Jump to content

Recommended Posts

Posted

Da's een mooie, uitgebreide recentie Talibeard!

Hoeveel verschillen de Berkeley en de Special nou voor jouw gevoel in stevigheid?

Je recentietopic sluit ik, zodat de reacties uitsluitend hier gegeven kunnen worden. Dank voor het apart opzetten!

Posted
Da's een mooie, uitgebreide recentie Talibeard!

Hoeveel verschillen de Berkeley en de Special nou voor jouw gevoel in stevigheid?

Je recentietopic sluit ik, zodat de reacties uitsluitend hier gegeven kunnen worden. Dank voor het apart opzetten!

Dank je. De Berkeley heb ik nog maar een keer of 5-6 gebruikt dus dat is wat vroeg voor een definitief oordeel. De Berkeley is zeker meer gevuld maar heeft ook langere haren en waaiert in gebruik meer uit dus voor het gevoel zijn wat betreft de stevigheid beiden wel aan elkaar gewaagd. Een typisch Simpson dingetje is ook nog dat twee 'dezelfde' kwasten toch behoorlijk kunnen verschillen; een reden waarom ik die eigenlijk liever in een 'echte' winkel koop.

Ik denk dat de Berkeley net wat steviger is maar door het uitwaaieren minder precies; met de Special werk je precies daar waar je wilt. De Commodore X1 blijft in gebruik ook wat compacter en is nog net een tikkie dichter ingeplant dan de Berkeley wat hem de stevigste van de drie maakt.

De Special was wel de (positief) meest verrassende van de drie en doet gewoon met de andere twee mee zonder dat je het idee hebt met een mindere kwast te werken.

• 4 weeks later...
Posted

Bedankt voor het review.

Was al een tijdje opzoek naar een dassenharen kwast voor het face latheren.

Dankzij dit uitgebreide review heb je me weten te overtuigen om een Simpson special in best te bestellen.

Posted
Bedankt voor het review.

Was al een tijdje opzoek naar een dassenharen kwast voor het face latheren.

Dankzij dit uitgebreide review heb je me weten te overtuigen om een Simpson special in best te bestellen.

Ik hoop dat je het net zo'n lekker kwastje vindt als ik. Veel plezier ermee en laat ons horen hoe hij bevalt!

Posted

Heb hem in huis , eerste indruk wat een kwaliteit, lekker stevig en zacht vergeleken hjm puur dassenhaar wel wat kleiner dan de twee kwasten die ik al heb.

dat zijn dus de vergulde hand kwast en de hjm.

zal hem vanavond gelijk gebruiken.

Zo juist mee geschoren eerste keer schuim aan brengen wilde niet zo , moest even wennen aan de kwast denk ik , tweede keer aan brengen stuk beter super gewoon.

Voor mij is dit de kwast der kwasten voor het face latheren voor mij geen andere kwasten meer.

Posted

Zo juist mee geschoren eerste keer schuim aan brengen wilde niet zo , moest even wennen aan de kwast denk ik , tweede keer aan brengen stuk beter super gewoon.

Voor mij is dit de kwast der kwasten voor het face latheren voor mij geen andere kwasten meer.

Fijn dat-ie je bevalt. Met een nieuwe kwast is het eigenlijk altijd even zoeken naar de hoeveelheid water en zeep voor hij optimaal werkt. Ik ben met iets nieuws ook vaak te gretig en neem dan net te weinig tijd.

Als het kwasten-virus toeslaat zouden er toch nog wel meer kunnen volgen Ragnar ( :D ) maar die Special is inderdaad echt een lekker kwastje voor het facelatheren.

• 5 years later...
Posted
talibeard schreef op 2-7-2013 om 00:00:

Dit draadje is bedoeld voor eventuele reacties op mijn review van de Simpson Special S1 in best alhier: viewtopic.php?f=35&t=154

@talibeard @ChrisVanMeer Jammer dat de link niet meer naar de review verwijst. Ik heb mij ook een Simpson Special Best Badger aangeschaft, en ik was wel benieuwd naar je review :)

Mijn eerste indruk is dat het kwastje kleiner is dan ik van tevoren had ingeschat, maar dat er toch makkelijk voldoende zeep mee te laden is, en schuim op te kloppen, voor drie scheergangen. Gevoelsmatig duurt het inzepen ietsje langer dan met een grotere kwast, maar op het uiteindelijke schuim (kwast twee keer gebruikt nu) was niets aan te merken.

• I like it 1
Posted
ChrisVanMeer schreef 13 minuten geleden:

Gevolg van de migratie.

Maar met de zoekfunctie moet je er wel komen toch?

Inderdaad ... de review staat nu hier:

• Thanks! 1