Robert79 Posted April 21, 2014 Share Posted April 21, 2014 Misschien een stomme graag, maar zijn de lord extra en de Lord SS de zelfde mesjes ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted April 24, 2014 Author Share Posted April 24, 2014 Ik bedoelde met deze vraag of ze de Lord Extra een andere naam hebben gegeven omdat je alleen maar de Super stainless, Classic, Chrome of platinum kunt kopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted April 24, 2014 Share Posted April 24, 2014 Het wordt tijd dat Talibeard zijn gezicht weer laat zien, ik denk dat hij hier wel antwoord op kan geven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted April 24, 2014 Share Posted April 24, 2014 Ja, het viel me al op; waar is onze Harrie?? Ik kan eens kijken welke ik van Lord heb liggen, dat wordt dan vanavond. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted April 25, 2014 Share Posted April 25, 2014 Welke of wat bedoel je met "Extra"? Ik heb alle Lord mesjes (maar heb me nog niet met alle soorten geschoren). Ik heb even gekeken op de verpakkingen, maar de blauwe (Super) en groene (Classic) verpakking vermelden beiden "Stainless steel". De mesjes zien er hetzelfde uit, maar de wikkels zijn wel verschillend (ook blauw en groen). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted April 25, 2014 Author Share Posted April 25, 2014 Er is zo'n donkerblauw pakje geweest waar extra op stond Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted April 26, 2014 Share Posted April 26, 2014 Er is zo'n donkerblauw pakje geweest waar extra op stond Deze was dat. Die andere heb ik niet dus kan ik niets over zeggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted April 26, 2014 Share Posted April 26, 2014 Op het mesje staat dus Super Stainless Blade en op het pakje Extra? Ik kan me voorstellen dat in webshops de mesjes dan als Super Stainless (SS) en als Extra verschijnen, wordt dat bedoelt in de TS? Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted April 26, 2014 Share Posted April 26, 2014 Op de wrapper en op de zijkant van het pakje staat ook super stainless. Zie ook hier waar men roept "Achieve a comfortable shave with Lord Super Stainless Double Edge Razor Blades - Extra (Blue)." De bulkverpakking rept ook over extra én super stainless. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted April 26, 2014 Author Share Posted April 26, 2014 Ik begin steeds meer bij het zien van jullie foto's het idee te krijgen dat de classic, de Extra en de super SS gewoon het zelfde zijn, omdat er overal de term ''super stainless'' voorkomt want anders had toch op het mesje zelf "Lord extra" gestaan ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Zoethout Posted July 1, 2014 Share Posted July 1, 2014 Ook bij Rapira zijn de opdrukken van de SS en Swedish Supersteel mesjes identiek: Terwijl ze alleen al qua prijs heel verschillend zijn. Reden om te denken dat de Lord mesjes ook wel degelijk verschillen ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted July 1, 2014 Share Posted July 1, 2014 Oef, door mijn afwezigheid heb ik deze laten schieten. Er zijn veel verhalen in omloop over overeenkomsten/verschillen tussen de verschillende Lord mesjes dus ik heb een jaar of zo geleden ze eens allemaal in huis gehaald en er 3 of meer per soort van geprobeerd. Als ik wat meer tijd heb wil ik daar wel een (uekaz) overzichtje van geven maar het korte antwoord is dat alle 6 mesjes onder het Lord merk, SS Cool, SS Extra, SS Classic, SS Super, Platinum Class en Super Chrome, echt onderling verschillen waarbij tussen een aantal wel overeenkomsten zijn maar qua levensduur, scherpte en smoothness nooit hetzelfde. De SS Extra komt voor mij qua gevoel het dichtste bij de SS Super maar met de Supers doe ik 3 (soms 4) beurten en met de Extra's standaard 5. De Supers zijn net wat scherper en iets eerder op, de Extra's voelen net wat meer smooth en zijn vergevingsgezinder. Buiten Lord (en Captain) produceert Lord nog een hele stapel merken (o.a. Rainbow, Big Ben, Racer, Silverstar en Shark) waar volgens mij de verschillen aanmerkelijk kleiner zijn; ik vermoed dat hier in de meeste gevallen het gaat om "omgecatte" Lord SS Cool-mesjes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted July 2, 2014 Author Share Posted July 2, 2014 talibeard, weet jij waar die SS Extra te krijgen is, want op ebay wordt hoofdzakelijk die Platinum en de Super aangeboden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted July 2, 2014 Share Posted July 2, 2014 talibeard, weet jij waar die SS Extra te krijgen is, want op ebay wordt hoofdzakelijk die Platinumen de Super aangeboden. De mijne komen van 2 plekken; van Lord uit Egypte zelf (maar die verkopen helaas niet rechtstreeks) en van Connaught maar die heeft ze inmiddels niet meer.. Dus ik kan je hier zo snel niet mee helpen maar kijk wel uit op ebay want lang voor ik wist dat er fake Lord L6 krabbers rondgingen had ik mijn eerste namaak mesjes van Lord al gezien! Niet alleen van Lord trouwens; er zitten hele reproductie bedrijven in China die alles 'maken' wat de klant wil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Zoethout Posted July 2, 2014 Share Posted July 2, 2014 En welke mesjes zijn deze dan ? Worden verkocht bij bestshave.net ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted July 2, 2014 Share Posted July 2, 2014 Zo op het oog zouden het de super chromes kunnen zijn maar deze verpakkingen zijn duidelijk niet voor de westerse markt bedoeld....Ik heb verder geen aandeelhoudersvergaderingen bij die club dus wat ze precies allemaal uitspoken weet ik ook niet maar ik denk niet dat het echt andere mesjes zijn dan één van de soorten voor onze markt, maar je weet het nooit. Bestel en vergelijk Jan! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Zoethout Posted July 2, 2014 Share Posted July 2, 2014 Heb een lijstje van 20 verschillende mesjes waarvan ik er pas 5 heb geprobeerd - als ik ze alle 20 gehad heb, is het alweer herfst ... Misschien later ... Lord mesjes lijkt wel een studie op zich .. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Zoethout Posted July 14, 2014 Share Posted July 14, 2014 En welke mesjes zijn deze dan ? Worden verkocht bij bestshave.net ... Heb ze inmiddels besteld ... als ze binnen zijn kan ik alleen vertellen hoe ze bevallen en hoe lang ze 't uithouden. Weet ik nog niet welke mesjes 't zijn ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Zoethout Posted July 22, 2014 Share Posted July 22, 2014 Heb inmiddels een pakje van bovenstaande mesje ontvangen. Op een van de lange zijkanten staat "ZAZA GROUP - KARTAL CELIK A.S." (een C met zo'n friemeltje eronder - een cedille). De ZAZA group is terug te vinden op http://www.zazagroup.com.tr/indexing.html - en is gevestigd in Istanbul, Turkije. Behalve de naam hebben deze mesjes dus niets met de "echte" Lord te maken .... Alweer een mysterie minder ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted July 22, 2014 Author Share Posted July 22, 2014 Hoi Jan, En ? scheren die mesjes lekker ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Zoethout Posted July 22, 2014 Share Posted July 22, 2014 Hoi Robert, Er zit een "Indian Black" in m'n EJ en een Timor in m'n Timor - en die moeten eerst nog even (?) getest ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Zoethout Posted July 26, 2014 Share Posted July 26, 2014 Vanmorgen deze "valse" Lord in m'n echte Lord krabber (S625) gedaan: Dit mesje is duidelijk familie van (of dezelfde als) het ZAZA mesje - bij 1 scheerbeurt was 't voor mij wel mooi geweest ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted July 28, 2014 Author Share Posted July 28, 2014 Jammer dat die mesjes zo slecht zijn ! Het doet de naam van de GOEDE Lord uit Egypte niet ten goede, want bij het zien van dit (ZAZA) blauwe doosje, denk je toch de Lord uit Egypte te hebben gekocht want de naam ZAZA staat op de zijkant afgebeeld en verkopers laten in het algemeen toch alleen de voorkant zien en is dus in dit geval erg misleidend. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts