Jump to content

Roteren van je scheergear? Of eerst zeep A opmaken en dan B?

Recommended Posts

Posted

Ik vind het persoonlijk ook wel erg leuk om verschillende scheercremes en scheerzepen te hebben, maar ik roteer er nooit echt tussen, meestal gebruik ik bijvoorbeeld twee a vier maanden bijvoorbeeld scheercreme A en als die op is begin ik met scheercreme B.

De reden dat ik dat eigenlijk doe is omdat ik het gevoel wil hebben dat een product ook echt gebruikt word en ik het graag ook op gebruik.

Als ik zou roteren dan zou ik na een jaar nog steeds geen tube leeg hebben en dan zou ik het gevoel hebben dat er geen einde aankomt.

Natuurlijk af en toe gebruik ik ook wel eens een andere scheercreme of scheerzeep, maar meestal maak ik ze achter elkaar op, ik heb zo al een tube Proraso bijna op gemaakt, en een tube Nivea scheercreme en Speick scheercreme en nu ben ik sinds maand of twee bezig met de Florena scheercreme.

Alle scheercremes en scheerzepen die ik dus koop beschouw ik ook als voorraad.

Dus wat doen jullie roteren of toch zoals mij gewoon een product langere tijd gebruiken tot het op is of bijna op.

Ik doe trouwens hetzelfde met aftershave balsems en bij krabbers en scheerkwasten wissel ik ook niet vaak.

Posted

Roteren! Ik eet ook niet elke dag hetzelfde en ik heb volop keuze, zowel in krabbers, kwasten en zepen.

Een krabber/mes combinatie gebruik ik doorgaans wel voor de gebruiksduur van het mesje.

Ik maak me niet druk om de levensduur van de gebruikte zepen, ik ben bovendien niet zuinig met m'n zepen.

Posted

Same here, roteren! En ook een beetje afhankelijk van het jaargetijde enzo, 's winters hoef ik geen proraso groen te gebruiken, trekt me totaal niet op dat moment. Dan liever een "warme" geur zoals sandalwood.

/edit: En wat denk ik ook enorm scheelt, ik doe dit niet om de laatste euro te besparen, eerlijk gezegd kijk ik niet op een tientje. Dus ik heb ook niet gauw het gevoel van zonde, dr ligt voor 30 euro zeep op me te wachten ;)

Posted

Roteren, liefst zo veel mogelijk. Ik gebruik gemiddeld 1 mesje per week, dus ik gebruik ook 1 krabber per week. Dat is het enige wat het langste vast staat. Verder kan ik iedere keer een andere zeep pakken, andere aftershave, andere kwast. Heerlijk een beetje variatie!

Posted

Inderdaad...roteren. Beetje afwisseling kan geen kwaad. Regelmatig van geur wisselen, maar ook van soort scheerzeep: harde zeep of een créme. Aftershave wissel ik wat minder. Gebruik een splash als ik prima heb geschoren. Heb ik wat wondjes of rode huid (mesje eerder vervangen!) dan gebruik ik liever een crème.

Posted

Heel soms neem ik wel een andere crème of scheerzeep en ook soms met mijn aftershave balsems, maar meestal dus gewoon eerst een product opmaken, al is het meestal in het weekend dat ik wel eens andere scheercreme of scheerzeep gebruik.

Mijn Proraso welke ik bij shaveandmore kocht heb ik echt heel lang achter elkaar gebruikt en met die grote inhoud ging die nog heel lang mee.

Dus die 100ml tubes van scheercremes vind ik wel fijn, met een beetje royaal gebruik heb ik die tussen twee a vier maanden op.

Posted

Alles wat ik heb liggen is aangebroken, dus roteren. Het is inderdaad leuk dat je kan afwisslen, ook met de mesjes doe ik dat soms. Al heb ik wel de Astra's als vaste basis (enige die ik in bulk heb).

Posted
Roteren. Zo heb je ook een reden om nieuwe spullen te kopen. Anders is het ook zo saai.

Ik zie het juist dat je zo eigenlijk geen reden hebt om nieuwe spullen te kopen, als er eentje op is heb ik juist een reden om weer wat nieuws te kopen, ik had laatste twee tubes uit mijn voorraad verkocht, dus zaterdag had ik een reden om een nieuwe scheerzeep te kopen :lol: .

Posted

Ik begon met één of twee producten open (zeep/crème) maar in de loop van de jaren waren er steeds meer aangebroken; de vloek en zegen van internet(fora).

Ik probeer nu met twee producten 'tegelijk' voor de afwisseling weer een beetje meer structuur in te krijgen dus eerst de restjes opmaken en er minstens 3 wegwerken voor ik weer een nieuwe open mag maken. Lukt redelijk goed.

Wat betreft kwast, krabber, mesje en aftershave pak ik waar ik dan zin in heb; het mesje gebruik ik wel eerst op en wat aftershaves beperk ik me ook tot wat nu open staat.

Posted
Roteren. Zo heb je ook een reden om nieuwe spullen te kopen. Anders is het ook zo saai.

Ik zie het juist dat je zo eigenlijk geen reden hebt om nieuwe spullen te kopen, als er eentje op is heb ik juist een reden om weer wat nieuws te kopen, ik had laatste twee tubes uit mijn voorraad verkocht, dus zaterdag had ik een reden om een nieuwe scheerzeep te kopen :lol: .

Hmm ik zie eigenlijk alleen maar, een reden om iets nieuws te kopen :D

Posted

Ik roteer 3 zepen met een krabber (Gilette tech is gewoon veel beter dan de Rimei) en vind dat verandering van spijzen doet.. uh... scheren? :)

Posted

Roteren, vooral zeep en aftershave balms.

Inderdaad afhankelijk van temperatuur. Volgens mij is het vergelijkbaar met eten. Ook al is een gerecht nog zo lekker, als je het te vaak eet in korte tijd, dan gaat het speciale er snel van af.

Dat heb ik ook met zeep. Martin de Candre is echt geweldig, maar echt niet dag in dag uit.

En ik moet helaas zo af en toe weer wat nieuws testen.......

Posted

:lol: Wat heb ik toch een medelijden met je. Als je wil kan ik die taak wel overnemen hoor.....

Posted

Inderdaad afhankelijk van temperatuur. Volgens mij is het vergelijkbaar met eten. Ook al is een gerecht nog zo lekker, als je het te vaak eet in korte tijd, dan gaat het speciale er snel van af.

Dat heb ik ook met zeep. Martin de Candre is echt geweldig, maar echt niet dag in dag uit.

das geen straf hoor Eric, die taak neem ik graag van je over :P:mrgreen:8-)

Posted

Als ik heel eerlijk ben eet ik iedere morgen en tijdens de lunchpauze op het werk altijd hetzelfde, namelijk broodjes met hagelslag, heel soms als ik thuis ben maak ik eens een broodje met pindakaas met suiker.

Mijn tube Florena comfort scheercrème begint nu ook aardig leeg te raken, ik denk dat ik drie kwart van de tube nu wel leeg heb en ik rol de tube telkens verdere, wat wel beetje grappig is, het kleine beetje wat ik van Proraso heb bewaar ik eigenlijk omdat ik van zoiets heb, als die echt op is zal ik die ook niet meer makkelijk krijgen i.v.m. porto en niet offline kunnen vinden van Proraso.

das geen straf hoor Eric, die taak neem ik graag van je over :P:mrgreen:8-)

Jij bent de ideale vaste klant van Eric :twisted:

Posted

Met dank voor de aanbiedingen om te testen heren.

Overigens zou ik dat best graag doen zo af en toe.

TFS stuurt dan zeep met alleen een nummer naar ons toe, die ik dan ook wel door wil sturen (kleine hoeveelheden in plastic in envelop)

Dat geeft ook voor TFS prettige feedback.

Ik zal er aan denken als TFS wat wil laten testen (Vaak, zoals ook nu met de limited editions, hebben ze in Turijn al wel een paar vrienden en bekenden die dan feedback geven)

Posted

Ik roteer altijd de mesjes (als een mesje opgebruikt is uiteraard), maar bij de zepen doe ik dit slechts af en toe. Ik gebruik vrijwel altijd Proraso groen, maar eens per week pak ik weer eens een andere :)

Posted

Mesjes roteer ik ook, maar vaak per pakje, dat ik dus wel eerst een heel pakje van vijf mesjes maak.