Jan Zoethout Posted April 11, 2014 Share Posted April 11, 2014 In de zomer wil ik me weer op 't glibberige pad van het DE scheren begeven. Ergens in de 70er jaren van de vorige eeuw heb ik een Gilette adjustable gehad, maar dat is al zo lang geleden... Ik denk zo in de richting van een "milde" krabber, TTO en niet al te duur. Kan ik eventueel weer terugvallen op m'n door velen zo verfoeide systeemmesje van de Hema ... Zoiets als http://www.aliexpress.com/item/Safety-Razor-come-with-5PCS-blade-and-1PCS-box-Copper-alloy-Pearl-black-9306-C-1PCS/620977387.html - ziet er aardig uit, en komt met een handig opbergdoosje. Is dit iets voor deze (weer) beginnende krabbelaar ? Mesjes heb ik al van Wim (Bouman) gekregen ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mesmer Posted April 11, 2014 Share Posted April 11, 2014 Ik zou eerder kijken naar een Edwin Jagger de89l (of een andere krabber met de 89 kop) of een Merkur Progress ook al zijn die niet TTO De krabber waar je naar linkt ken ik niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Francois Posted April 11, 2014 Share Posted April 11, 2014 Zo'n Weishi zit goed in elkaar, maar is wel heel mild. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kogel Posted April 11, 2014 Share Posted April 11, 2014 Ik ben begonnen met een merkur 38c met een zwarte barberpole. Heerlijk mes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted April 11, 2014 Share Posted April 11, 2014 Schick Krona Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbo35 Posted April 11, 2014 Share Posted April 11, 2014 (edited) In de zomer wil ik me weer op 't glibberige pad van het DE scheren begeven.Ergens in de 70er jaren van de vorige eeuw heb ik een Gilette adjustable gehad, maar dat is al zo lang geleden... Ik denk zo in de richting van een "milde" krabber, TTO en niet al te duur. Kan ik eventueel weer terugvallen op m'n door velen zo verfoeide systeemmesje van de Hema ... Zoiets als http://www.aliexpress.com/item/Safety-Razor-come-with-5PCS-blade-and-1PCS-box-Copper-alloy-Pearl-black-9306-C-1PCS/620977387.html - ziet er aardig uit, en komt met een handig opbergdoosje. Is dit iets voor deze (weer) beginnende krabbelaar ? Mesjes heb ik al van Wim (Bouman) gekregen ... dat lijkt op een Weishi deze? http://www.ebay.nl/itm/Feather-Popular-TTO-Safety-Razor-/360585700876?pt=LH_DefaultDomain_212&hash=item53f495260c Edited April 11, 2014 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted April 11, 2014 Share Posted April 11, 2014 Dat is het dan ook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Zoethout Posted April 12, 2014 Author Share Posted April 12, 2014 Die Feather Popular lijkt er wel op - TTO, redelijke prijs, en niet agressief - iets voor een newbie als ik Maar ga vooral door met het geven van advies - ik laat alle suggesties op me inwerken en heb geen haast. Bottom line is, dat ik niet te veel wil uitgeven en niet bij elke scheerbeurt de verbandkist paraat wil houden .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted April 12, 2014 Share Posted April 12, 2014 Een mooie oude superspeed kun je met een beetje mazzel ook voor een leuke prijs op de kop tikken. Misschien heeft Merwtje er wel een liggen, vraag het hem eens via een persoonlijk bericht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
James Posted April 12, 2014 Share Posted April 12, 2014 Ik zou in ieder geval een goede kopen. Weishi is goedkoop, maar kan niet tippen aan de hele goedkope feather popular. Verder raadt men vaak een gesloten kam aan. Feit is dat een open kam veel lekkerder scheert. De haartjes en zeepresten spoelen veel makkelijker af en "plakken" niet aan het mesje, zoals bij een gesloten kam. Voorzichtig zijn moet je toch, als beginner, maar ook als ervaren natscheerder. Het is heus allemaal zo eng niet, echt niet. Kies een vergevingsgezind mesje als een Derby of een Dorco om mee te beginnen. Pik een rustig moment en begin rustig aan, de rest is om het even. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted April 12, 2014 Share Posted April 12, 2014 ...knip.... Feit is dat een open kam veel lekkerder scheert. ...knip.... Persoonlijk ben ik het met je eens maar dit is erg subjectief. Voor de een is het geweldig, voor de ander juist verschikkelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted April 12, 2014 Share Posted April 12, 2014 Ik zweer persoonlijk bij de combinatie van een milde krabber en een scherp mesje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wimbouman Posted April 12, 2014 Share Posted April 12, 2014 Mijn twee centen. Een Muhle R89 is wellicht het meest logische startpunt? Foolproof, mooi gemaakt, en erg makkelijk in het gebruik. Ik raad ook met alle liefde een Standard Razor aan. Onmogelijk om je daarmee te verwonden, en lekker licht. Niet de allergoedkoopste. Vintage Gillette is natuurlijk altijd goed. Via ebay.co.uk makkelijk te krijgen. Denk aan een Superspeed, of een Rocket. Via de Barbiere is ook makkelijk aan een Pearl te komen. Ik vind de open kam erg prettig en goed scheren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noxa Posted April 12, 2014 Share Posted April 12, 2014 Wat Wim zegt, een R89 van Muhle of Edwin Jagger is denk ik een usual suspect als het gaat om beginners krabbers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted April 12, 2014 Share Posted April 12, 2014 Een superspeed is ook een veilige keus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kogel Posted April 12, 2014 Share Posted April 12, 2014 Ik heb best een aantal de's met open en gesloten kam. Persoonlijk zou ik nooit met een open kan beginnen. Veel meer kans op nicks en razor burn. Je moet dan eerst soepel kunnen scheren. Dus lekker beginnen met alle bovengenoemde adviezen behalve de open kam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
LongShave Posted April 12, 2014 Share Posted April 12, 2014 Ik raad ook met alle liefde een Standard Razor aan.Onmogelijk om je daarmee te verwonden, en lekker licht. Niet de allergoedkoopste. Waar is de Standard Razor te koop Wim?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbo35 Posted April 12, 2014 Share Posted April 12, 2014 Ik raad ook met alle liefde een Standard Razor aan.Onmogelijk om je daarmee te verwonden, en lekker licht. Niet de allergoedkoopste. Waar is de Standard Razor te koop Wim?? http://standardrazors.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Francois Posted April 13, 2014 Share Posted April 13, 2014 Als het per se een TTO moet zijn: kijk eens naar de Pearl TTO. Niet duur, niet al te agressief, zit goed in elkaar, mooie materialen (helemaal van messing) en via BdF heb je hem snel in huis. Echt een perfect ding. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kogel Posted April 13, 2014 Share Posted April 13, 2014 Ik heb hier nog een paar gilette slim's liggen. Tto en behoorlijk mild. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted April 13, 2014 Share Posted April 13, 2014 Ik heb hier nog een paar gilette slim's liggen. Tto en behoorlijk mild. Prima no-nonsense krabbers! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kogel Posted April 14, 2014 Share Posted April 14, 2014 Jan, Als je wilt mag je wel een slim adjustable van mij lenen. Kan je het eens een weekje proberen. Volgens mij kan dat wel in een bubbelenveloppe. Frans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Zoethout Posted April 14, 2014 Author Share Posted April 14, 2014 Hoi Frans, Vanaf volgende week ben ik een paar weken "onder water" - ik had zo gedacht tegen de zomer de grote stap te maken .. Even zo goed bedankt voor 't aanbod - ik kom er t.z.t. zeker op terug ... Jan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wimbouman Posted April 14, 2014 Share Posted April 14, 2014 Ik raad ook met alle liefde een Standard Razor aan.Onmogelijk om je daarmee te verwonden, en lekker licht. Niet de allergoedkoopste. Waar is de Standard Razor te koop Wim?? De website die timbo noemt inderdaad. Bij altijd uitverkocht, maar het wachten waard vind ik. Een of andere mooie kwaliteit aluminium, die lekker stijf en licht is. En het handvat is totaal niet glibberig. Redelijk direct mes, maar ik heb nog geen kans gezien me ermee te snijden. En heel mooi afgewerkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Zoethout Posted April 16, 2014 Author Share Posted April 16, 2014 Weer even een berichtje van mezelf - op 't ogenblik twijfel ik tussen een Feather Popular, een Pearl TTO en een oude Gilette (Slim) Adjustable. Voor wat betreft de mesjes begint 't me te duizelen - dat is een studie op zich ... Ga lekker door met het spuien van suggesties - over een paar maanden valt pas de beslissing, als ik 't zo lang kan uitstellen .. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts