Jump to content

Zelfde ?

Robert79

Recommended Posts

Welke of wat bedoel je met "Extra"? Ik heb alle Lord mesjes (maar heb me nog niet met alle soorten geschoren). Ik heb even gekeken op de verpakkingen, maar de blauwe (Super) en groene (Classic) verpakking vermelden beiden "Stainless steel". De mesjes zien er hetzelfde uit, maar de wikkels zijn wel verschillend (ook blauw en groen).

20140425_202345.jpg

Op het mesje staat dus Super Stainless Blade en op het pakje Extra?

Ik kan me voorstellen dat in webshops de mesjes dan als Super Stainless (SS) en als Extra verschijnen, wordt dat bedoelt in de TS?

Ik begin steeds meer bij het zien van jullie foto's het idee te krijgen dat de classic, de Extra en de super SS gewoon het zelfde zijn, omdat er overal de term ''super stainless'' voorkomt :D want anders had toch op het mesje zelf "Lord extra" gestaan ?

• 2 months later...

Oef, door mijn afwezigheid heb ik deze laten schieten. Er zijn veel verhalen in omloop over overeenkomsten/verschillen tussen de verschillende Lord mesjes dus ik heb een jaar of zo geleden ze eens allemaal in huis gehaald en er 3 of meer per soort van geprobeerd. Als ik wat meer tijd heb wil ik daar wel een (uekaz) overzichtje van geven maar het korte antwoord is dat alle 6 mesjes onder het Lord merk, SS Cool, SS Extra, SS Classic, SS Super, Platinum Class en Super Chrome, echt onderling verschillen waarbij tussen een aantal wel overeenkomsten zijn maar qua levensduur, scherpte en smoothness nooit hetzelfde.

De SS Extra komt voor mij qua gevoel het dichtste bij de SS Super maar met de Supers doe ik 3 (soms 4) beurten en met de Extra's standaard 5. De Supers zijn net wat scherper en iets eerder op, de Extra's voelen net wat meer smooth en zijn vergevingsgezinder.

Buiten Lord (en Captain) produceert Lord nog een hele stapel merken (o.a. Rainbow, Big Ben, Racer, Silverstar en Shark) waar volgens mij de verschillen aanmerkelijk kleiner zijn; ik vermoed dat hier in de meeste gevallen het gaat om "omgecatte" Lord SS Cool-mesjes.

talibeard, weet jij waar die SS Extra te krijgen is, want op ebay wordt hoofdzakelijk die Platinum

en de Super aangeboden.

De mijne komen van 2 plekken; van Lord uit Egypte zelf (maar die verkopen helaas niet rechtstreeks) en van Connaught maar die heeft ze inmiddels niet meer.. :roll:

Dus ik kan je hier zo snel niet mee helpen maar kijk wel uit op ebay want lang voor ik wist dat er fake Lord L6 krabbers rondgingen had ik mijn eerste namaak mesjes van Lord al gezien! Niet alleen van Lord trouwens; er zitten hele reproductie bedrijven in China die alles 'maken' wat de klant wil.

Zo op het oog zouden het de super chromes kunnen zijn maar deze verpakkingen zijn duidelijk niet voor de westerse markt bedoeld....Ik heb verder geen aandeelhoudersvergaderingen bij die club dus wat ze precies allemaal uitspoken weet ik ook niet maar ik denk niet dat het echt andere mesjes zijn dan één van de soorten voor onze markt, maar je weet het nooit.

Bestel en vergelijk Jan!

• 2 weeks later...
En welke mesjes zijn deze dan ?

dzHrcCJ.jpg

Worden verkocht bij bestshave.net ...

Heb ze inmiddels besteld ... als ze binnen zijn kan ik alleen vertellen hoe ze bevallen en hoe lang ze 't uithouden.

Weet ik nog niet welke mesjes 't zijn ... :roll:

Heb inmiddels een pakje van bovenstaande mesje ontvangen.

Op een van de lange zijkanten staat "ZAZA GROUP - KARTAL CELIK A.S." (een C met zo'n friemeltje eronder - een cedille).

De ZAZA group is terug te vinden op http://www.zazagroup.com.tr/indexing.html - en is gevestigd in Istanbul, Turkije.

Behalve de naam hebben deze mesjes dus niets met de "echte" Lord te maken ....

Alweer een mysterie minder ... :mrgreen:

Jammer dat die mesjes zo slecht zijn ! Het doet de naam van de GOEDE Lord uit Egypte niet ten goede, want bij het zien van dit (ZAZA) blauwe doosje, denk je toch de Lord uit Egypte te hebben gekocht want de naam ZAZA staat op de zijkant afgebeeld en verkopers laten in het algemeen toch alleen de voorkant zien en is dus in dit geval erg misleidend.