DickyDick Posted April 12, 2014 Share Posted April 12, 2014 Vandaag bij de Kalisvaart de Timor Safety Razor gekocht, gewoon omdat het kan En gelijk ff uitgeprobeerd, maar dat had ik beter niet kunnen doen. Volgens mij is het een behoorlijke agressieve razor. Want het werd een bloedbad Ik denk dat het een openkam razor is. Hoe kan ik dat zien? Ik ben een R89 van Muhle gewend. Dick Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted April 12, 2014 Share Posted April 12, 2014 Dan denk ik dat er of wat mis is met de krabber of met de manier waarop je hem gesloten hebt. Deze krabbers staan als tamelijk mild bekend. Als je de deurtjes niet helemaal hebt dichtgedraaid zou dat het een en ander kunnen verklaren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
karaqz Posted April 12, 2014 Share Posted April 12, 2014 Die Timor zijn voor zover ik weet gewoon Weishi's wat weer een kopie is van de oude Gilette Superspeed. Die dingen zijn als het goed is echter (veel) milder dan jouw R89 hoor! Heb je wel je *eigen* vertrouwde mesjes gebruikt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mesmer Posted April 12, 2014 Share Posted April 12, 2014 Kun je een foto posten van de krabber zoals die was toen je je er mee schoor? Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted April 12, 2014 Share Posted April 12, 2014 Als een Timor gelijk is aan een Weishi is zou hij inderdaad erg mild moeten zijn, maar die hebben ook geen open kam. Stond het mesje wel onder spanning toen de deurtjes dicht waren? Ik ben ook wel benieuwd naar een foto van je krabber. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DickyDick Posted April 13, 2014 Author Share Posted April 13, 2014 Kun je een foto posten van de krabber zoals die was toen je je er mee schoor? Zo heb ik me er mee geschoren, gewoon vast, niet zo ver mogelijk. https://www.dropbox.com/sh/eptzgbmttg3vsll/tBee2pLz5a Link to comment Share on other sites More sharing options...
DickyDick Posted April 13, 2014 Author Share Posted April 13, 2014 Als een Timor gelijk is aan een Weishi is zou hij inderdaad erg mild moeten zijn, maar die hebben ook geen open kam. Stond het mesje wel onder spanning toen de deurtjes dicht waren? Ik ben ook wel benieuwd naar een foto van je krabber. Volgens mij stond het mes niet onder spanning. Ik had hem gewoon dicht gedraaid, met meer kracht kan hij nog een kwart slag dicht, maar ik weet niet of ik hem dan stuk draai Dick Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted April 13, 2014 Share Posted April 13, 2014 Die kwart slag doet het hem, daarmee vergrendel je namelijk de deurtjes en komt het mes een stuk lager te liggen. Dat is waarschijnlijk de oorzaak van het agressieve gevoel, de krabber zou gemaakt moeten zijn om daar tegen te kunnen. TTO Gillettes werken ook op deze manier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stoppel Posted April 13, 2014 Share Posted April 13, 2014 Zo zie ie er iig knap agressief uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gyedema Posted April 14, 2014 Share Posted April 14, 2014 Klopt. Deurtjes niet goed gesloten; komt neer op een adjustable die tussen 1-9 gezet kan worden; deze staat dan op stand 10 zeg maar, en daar kan ik me niet mee scheren....! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edsel Posted April 14, 2014 Share Posted April 14, 2014 Ik heb een milde Gillette Black Handle superspeed, waarvan ik de de deurtjes bewust een fractie losser zet, waardoor het een wat agressievere krabber wordt Een kwart slag heb ik nog nooit aangedurfd, omdat het mesje dan instabieler in de krabber ligt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts