Jump to content

Even voorstellen

Robert79

Recommended Posts

Ik ben Robert en 35 jaar oud en een enige tijd bezig met traditioneel scheren omdat ik hiervoor met Mach3 veel last van huidproblemen had.Mijn eerste krabber was een EJ DE89BL maar ik heb al inmiddels nu al 6 krabbers en ongeveer 18 verschillende type mesjes uitgeprobeerd.Ik ben dus telkens aan het uitzoeken wat het beste mesje met een van mijn krabbers is.

Ik ga graag mijn ervaringen met Jullie delen !

Van harte welkom Robert. Nu je hier bent kun je niet achterblijven en zul je ook zepen, crèmes, aftershaves, aftershave balsems, kwasten, enz, enz uit moeten gaan testen :mrgreen:

Ik heb een tijdje geleden een Muhle Silvertip Fibre aangeschaft omdat ik de Vergulde Hand kwast echt helemaal niks vond(duurde lang tot dat ik een goede schuim had en ik had losse haren op mijn gezicht) maar Ben over de Muhle tevreden.

Ik heb van de Cremes de TOOBS Jermyn street, Proraso groen en TAOS unscent gebruikt.

Van de zepen heb ik DVH, BDF Raffinato en Klar Kabinett.

ALS ik zou moeten kiezen tussen een Creme en een zeep, dan kies ik TAOS unscent en de Klar.

Welkom! En heb je de gouden combinatie al gevonden?

Ik heb bv met de EJDE89BL goede ervaringen met de Astra SS, thaise super thins, Hema en Sharks SS

Met de Fatip Grande de Derby's.Met mn Weishi 9306F de Feather, Gillette super Blue, Astra SS, Flying eagle en Elios.

Met de Lord L6 heb ik alleen de Lord chrome geprobeerd maar kreeg tegen het einde van de scheerbeurt het gevoel dat het mesje wat bot werd.

De enigste mesjes die ik tegen viel vallen zijn de Voshkods en Croma diamant.

Ik ben Robert . . . .maar ik heb al inmiddels nu al 6 krabbers en ongeveer 18 verschillende type mesjes uitgeprobeerd.Ik ben dus telkens aan het uitzoeken wat het beste mesje met een van mijn krabbers is........

Zes maal achttien impliceert mitsdien 108 oefeningen. In dit bereik denk ik dat je op dit forum niet sluitend kan worden geholpen. Een klinkend advies zou kunnen zijn: Feather.

J

• 3 weeks later...

Ik heb Feather al uitgeprobeerd in de periode toen ik nog alleen die EJ had.

Maar ik zat steeds onder het bloed en kreeg rode bultjes en een branderig gevoel.

Ik zit er niet met plezier aan te denken om bijvoorbeeld een Feather te pakken uit de kast.

In mijn Weishi 9306f tto, heb ik me wel 2x mooi geschoren zonder problemen en irritaties, maar dat kan ik met andere mesjes ook met deze krabber.Dus ik neem met de Feather niet zo snel een risico en ga voor safe met bv een Shark of een Hema.