23, 2014 @Robert Niet elk mesje werkt even goed in de L6, probeer het eens in een andere krabber. Bij mij werkte het mesje prima in een Edwin Jagger. Mijn favoriete mesje is bijvoorbeeld perfect in combinatie met de Edwin Jagger, maar in de Lord doet ie gewoon weinig en heb ik ook 27 passes nodig... Maar andersom komt ook voor. Het blijft een kwestie van uitproberen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted April 24, 2014 Share Posted April 24, 2014 - GD 66 / EJ DE89L met Feather (3*) - Omega 10019 - Klar Kabinett - Aluin - Pinaud Clubman aftershave lotion - DVH ASB Vandaag ging de eerste pass WTG met de GD gewoon lekker en redelijk soepeltjes (iets te onoplettend getuige twee kleine bloedpuntjes). Dus heb ik de tweede pass ook met de GD gedaan. Dit zat een beetje tussen XTG en ATG in. Deze was wat lastiger, maar zonder bloedvergieten. Overigens blijft het neus-kin gebied nog wel wat lastig. Als afsluiting een ATG pass en een touch-up onder de kin. Resultaat is grotendeels BBS, alleen de zijkanten van de hals wilden niet verder dan DFS. Aluin gaf op het gezicht redelijk wat prik, op de hals wat minder. Lekker afgemaakt met de Pinaud en DVH. Lekkere scheerbeurt weer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted April 24, 2014 Share Posted April 24, 2014 Semogue Barbear Classico Cerda Barbiere di Figaro Esclusivo Gillette Sheraton Permasharp Super Pinaud Citrus Musk/ 444 ASB Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted April 24, 2014 Share Posted April 24, 2014 Feather Popular Feather mesje Omega Trekpleister kwast Palmolive "lavendel" creme REWE ASB TOBS Jermyn Street cologne Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts