Johan Posted April 20, 2014 Share Posted April 20, 2014 Normaal vind ik dat je een product minstens een aantal dagen moet gebruiken voordat je een beoordeling kunt geven. Maar van de TFS zeep ben ik zo onder de indruk dat ik een uitzondering maak. Vanmorgen heb ik de TFS Tobacco Verde scheerzeep eens aangebroken. Die lag al maanden op me te wachten, maar op de een of andere manier was ik er nog niet aan toe gekomen. Dit is mijn eerste TFS zeep, en ik ben overdonderd! Alsof je je met vloeibaar fluweel inzeept! Dit schuim is echt superieur aan Tabac en Arko, en dat zeg ik niet gauw. De geur, Tobacco Verde, is ook een verrassing. Wie aan Tabac of een andere "donkere" geur denkt, komt bedrogen uit. Tobacco Verde ruikt heerlijk fris, met een klein vleugje tabakaroma. Ik heb me vanmorgen ingezeept met een Omega Pro 102 kwast, en had ruimschoots "romig" schuim voor twee scheergangen. Het Personna mesje, in de Schick Krona krabber, gleed echt over mijn huid, en naderhand voelde het alsof ik eigenlijk geen aftershave nodig had. Deze zeep is inderdaad een stuk beter dan de typische "supermarktzepen", en wint het wat mij betreft ook moeiteloos van bijv. de TOBS cremes. Zonder meer een aanrader! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted April 20, 2014 Share Posted April 20, 2014 Kijk, weer iemand over de streep! Ik vind het ook een heel erg fijne zeep. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted April 20, 2014 Share Posted April 20, 2014 Ik moet zeggen dat ik ook erg tevreden ben over deze TFS. (Hoewel die van mij "Mondial" heet, maar gewoon TFS tobacco verde is) Ik had eerder de TFS barba rosse, van de tradizionale lijn, maar daar was ik niet zo tevreden over. Deze is echter van een hele andere klasse wat mij betreft. De barba rosse wilde nog wel eens wat kriebelen/jeuken en bood wat mij betreft niet echt een hele goede bescherming. Ik had deze gewonnen in een weggeef actie van Iwan en was ook echt overdonderd door het verschil. Zoals jij ook al aangeeft een superieure kwaliteitszeep met een heerlijke frisse geur. Een vleugje tabak en een wat "aardse" ondertoon. Wanneer deze op is komt er zeker een nieuwe voor terug! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jock Posted April 26, 2014 Share Posted April 26, 2014 Ik heb me gisteren voor het eerst met TFS Tabacco Verde Forte geschoren. Wat een genot zeg. Ik gebruikte daarbij een Pearl TTO open kam met een Croma Diamant mesje erin. Heerlijke geur tijdens het scheren en een te gekke lather. Daarna ook nog afgemaakt met TFS Tobacco verde balsem erop. Mijn vrouw zat in de tuin koffie te drinken en toen ik eran kwam, zei ze, " oh wat ruik je lekker". Kijk daar doe ik het voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted June 8, 2014 Share Posted June 8, 2014 Wat is het verschil met Tobacco verde en Tobacco verde forte ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted June 8, 2014 Share Posted June 8, 2014 De forte varianten van TFS zijn een stukje geuriger dan de "normale" varianten. In hoeverre meer geurend kan ik helaas niet zeggen, maar er zijn ongetwijfeld mede-forummers die daar wel ervaring mee hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mesmer Posted June 8, 2014 Share Posted June 8, 2014 En ik krijg de Tabacco Verde niet goed op gang. Zelfde kwaliteit als de RazoRock. Niet slecht maar om nu te zeggen dat ik het geweldig vind.. de Dr. Harris zeep doet het bin mij vele malen beter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SakasakaHeyhey Posted June 8, 2014 Share Posted June 8, 2014 De Tobacco Verde Forte heb ik als sample bij mijn bestelling van BdF gekregen. Ik vind het een lekkere frisse geur hebben. Moest wel wat experimenten. Van een crème ben ik gewend dat deze wat zachter zijn. Wanneer ik een klodder van de Tobacco Verde Forte in mijn scheerkom doe, krijg ik deze niet goed opgeklopt. De klodder lost ook niet op. Van scheercrème ben ik dat niet gewend. De Tobacco Verde Forte heb ik overgeschept in een Grundtal bakje van Ikea en uitgesmeerd tot een egale oppervlakte. Met iets minder water dan bij de zepen kan ik op deze manier mijn kwast goed laden en opkloppen tot een goede lather. Het is een verder een goede scheercrème alleen voor mij was het bij het eerste gebruik erg wennen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barbiere di Figaro Posted June 8, 2014 Share Posted June 8, 2014 Een creme zou inderdaad veel zachter zijn. De refills en grotere potten zijn stevige zeep, die gebruikt kunnen worden zoals je gedaan hebt, maar er kan geen sprake zijn van een "klodder". Als je met een goed warme scheerkwast met nog enigszins water in een scuttle een klein stukje van de zeep opklopt, dan zou je met relatief veel gemak een prima schuim moeten krijgen. Succes bij je volgende scheerbeurten! Link to comment Share on other sites More sharing options...
SakasakaHeyhey Posted June 9, 2014 Share Posted June 9, 2014 Bedankt voor de feedback. Misschien verkeerd geïnterpreteerd door mij door de tekst "Pura crema da Barba". Ik vind de structuur tussen een crème en een zeep inzitten. De BDF zepen vind ik persoonlijk net ietsje harder aanvoelen waardoor het voor mij duidelijk een scheerzeep is en geen crème. Ik werd duidelijk op het verkeerde been gezet door de tekst op de deksel bij het eerste gebruik. Heb gewoon mijn gevoel gevolgd en dat is bij het volgende gebruik helemaal goed gekomen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barbiere di Figaro Posted June 9, 2014 Share Posted June 9, 2014 Je hebt helemaal gelijk! Daarom hebben ze op sommige fora hiervoor het woord "croap" uitgevonden. Een echt duidelijk hardere zeep, waarbij je met een puck waarschijnlijk langer zal doen, komt binnenkort ook weer beschikbaar. Voor zo ver ik nu heb begrepen komt namelijk van de hele linea intenso ook weer de harde zeep beschikbaar. We krijgen komende week weer nieuwe TFS-voorraad, maar de harde zeep moet altijd langer drogen dus weet ik nog niet of die er al bij zit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SakasakaHeyhey Posted June 9, 2014 Share Posted June 9, 2014 Kijk eens aan dat is mooi. Ik houd het in de gaten Link to comment Share on other sites More sharing options...
miguelan Posted June 10, 2014 Share Posted June 10, 2014 Bedankt, Eric. Dat zijn goed nieuws. Ik zag ook dat jullie een nieuwe zeep hebben: de TFS Fern. Het is wel indrukwekkend hoe jullie en TFS alle scheerders blij willen maken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted June 28, 2014 Share Posted June 28, 2014 Waar ruikt die Tobacco Verde naar ? is dat zo'n sterke zoete citroen/lime geur ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted June 28, 2014 Author Share Posted June 28, 2014 Waar ruikt die Tobacco Verde naar ? is dat zo'n sterke zoete citroen/lime geur ? Nee, beslist niet. Het is een licht frisse geur die naar tabaksplant ruikt. Ik vind hem heerlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mesmer Posted June 28, 2014 Share Posted June 28, 2014 Ik heb hier de Tabacco Verde weer eens open gedaan en ik vind het eigenlijk vooral gewoon naar zeep ruiken. Niet echt bijzonder. Hebben we het wel over dezelfde Tabacco Verde? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted June 28, 2014 Author Share Posted June 28, 2014 Het is maar een lichte geur, maar ik ruik wel degelijk tabaksplant. Ik vind hem zelf veel meer dan "gewoon zeep" qua geur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
michigalex Posted June 28, 2014 Share Posted June 28, 2014 Denk dat de forte wat geuriger is Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mesmer Posted June 28, 2014 Share Posted June 28, 2014 De Forte heb ik dus niet haha Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted June 28, 2014 Share Posted June 28, 2014 Is het een geur zoal de Tabac stick ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barbiere di Figaro Posted June 28, 2014 Share Posted June 28, 2014 Ik heb hier de Tabacco Verde weer eens open gedaan en ik vind het eigenlijk vooral gewoon naar zeep ruiken. Niet echt bijzonder. Hebben we het wel over dezelfde Tabacco Verde? Er is met name qua intensheid van de geur best verschil tussen de eerste TFS Tabacco Verde waar we nu nog enkele 150 ml potten van hebben en de actuele Tabacco Verde Forte. Er is een sterkere geur (nog niet zo als de Italian Fern, maar toch) en de basisolie is ten opzichte van de eerste versie gewijzigd. Dat maakt in ieder geval dat er nog iets makkelijker schuim van te maken is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
michigalex Posted June 28, 2014 Share Posted June 28, 2014 Lijkt iedergeval niet op de geur van tabac scheercreme Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted June 28, 2014 Share Posted June 28, 2014 Is het een geur zoal de Tabac stick ? Gisteren heb ik de tobacco verde forte (refill) ontvangen. Toen ik hem binnen kreeg deed het me gelijk herinneren aan de tabac stick die m'n vader vroeger gebruikte. Ik had nog een stick liggen (1 keer gebruikt) en heb het net vergeleken. Het lijkt inderdaad op de tabac stick maar de geuren zijn niet identiek. De tobacco verde forte is wat subtieler / verfijnder van geur. (Het blijft moeilijk om een geur te beschrijven) Edit: Het voordeel van de refills is dat je voor weinig geld de TFS zepen kunt proberen. als je eenmaal een fijne gevonden hebt, kun je als nog een grote pot kopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted June 28, 2014 Share Posted June 28, 2014 Hoewel beide geuren zeker verwantschap hebben, vind ik Tabac absoluut geen fijne geur, Tabacco Verde wel. Tabac vind ik erg muf veel "bloemiger" en vooral ook heel erg aanwezig, doordringend. Tabacco Verde heeft frisse elementen die ik niet in Tabac vind. UEKAZ gaat hier uiteraard heel op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted June 28, 2014 Share Posted June 28, 2014 Ik zou de tabacco verde omschrijven als een lichte "aarde-achtige", frisse geur met ook iets zoets er in. Ik heb nog de oude versie en die ruikt niet echt sterk, dus omschrijven is lastig. Ik weet wel dat ik het lekker vind ruiken, dus als deze op is ga ik voor de forte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts