Jan Zoethout Posted April 17, 2014 Share Posted April 17, 2014 Met een Frank Shaving pur tech knot en een reiskwast-handvat wilde ik een reiskwast samenstellen: Na enig nadenken toch maar niet gedaan, omdat: - het borsteltje met de haren vooruit in het hulsje schuiven niet echt makkelijk is - het borsteltje andersom niet past Daarom besloten een imitatie Beaufort handvat van FS te gebruiken: Even in elkaar lijmen is natuurlijk "een eitje" - na een uurtje was 'ie klaar: Dan maar los in de toilettas of zo'n handig kokertje gekocht ... Voor de grap de maten van een echte Beaufort opgezocht en vergeleken met dit kwastje: B5: hoogte handvat 58 mm, loft 50 mm, totale hoogte 108 mm, knotsize 21 mm B6: hoogte handvat 60 mm, loft 55 mm, totale hoogte 115 mm, knotsize 21 mm dit kwastje: hoogte handvat 59 mm, loft 52 mm, totale hoogte 111mm, knotsize 21 mm Qua maten is dit kwastje dus een B5 1/2 - of beter: een B5+ .... Verder is het een verbeterde versie: zwart i.p.v. wit, pur tech synthetic i.p.v. pure badger .... Nu alleen nog uitproberen, maar er moeten er nog een paar getest - zo veel te testen, zo weinig tijd ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted April 17, 2014 Share Posted April 17, 2014 Leuk kwastje! Ik zie deze knots trouwens niet in de eBay winkel van Frank Shaving, alleen maar de mega knots, 26mm en groter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Zoethout Posted April 17, 2014 Author Share Posted April 17, 2014 Leuk kwastje! Ik zie deze knots trouwens niet in de eBay winkel van Frank Shaving, alleen maar de mega knots, 26mm en groter. Ik heb ze dan ook van de FS webpagina (http://frankshaving.com/cn/products.asp?classid=34). Daar heb ik ook het handvatje van. Moet je wel even een emailtje naar Frank schrijven en expliciet vermelden dat je pur tech knots wil, anders krijg je de (flink) goedkopere generatie 3 uitvoering. Zijn ook niet slecht, maar geen pur tech (gen. 4). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Zoethout Posted May 14, 2014 Author Share Posted May 14, 2014 Na een korte onderbreking wederom dit kwastje gebruikt - goede flow, backbone en zachte topjes Bedoeld als reiskwastje, maar ik verwacht 'm veel te gebruiken als ik niet op reis ben .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts