DickyDick Posted April 17, 2014 Share Posted April 17, 2014 Forum Ik weet niet of het hier thuis hoor, maar het gaat over lather, dus denk het wel. Als ik me scheer, na de eerste keer, zepen, scheren met de haren mee. Tweede keer is m'n kwast met zeep behoorlijk afgekoeld, hoe kan ik die warmer houden, of maakt dat niets uit? Ik denk dat het warm moet zijn omdat anders de haartjes zich sneller terug trekken als ze koud worden. Dick Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted April 17, 2014 Share Posted April 17, 2014 Als je de borstel wil warm houden dan ben je gediend met een "brush scuttle" zoals bijvoorbeeld dat is een dubbelwandig kommetje die je vult met warm water en daar je borstel met zeep in zet (is niet om zeep in te kloppen alleen warm houden). Maar nodig? Er zijn zat mensen die zweren bij scheren met koud water en dan spreken we van begin tot einde van de scheerbeurt koud water en dat werkt perfect. Bij sommige mensen zelfs beter dan warm water, kwestie van proberen wat je het beste resultaat geeft. Bij mij werkt het in ieder geval, heb meer dan 30 jaar geen warm water gebruikt, nu ben ik een softie geworden en moet wat uit de kraan komt toch wel een beetje warm aanvoelen Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted April 17, 2014 Share Posted April 17, 2014 Een gewone kom kan ook wel, als je die eerst in een wasbak met heet water laat staan zodat die van binnen en van buiten warm is dan koelt hij niet zo snel af. Dus niet alleen heet water er in om hem op te warmen, maar ook van de buitenkant. Je kan ook een bodempje heet water in de wasbak laten staan en hem daar steeds in terug zetten. Werkt hetzelfde als een scutle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted April 17, 2014 Share Posted April 17, 2014 Warm schuim is in ieder geval niet nodig om je haren op hun plek te houden Link to comment Share on other sites More sharing options...
DickyDick Posted April 18, 2014 Author Share Posted April 18, 2014 Oké Ik begrijp dat het dus helemaal niet uitmaakt of je lather warm of kouder is. Weer wat geleerd, tnx Dick Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted April 18, 2014 Share Posted April 18, 2014 Ik vond scheren met koud water altijd een ramp! Voor mij dus niet vrijwillig Link to comment Share on other sites More sharing options...
PI56 Posted April 18, 2014 Share Posted April 18, 2014 Scheren met koud water doet mij met afgrijzen terugdenken aan m'n diensttijd. Mijn kwast met zeep staat tegenwoordig in een scuttle-achtige constructie lekker warm te blijven. Voor mij scheert warm schuim in ieder geval lekkerder als koud schuim. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smooth Posted April 19, 2014 Share Posted April 19, 2014 Heb pas een Dubbelwandig RVS bowltje bij de Chinees meebesteld voor bijna niks. Een dergelijk cappuccino-kopje kan ook. Eerst even laten opwarmen met heet water. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted April 19, 2014 Share Posted April 19, 2014 Waar heb je die besteld? Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted April 19, 2014 Share Posted April 19, 2014 Hij zegt bij de Chinees, maar bij mijn Chinees kan ik alleen kroepoek en sambal-bij(bestellen) Sorry voor de slechte woordgrap Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snowmiss Posted April 20, 2014 Share Posted April 20, 2014 Aliexpress?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smooth Posted April 20, 2014 Share Posted April 20, 2014 Waar heb je die besteld? Bij Aliexpress. Heb ik diverse spullen gekocht. Alles correct afgeleverd. Zal straks nog ff een link opzoeken. Eerst eieren koken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smooth Posted April 20, 2014 Share Posted April 20, 2014 http://www.aliexpress.com/snapshot/6044189973.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kogel Posted April 20, 2014 Share Posted April 20, 2014 Dat is niet duur . Krijg bijna zin om ook te gaan bowllatheren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts