Jump to content

Zeep weg...

gyedema

Recommended Posts

Ik lekker 4 dagen naar Florence, wat blijkt: NAAST ons appartement (midden in het centrum) zit een leuk winkeltje.... allemaal mesjes, open messen, kwastjes, scheerschuim, enzovoorts. Ik naar binnen. Heel mooi lief Omega reiskwastje gekocht, voor €8,-. Maten zal ik nog even opnemen.

Kom ik buiten, staat mijn maat daar met een pakje: sapona di barba. Amandelgeur, zachte zeep, heerlijk. Mooi doosje, 150gr.

Afijn, je snapt het al: ik heb alleen handbagage bij me. En nergens over nagedacht. Dus: door de scanner, koffer open, en... hoppa, weg zeep. Not allowed.

Zelden zo'n klote terugvlucht gehad...

Zo. Dat wilde ik even kwijt....

Leek mij ook. Maar daar sta je, in een LANGE rij... en een douane beambte die gewoon zegt "not allowed... over 100ml..."....

Schiphol info zegt onder meer:

Aan deze lijst kunt u geen rechten ontlenen. De beveiligingsmedewerker behoudt altijd het recht om alsnog vanwege veiligheidsredenen een artikel te weigeren.

Ik lekker 4 dagen naar Florence, wat blijkt: NAAST ons appartement (midden in het centrum) zit een leuk winkeltje.... allemaal mesjes, open messen, kwastjes, scheerschuim, enzovoorts. Ik naar binnen. Heel mooi lief Omega reiskwastje gekocht, voor €8,-. Maten zal ik nog even opnemen.

Kom ik buiten, staat mijn maat daar met een pakje: sapona di barba. Amandelgeur, zachte zeep, heerlijk. Mooi doosje, 150gr.

Afijn, je snapt het al: ik heb alleen handbagage bij me. En nergens over nagedacht. Dus: door de scanner, koffer open, en... hoppa, weg zeep. Not allowed.

Is dat die ene vlakbij de Ponte Vechio? Munstermann ofzo?

Is dat die ene vlakbij de Ponte Vechio? Munstermann ofzo?

Nee; in de Via dei Leoni; Münstermann zit (op de kaart) links van de Ponte Vecchio, dit winkeltje net rechts. Münstermann is een grote drogist/parfumerie, dit was echt een ijzerwaren zaakje, waar ze een hele riedel kwastjes, onbekende types messen (open en DE) en een paar zeepjes verkochten. Verder wat zakmessen, dolken, dat spul. Erg leuk en gezellig.

Hier zit ie; op nummer 8, Bottacci: https://www.google.nl/maps/@43.768993,11.257234,3a,75y,122.69h,85.42t/data=!3m4!1e1!3m2!1sipGL16RqKCvW4ZSAsjCcjw!2e0!6m1!1e1

(en ik vertel het hele verhaal aan mijn dochter (19, reist erg veel door Europa), zegt ze: "nou, dan had ik er 50gram uitgeschept en gezegd Zo, nu mag het wel toch?"...........)

• 2 weeks later...

(en ik vertel het hele verhaal aan mijn dochter (19, reist erg veel door Europa), zegt ze: "nou, dan had ik er 50gram uitgeschept en gezegd Zo, nu mag het wel toch?"...........)

Dan mag het helaas nog steeds niet, het gaat om de maximale inhoud vermeld op de verpakking.

Wat je in theorie wel zou kunnen doen is de zeep in twee 75-100ml bakjes doen.

Op Schiphol wordt zeep, zelfs een redelijk zachte zoals Cella, over het algemeen niet als vloeistof beschouwd maar je kan overal wel een overijverige beveiliger aantreffen.