Jump to content

Timor DE Safety razor

DickyDick

Recommended Posts

Vandaag bij de Kalisvaart de Timor Safety Razor gekocht, gewoon omdat het kan ;-)

En gelijk ff uitgeprobeerd, maar dat had ik beter niet kunnen doen.

Volgens mij is het een behoorlijke agressieve razor.

Want het werd een bloedbad :-(

Ik denk dat het een openkam razor is.

Hoe kan ik dat zien?

Ik ben een R89 van Muhle gewend.

Dick

Dan denk ik dat er of wat mis is met de krabber of met de manier waarop je hem gesloten hebt. Deze krabbers staan als tamelijk mild bekend.

Als je de deurtjes niet helemaal hebt dichtgedraaid zou dat het een en ander kunnen verklaren.

Die Timor zijn voor zover ik weet gewoon Weishi's wat weer een kopie is van de oude Gilette Superspeed.

Die dingen zijn als het goed is echter (veel) milder dan jouw R89 hoor! Heb je wel je *eigen* vertrouwde mesjes gebruikt?

Als een Timor gelijk is aan een Weishi is zou hij inderdaad erg mild moeten zijn, maar die hebben ook geen open kam. Stond het mesje wel onder spanning toen de deurtjes dicht waren?

Ik ben ook wel benieuwd naar een foto van je krabber.

Als een Timor gelijk is aan een Weishi is zou hij inderdaad erg mild moeten zijn, maar die hebben ook geen open kam. Stond het mesje wel onder spanning toen de deurtjes dicht waren?

Ik ben ook wel benieuwd naar een foto van je krabber.

Volgens mij stond het mes niet onder spanning.

Ik had hem gewoon dicht gedraaid, met meer kracht kan hij nog een kwart slag dicht, maar ik weet niet of ik hem dan stuk draai

Dick

Die kwart slag doet het hem, daarmee vergrendel je namelijk de deurtjes en komt het mes een stuk lager te liggen. Dat is waarschijnlijk de oorzaak van het agressieve gevoel, de krabber zou gemaakt moeten zijn om daar tegen te kunnen. TTO Gillettes werken ook op deze manier.

Ik heb een milde Gillette Black Handle superspeed, waarvan ik de de deurtjes bewust een fractie losser zet, waardoor het een wat agressievere krabber wordt :D

Een kwart slag heb ik nog nooit aangedurfd, omdat het mesje dan instabieler in de krabber ligt.