Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik ben de laatste tijd nogal van de mentholkick, en heb een maand geleden een fles Osage Rub op de kop getikt, even later gevolgd door een tube italiaanse Palmolive menthol.

Volgende op mijn verlanglijst is Alcolado Glacial, net als Osage Rub een regelrechte menthol bom.

Nou weet ik dat er in diverse toko's Alcolado Glacial verkocht wordt, maar persoonlijk ben ik deze menthol splash nog niet in levende lijve tegengekomen. Online is het te bestellen, maar dan is de prijs/verzendkosten verhouding nogal scheef.

Wie weet er wat fysieke adressen waar dit spul te koop is?

Posted

Dat schiet niet echt op, want dan moet dat flesje nog steeds naar jou verstuurd worden met pakketpost.

Posted

Dat is altijd het moeilijke inderdaad, als het niet met brievenbus post kan verzonden worden dan kost het je minimaal € 4 met de pakket post van DHL, dan zou je het bijna net zo goed zelf bij die webshop kunnen bestellen.

Posted

Je moet wel heel erg uitkijken met per post bestellen want de sluitingen kunnen niet veel hebben waardoor de flessen niet meer vol aankomen (pakketje ruikt dan wel lekker fris!); daar heb ik op B&B al genoeg foto's van gezien.

Ik haal hem altijd in Eindhoven bij de Amazing Oriental supermarkt voor ik meen €3,95/500ml maar het kan iets meer zijn. Ze hebben een website; http://www.amazingoriental.com en zitten in meer plaatsen.

Posted
Is het een fijne aftershave? Ook eentje die verzorgd, of geeft het alleen een kick?

Het is eigenlijk helemaal geen aftershave maar meer een cologne. Er zit dus verder niets verzorgends in maar is wel voor een hoop bruikbaar. Hier in huis wordt ie o.a. gebruikt bij;

- insectenbeten

- brandnetels en ander plantaardig ongemak

- op een doekje naast het hoofdkussen bij verkoudheid

- inwrijven bij lichte spierpijn

- als splash ter verfrissing bij warm weer

en dat werkt ook nog!

Oh ja, heel af en toe, als ik hem weer eens zelf mag gebruiken, als aftershave maar dan moet je uitkijken voor vriesbrand! :D

Posted
Je moet wel heel erg uitkijken met per post bestellen want de sluitingen kunnen niet veel hebben waardoor de flessen niet meer vol aankomen (pakketje ruikt dan wel lekker fris!); daar heb ik op B&B al genoeg foto's van gezien.

Ik haal hem altijd in Eindhoven bij de Amazing Oriental supermarkt voor ik meen €3,95/500ml maar het kan iets meer zijn. Ze hebben een website; http://www.amazingoriental.com en zitten in meer plaatsen.

De post vermijd ik tegenwoordig sowieso, die hebben hun tarieven al zoveel verhoogt dat je voor € 0,76 meer gewoon een pakket van 10KG met DHLforyou kunt versturen, is wel langzamere, maar je krijgt veel meer verstuurd in een pakket.

De meeste mensen die willen dan toch voor € 1,50 meer het naar hun thuisadres laten versturen, maar voor € 4 hoef je tenminste niet thuis te blijven en kun je het pakketje na werk ophalen.

Posted

Ahh Glacial, laat altijd een flesje meenemen als er weer iemand van de familie naar Curacao gaat. Heerlijk verkoelend als een aftershave en de huid voelt fijn aan erna.

Echter, heb het zelf in Den Haag nog nergens zien liggen in een winkel. Maar denk dat je het meeste succes heb in buurten waar veel Antillianen komen.

• 4 weeks later...
Posted

Al forenzend van Den Haag naar Amersfoort net even uitgestapt op Utrecht Centraal alwaar ik bij Toko Centraal in Hoog Catarijne, een flesje van 250ml heb gekocht. Alle formaten zijn daar goed voorradig. Dat spul is erg goedkoop, 3,95 voor 250ml.

Posted

Het is een paar minuten lopen vanaf de stationshal. De ingang van de Toko is buiten, ze zitten naast de Xenos.

Posted

Ik heb het net even gebruikt, gewoon ter verkoeling. Het ruikt heel anders, een beetje naar citronella en er zit totaal geen eucalyptus in. Op het eerste gevoel lijkt het wat minder heftig dan Osage Rub maar het verkoelt nog steeds als een malle. Osage Rub is sowieso wat heftiger voor je ogen en neus vanwege de eucalyptus, daar krijg ik regelmatig tranende ogen van, zo hard knalt het erin :mrgreen:

De geur is nog vlotter weg dan bij Osage Rub, het is dus niet een geur die blijft hangen. Qua verzorging als aftershave: geen idee, dat ga ik morgen wel uitvinden. Qua ingredienten verwacht ik afgezien van de verkoelende werking weinig verzorgends. Osage Rub heeft tenminste nog glycerine aan boord, althans, op de spaanse ingredientendeclaratie, in de engelse lijst wordt daar niet over gerept.

Qua prijs kun je het bijna niet laten staan als je toch in de buurt van Utrecht centraal bent (of welke andere toko dan ook die dit op de plank heeft staan).

• 4 months later...
Posted

Ik koop het bij een Turkse winkel hier in de buurt, kost ongeveer 5 euro voor de 250ml en 7 euro voor de halve liter.

Geweldig spul, ruikt fris maar blijft niet hangen en geeft het effect alsof je met je gezicht in een bak met ijs hangt, scheerbrand verdwijnt bijna direct en het laat een heerlijk fris gevoel achter.

Omdat er geen hydraterende ingrediënten aan toegevoegd zijn is het handig om een balsem of iets dergelijks te gebruiken. Zelf gebruik ik altijd ongeraffineerde sheabutter na het scheren, eigenlijk voor het hele lichaam en ook als pommade in m'n haar dus dat is geen probleem.

Heerlijk spul dus tegen scheerbrand en voor een fris gevoel maar net als floridawater kan het even wat branden bij het aanbrengen.

Posted

Het werkt super maar als je een date hebt gepland niet gebruiken :)

Het laat nogal een sterke smaak na bij het kussen...

• 5 months later...
Posted

Ik heb zojuist een flesje Alcolado Glacial van 125 ml in Almere gekocht bij de Amazing Oriental voor € 2,79. Een link staat op de vorige pagina.

Het was wel even zoeken, ook voor de mensen in de winkel, want het blijkt bij de medicijnen te staan. Ze beschouwen eht als iets dat helpt tegen hoofdpijn.

Ze verkopen ook nog twee andere, grotere, formaat flesjes.

Posted
Chinese toko in Hengelo.

Dag Harkos,

Zou je mij het adres van deze Chinese toko kunnen geven?

Ik woon vlak bij Hengelo dus is het voor mij handiger om even langs te rijden dan online te bestellen.

Alvast bedankt.