Jump to content

Zeep/lather koel snel af

DickyDick

Recommended Posts

Forum

Ik weet niet of het hier thuis hoor, maar het gaat over lather, dus denk het wel.

Als ik me scheer, na de eerste keer, zepen, scheren met de haren mee.

Tweede keer is m'n kwast met zeep behoorlijk afgekoeld, hoe kan ik die warmer houden, of maakt dat niets uit?

Ik denk dat het warm moet zijn omdat anders de haartjes zich sneller terug trekken als ze koud worden.

Dick

Als je de borstel wil warm houden dan ben je gediend met een "brush scuttle" zoals bijvoorbeeld

ambrose_GTP-2_zps29af579b.jpg

dat is een dubbelwandig kommetje die je vult met warm water en daar je borstel met zeep in zet (is niet om zeep in te kloppen alleen warm houden).

Maar nodig? Er zijn zat mensen die zweren bij scheren met koud water en dan spreken we van begin tot einde van de scheerbeurt koud water en dat werkt perfect. Bij sommige mensen zelfs beter dan warm water, kwestie van proberen wat je het beste resultaat geeft. Bij mij werkt het in ieder geval, heb meer dan 30 jaar geen warm water gebruikt, nu ben ik een softie geworden en moet wat uit de kraan komt toch wel een beetje warm aanvoelen :oops:

Een gewone kom kan ook wel, als je die eerst in een wasbak met heet water laat staan zodat die van binnen en van buiten warm is dan koelt hij niet zo snel af. Dus niet alleen heet water er in om hem op te warmen, maar ook van de buitenkant.

Je kan ook een bodempje heet water in de wasbak laten staan en hem daar steeds in terug zetten. Werkt hetzelfde als een scutle.

Scheren met koud water doet mij met afgrijzen terugdenken aan m'n diensttijd. Mijn kwast met zeep staat tegenwoordig in een scuttle-achtige constructie lekker warm te blijven. Voor mij scheert warm schuim in ieder geval lekkerder als koud schuim.