Jump to content

Gillette 7 O Clock Super Platinum (indian blacks)

Timbo35

Recommended Posts

$T2eC16ZHJF8E9nnC8GcoBRQp1!Eejw~~60_35.JPG

Deze mesjes zijn het beste voor mij tot nu toe, scherp en erg smooth.

Ze worden gemaakt in India en hebben een bovengemiddelde prijs.

Ze zitten in een pack van 5 stuks dubbel verpakt.

In het begin voelt dit mesje wat rauw en minder glad aan, maar na de eerste scheerbeurt is dit verdwenen.

Als de tweede beurt beter is als de eerste zo je kunnen proberen je mesje bij de eerste beurt enige tijd in heet water te laten weken. Dit helpt bij meerdere mesjes die last hebben van dit fenomeen.

Voor mij absoluut het lekkerste mesje uit de P&G/Gillette stal. Scherp en goed voor minstens 5 scheerbeurten; deze geeft voor mij alle Russische P&G mesjes het nakijken. Samen met Souplex en Feather de enige serieuze concurrentie voor mijn favoriete Lord mesjes.

Ik heb overigens geen last van een moeizame eerste scheerbeurt met deze jongens; ze scheren meteen lekker weg. De voornaamste reden dat ik er niet meer van heb liggen is de sterk wisselende verkrijgbaarheid en relatief hoge prijs die er vaak voor gevraagd wordt. Verder een toppertje.

Nu mijn 2e mesje in de Rimei. De eerste heeft het netjes 5 keer gedaan, waarbij ik nu al niet meer weet hoe de eerste keer ging :(. De 2e heeft ook de eerste beurt wat moeite gehad met op gang komen. Vandaag bij de 2e ronde ging het heel wat beter.

• 1 month later...

Vandaag dit mesje voor de eerste keer gebruikt en had m ook eerst laten weken in warm water maar voelde bij het scheren een beetje als of dit mesje al 4 x was gebruikt.Dit heb ik niet wanneer ik bijvoorbeeld een nieuwe Polsilver of een 7 o clock sharp edge in doe.

• 1 month later...
  • 2 weeks later...

Heb me vanmorgen voor de achtste keer heel fijn geschoren met dit mesje (in m'n Timor 1350 krabber).

Het mesje kan nog makkelijk een keer mee, misschien wel vaker.

Mijn favoriete mesje tot nu toe :lol: (heb er nog een aantal uit te proberen).