Robert79 Posted April 9, 2014 Share Posted April 9, 2014 Ik probeer met DVH zeep al een tijdje een goede schuim te maken, maar telkens wanneer ik voor mijn gevoel een goede schuim denk te hebben en aanbreng op mijn gezicht, droogd deze zeep uit op mijn gezicht. Na ongeveer 3 minuten vliegen er allemaal schilvers door de badkamer heen. Weten Jullie misschien wat ik verkeerd doe ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted April 9, 2014 Share Posted April 9, 2014 Ik denk dat er dan nog wel een paar druppels water bij kunnen. Je schuim moet stevig zijn, maar niet te droog. Maak eens een paar testlathers en kijk tot hoe ver je kan gaan met druppeltjes water toevoegen, maar wel zodat het schuim stevig blijft. Als je dat eenmaal weet dan gaat het makkelijker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kogel Posted April 9, 2014 Share Posted April 9, 2014 Gewoon onder de douche op je wangen opschuiven. Ik heb 20 jaar dvh onder de douche gebruikt. Te droog ff kwast onder de straal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted April 9, 2014 Author Share Posted April 9, 2014 Ok, dank Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noxa Posted April 9, 2014 Share Posted April 9, 2014 Robert, zie ook viewtopic.php?f=6&t=1551 Het heet niet voor niets "nat scheren", ergo zorg ervoor dat je lather/schuim flink nat is. Het is een balans tussen zeep, lucht en water die volgens sommige heel nauw met elkaar samenhangt. Mijn ervaring is dat je schuim bijna niet nat genoeg kan zijn, droog schuim geeft meer problemen dan een "te" nat schuim. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted April 9, 2014 Author Share Posted April 9, 2014 Ok, maar dat schuim Zag er juist mooi glanzend uit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mesmer Posted April 9, 2014 Share Posted April 9, 2014 Heb je dit probleem met andere creme's / zepen ook? Zo niet, waarom dan nog dvh gebruiken? Ik vind het ook geen geweldige zeep en heb met andere zepen en creme's veel betere lather. Link to comment Share on other sites More sharing options...
baardaap Posted April 9, 2014 Share Posted April 9, 2014 klopt het is geen geweldige zeep, maar toen ik begon met scheren begon ik ook met de vergulde hand. Een paar keer oefenen dan krijg je vanzelf mooi schuim. (stiekem is de vergulde hand een van mijn favorieten, en door de vergulde hand ben ik begonnen met nat scheren). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stoppel Posted April 9, 2014 Share Posted April 9, 2014 Met Vergulde Hand is een prima schuim te maken. Ik maak er binnen no time prima schuim van voor dik 3 passes. Ruim zeep en voldoende water dan moet het lukken. Snel een andere zeep proberen is overbodig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wimbouman Posted April 9, 2014 Share Posted April 9, 2014 Ook ik heb nooit echt problemen met DVH. Als er al wat is, dan is dat teveel bubbels. Druppeltje water erbij en doorkloppen en alles sal reg kom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted April 10, 2014 Share Posted April 10, 2014 Zoals Marco al aangeeft: testlathers maken. Kwast goed weken, uitschudden, laden en dan kloppen totdat je schuim niet steviger en/of voller wordt. Dan een beetje water toevoegen (doop bijvoorbeeld twee vingers in water en druppel dat bij je schuim) en weer kloppen. Je consistentie moet (hoewel dat van je smaak afhangt) als slagroom zijn: stevig, en als je de kwast eruit trekt moeten de pieken blijven staan. Telkens weer water toevoegen en verder kloppen totdat je merkt daf je schuim dunner wordt. Dan weet je ongeveer hoeveel water je nodig hebt en hoe je consistentie moet zijn. DVH staat er trouwens om bekend een redelijk dorstig zeepje te zijn. Veel succes! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted April 10, 2014 Author Share Posted April 10, 2014 Allereerst wil ik Jullie bedanken voor al Jullie reacties. Ik sta er van te kijken hoeveel reacties ik Krijg. Ik zal het nog een keer proberen maar het lijkt wel of mijn huid al het water uit die zeep haald.Ik probeer van alles met kwast laden enzo.Met die scheerstick heb ik precies het zelfde verhaal. Ook mooi van structuur en dan bij het opsmeren binnen 3min.... Ik ga me maar richten op de cremes van Proraso of TOOBS Nogmaals bedankt voor Jullie reacties Link to comment Share on other sites More sharing options...
wimbouman Posted April 10, 2014 Share Posted April 10, 2014 Blijven proberen. En als je zeker wilt weten dan kun je het volgende nog proberen. 1. Je gezicht vooraf wassen met een glycerine zeep. Sowieso een top prep overigens. Of 2. Een paar druppels scheerolie of Proraso preshve proberen. Ik heb Simpsons, maar een paar druppels olijfolie schijnt het ook prima te doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mesmer Posted April 10, 2014 Share Posted April 10, 2014 Op scheerfora hoor ik meer dan waar dan ook dat ervaringen per mens verschillen en dat het product dat voor de een de hemel is voor de ander de hel kan zijn. Voor scheermesjes wordt snel gezegd dat het een zoektocht is naar de voor jou beste combinatie. Dit is wat mij betreft voor zepen precies zo. Ik heb ontdekt dat een scheerstick gebruiken en inzepen op het gezicht voor mij vele malen lekkerder is op dit moment dat de tobs jermyn str. Waar ik eerder echt lovend over was. En als die stick ineens wat minder fijn voor me is leg ik die weg en probeer wat anders. Ik kan ook van alles bedenken zoals het toevoegen van glycerine of een preshave .. Maar hoe ver wil je gaan om een product dat het voor jou nu niet lekker doet zo te krijgen dat het wel lekker is. Er is genoeg op de markt en voor mij is die zoektocht het interessantst. Je kunt altijd over een tijdje de dvh weer pakken om te kijken hoe die het dan voor je doet. Just my 2 cents Link to comment Share on other sites More sharing options...
wimbouman Posted April 10, 2014 Share Posted April 10, 2014 Mmmmmmm.... Wie zei er iets over toevoegen? Ik niet in ieder geval. Mijn suggesties gingen erom je huid schoon te maken en te isoleren, omdat er sprake was van dat de conditie van de huid mogelijk meespeelt. Dan zou je kunnen proberen dat effect wat uit te sluiten of the minimaliseren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mesmer Posted April 10, 2014 Share Posted April 10, 2014 Mmmmmmm....Wie zei er iets over toevoegen? Ik niet in ieder geval. Mijn suggesties gingen erom je huid schoon te maken en te isoleren, omdat er sprake was van dat de conditie van de huid mogelijk meespeelt. Dan zou je kunnen proberen dat effect wat uit te sluiten of the minimaliseren. Ik had het over toevoegen wat ik wil zeggen is dat ik in zijn algemeenheid tips over hoe je zeep aan de gang te krijgen prima vind maar ook met de aanvulling dat het gewoon zo kan zijn dat dit voor iemand niet de juiste zeep is. Als je jezelf de missie geeft deze zeep tot een goed schuim te brengen zijn alle tips hier, ook voor mij, enorm waardevol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted April 10, 2014 Share Posted April 10, 2014 Maak je je gezicht wel nat van tevoren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted April 10, 2014 Author Share Posted April 10, 2014 Ik ga eerst het schuim opkloppen in een kom, daarna maak ik mn gezicht goed nat met warm water.Daarna smeer ik Proraso pre-shave op mn gezicht en vervolgens smeer ik het schuim op mn gezicht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wimbouman Posted April 10, 2014 Share Posted April 10, 2014 Dan kan het ook nog zijn, gek genoeg, dat juist die preshave de boel vernaggelt! Het komt wel eens voor dat mensen slecht reageren op Proraso namelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted April 10, 2014 Author Share Posted April 10, 2014 Ik heb het ook wanneer ik geen pre-shave gebruik, maar er is gelukkig genoeg andere keus Maar ik vind het wel jammer, want De geur van die zeep vind ik lekker Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted April 10, 2014 Share Posted April 10, 2014 Probeer eerst maar eens mijn eerste tip uit, van DVH moet je echt goed schuim kunnen maken.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stoppel Posted April 10, 2014 Share Posted April 10, 2014 Probeer eerst maar eens mijn eerste tip uit, van DVH moet je echt goed schuim kunnen maken.... Idd het is een zeep die vlot opschuimt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted April 10, 2014 Author Share Posted April 10, 2014 Ok, dank voor jullie reacties Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rouser Posted April 6, 2017 Share Posted April 6, 2017 Ook ik krijg het niet voor elkaar. Slagroom, yoghurt, dunnen yoghurt het verdwijnt als sneeuw voor de zon. Nou zijn er waarschijnlijk meer haters dan lovers van DVH maar het moet toch gewoon kunnen. Ik week Mn kwast, laad em met zeep gister en vandaag drie keer achter elkaar geladen en afgestreken in Mn klopbakje. Dan beginnen met kloppen, water er bij als het boterachtig wordt tot een glimmende smeuïge massa, niks aan de hand. Gezicht nat maken, inkwasten en voor dat ik Mn linker wang geschoren heb is Mn rechter wang alweer droog. Ik snap er niks van. Iemand misschien nog tips? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rouser Posted April 6, 2017 Share Posted April 6, 2017 Als het echt niet mogelijk is dan geef ik het op. Zit zelf aan proraso te denken. Is dat een betere keus of is er in die prijsklasse nog beter te krijgen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts