Jump to content

SOTD 14 april - 20 april 2014

cutthroat

Recommended Posts

- Lord L6

- Lord Captain (4*)

- Mühle 81M520

- Klar Kabinett

- Aluin

- Pinaud Clubman aftershave lotion

- Kruidvat ASB

Ook bij het starten van deze nieuwe week voelt het Captain mesje nog steeds redelijk scherp en smooth, hoewel er al meer moeite is om de boel goed glad te krijgen.

Na drie passes (WTG, XTG en ATG) en enkele touch-ups is het resultaat een DFS. De aluin geeft een paar minuscule prikjes, de aftershave iets meer. Een goede scheerbeurt om de week mee te starten.

Lord L6

Voskhod (2*)

Omega 10019

Arko cool

Sanex dermo active ASB

Wat is deze goedkope krabber uit Egypte toch fijn om mee te scheren. Ook in combinatie met de Voskhod een DFS als resultaat. Goed begin van de nieuwe werkweek. :D

Ik ben op reis (alleen handbagage), dus vanmorgen heb ik me met een Gillette Contour geschoren. Niets te klagen over het resultaat, maar een Feather mesje is zeker beter!

Op reis gebruik ik eigenlijk altijd Palmolive Classic creme, handig met die tube, en het werkt altijd en overal. Naderhand Sanex Sensitive ASB, en tot slot een wolkje Davidoff Cool Water.

Klaar! ;-)

Pitralon Zedernöl preshave

Simpson LE P8 Phyl #195 Best Badger

Tobs Jermyn Street Sensitieve

Fatip Grande

Personna Platinium Chrome 3e x

Pitralon Classic

Arko C

WTG, XTG, ATG > BBS

Vandaag maar eens een afwijkende setup, om wat nieuwe dingetjes te proberen. Per ongeluk Pitralon preshave voor elektrisch scheren gekocht. Gewoon proberen. Ruikt goed, doet niets, dus hooguit bruikbaar als geurwater.

Kwast en creme super toppers, dus weer de bakkus dik in schuim.

Fatip met deze Personna is redelijk heftig, dus voorzichtig zonder druk door de gelukkig goed glijdende schuim laten lopen. Pitralon classic er op, bracht de boodschap wel over. De brand er uit met Arko C. Iets trekkende huid, maar verder perfect. Daar de zon schijnt even afwerken met een lekker sigaartje, want het is al 11 uur.

Oh absoluut, daarom voor mij normaalgesproken ook een krabber (Feather Popular / Feather of Schick Krona / Personna Red). Maar als ik toch een cassettemes moet gebruiken, dan een zo simpel mogelijk systeem.

Bovendien heb ik me daar altijd prima mee geschoren, dus ik ben nooit naar moderne cartridges overgestapt.

Oh, voor de duidelijkheid; ik heb helemaal niets tegen de multi-blade cartridges!

Ik heb er alleen zelf geen ervaring mee, dus ik heb er ook geen mening over.

Maar aangezien er miljoenen mannen mee scheren geloof ik onmiddellijk dat het prima cartridges zijn. Los van de prijs en het (bijna) monopolie van P&G dan.

Gillette slim

Voskhod

EJ best badger

TFS neroli strong

Rewe aftershave balm

De Rewe balm was goedkoop,maar het verzorgd goed en geurt lekker.

Als deze flesje leeg is,maar eens kijken waar een Rewe in de buurt is en enkele op voorraad halen.

De Rewe balm was goedkoop,maar het verzorgd goed en geurt lekker.

Als deze flesje leeg is,maar eens kijken waar een Rewe in de buurt is en enkele op voorraad halen.

Ik heb begrepen dat de Rewe ASB uit het assortiment is.

• hete douche
  • Proraso groen zeep
  • Edwin Jagger best badger
  • Merkur Progress
  • Astra SP *2
  • Caschmiso 105 11/16” straight
  • Proraso groen after shave
  • Proraso wit after shave balm

Dit had ik allemaal klaar liggen. De bedoeling was om gedeeltelijk met de straight te scheren en de rest met de Safety af te maken.

Maarrr... Het ging zo lekker dat ik mij voor het eerst helemaal met het open mes heb geschoren. Helemaal glad, geen wondjes en een grote lach op mij gezicht.

Het was af en toe wel even zoeken naar de beste manier om het mes vast te houden en ik vond de kaaklijn bij mijn kin erg ingewikkeld. En ook om mijn bakkebaarden recht te scheren want ik kon dit heel lastig in de spiegel zien. Dit gaat de volgende keer vast makkelijker.

Ik hoop dat mijn paddle strop snel binnenkomt zodat ik dat ook kan doen. Blij man hier :)

- Lord L6

- Lord Captain (5*)

- HJM das

- TOBS Jermyn street cream

- Aluin

- Floid suave

- Kruidvat ASB

Al weer de vijfde beurt voor de Captain. Het mesje wordt nu echt minder. Begint vooral onder de kin bij de ATG pass te trekken, maar één beurt moet nog wel lukken.

Na drie passes (WTG, XTG en ATG) en een paar touch-ups op de hals is het resultaat een DFS. Aluin geeft een paar prikjes. Wel voelt de huid op de hals wat gevoelig, maar de Kruidvat ASB maakt hier korte metten mee. En zo alweer een lekkere scheerbeurt gehad.

Harkos® Jeruzalem Fibre

Tobs sandelwood

Merkur 39c Slant

Personna Platinium Chrome 4e x

Harkos® Bay Rum

Harkos® ASB

WTG, XTG, ATG > FS

Vandaag afscheid genomen van de Personna. Net als gisteren weer een branderige huid. Normaal kan ik met de slant vlot met bijna elk mesje scheren, maar dit werd veel touch up, ondanks een perfect schuim en de nodige zorg. Een mesje dat het niet langer dan 4 x uit houdt en ook nog eens niet lekker scheert, is voor mij niet goed genoeg. Morgen even een Derby proberen. Kijken hoe dat ook al weer was.

Lord L6

Voskhod (3*)

Omega 10019

Arko cool

Sanex dermo active ASB

De Lord L6 is verreweg de goedkoopste krabber in mijn collectie, maar is inmiddels wel de onbetwiste nummer 2 na mijn kleine Fatip. Als er in de toekomst weer een inkoopactie komt voor Lord producten zal ik zeker nog een L6 aanschaffen als backup. 8-)

Vanmorgen is het mij gelukt om mezelf in mijn neus te snijden met een Gillette Contour! :(

En bloeden dat dat deed!

Voor de rest geen bijzonderheden; Palmolive Classic creme, Sane ASB en Davidoff Cool Water EdT.