Barbiere di Figaro Posted April 4, 2014 Share Posted April 4, 2014 Dat je veel beter de haartjes in de mondhoeken kon scheren als je met je mond een "O" maakt. De haartjes krijg je dan beter geschoren en het is prettiger om wondjes te voorkomen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lampuhkap Posted April 4, 2014 Share Posted April 4, 2014 Pfoe, de beste tips die ik gehad heb....ik denk toch wel het geen druk zetten en het haar-mappen. Het haar mappen was in mijn geval wel een hele fijne oplossing voor het probleem dat ik mn nek niet altijd glad kreeg. Nu ik doorheb HOE de haartjes groeien, gaat dat gewoon supernetjes! Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted April 4, 2014 Share Posted April 4, 2014 Dat je veel beter de haartjes in de mondhoeken kon scheren als je met je mond een "O" maakt. De haartjes krijg je dan beter geschoren en het is prettiger om wondjes te voorkomen. Een o, die ga ik eens proberen. Ik duw altijd die hoekjes naar buiten met mijn tong maar dat is ook niet heel gemakkelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted April 4, 2014 Share Posted April 4, 2014 van Jan Heideman, meesterbarbier: je moet jezelf met je krabber aaien, meer niet. Pas daarna ging het scheren met de krabber echt helemaal goed en zonder irritatie. Op dat moment had ik het al bijna opgegeven en zelfs al een lading Fusion mesjes gehaald. Dat met een "O" maken doe ik ook, maar ik maak de "O" op hetzelfde moment dat ik scheer, dus eigenlijk trekt mn lip meteen in de tegengestelde richting van het mes, waardoor het nog makkelijker scheert. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted April 4, 2014 Share Posted April 4, 2014 Minder dan geen druk zetten. Toen ik dat door had, en m'n Mach 3 vergeten was, ging alles pas lekker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nix13 Posted April 5, 2014 Share Posted April 5, 2014 Beste tips waren toch wel, geen druk uitoefenen op het mes en alleen daar scheren waar schuim zit. Gekke bekken trok ik toch al Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted April 5, 2014 Share Posted April 5, 2014 Poeh! Ik scheer me al zo lang dat ik me even geen beste tip meer kan herinneren. Feather mesjes proberen misschien? Die waren echt een openbaring (maar gek genoeg gebruik ik ze niet eens zo vaak). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noxa Posted April 5, 2014 Share Posted April 5, 2014 3 Tips! - De obvious, geen druk zette maar aaien. Laat het gewicht van de krabber en het ontzettend scherpe mesje het werk doen. - Het niet voor niks "nat" scheren, een droge lather geeft meer ellende dan voordeel dus zorg dat die goed nat is. En de belangrijkste! - Baby Butt Smooth (BBS) is niet de heilige graal is, het gaat er bij scheren om dat je je baard terugbrengt naar toonbare proporties. Comfort boven resultaat, zolang je met comfort en plezier scheert komt het goede resultaat vanzelf! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted April 5, 2014 Share Posted April 5, 2014 de tip die ik meekreeg toen ik begon met klassiek scheren was "trek uwe plan jongen", is toch goed gekomen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PI56 Posted April 5, 2014 Share Posted April 5, 2014 Begin er niet aan want het is een verschrikkelijk dure hobby. Ik heb hem genegeerd en heb geen spijt, maar hij klopt wel. Het ligt natuurlijk wel een beetje aan je zelfbeheersing, maar eenmaal op dit forum aangeland, lees je zoveel dingen waarvan je dan denkt; "dat wil ik ook" Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted April 7, 2014 Share Posted April 7, 2014 Toen ik begon was er nog geen scheerforum, geen pa die er iets zinnigs over kon vertellen en al helemaal niemand in de vrienden- of kennissenkring die het ook deed. Ik zat dus min of meer op een onbewoond eiland en rommelde wat aan, wat overigens ook best werkte hoor. Later, via vooral B&B, toch wel weer het nodige opgestoken en dankzij de fora aan preshave begonnen (wat voor mij echt een verschil maakte) en toch weer eens dassenharen kwasten geprobeerd. Het meest zinnige? YMMV of de Nederlandse variant; UEKAZ!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted April 8, 2014 Share Posted April 8, 2014 Achteraf heb ik de essentiële dingen van mijn vader geleerd; schuim maken, na het douchen scheren, en altijd eerst met de haargroei mee. Hij zou weinig ophebben met de poespas die wij ervan maken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henkiepenkie Posted April 9, 2014 Share Posted April 9, 2014 Ik heb achteraf altijd maar een beetje aangeknoeid met scheren. De beste tip heb ik december 2013 van Google gekregen toen ik gewezen werd op deze site en na wat lezen lid ben geworden. Sindsdien veel bewuster met scheren, zepen en alles wat er verder te koop is bezig. Nu dus bijna iedere dag met de Straight, en erbij, wanneer ik haast heb of een paar glaasjes wijn naar binnen gegoten heb een DE razor. Scheer nu veel beter en met plezier. Dit ben ik nu ook aan mijn zoon aan het overdragen die zijn wankele passen zet op een hopelijk lang plezierig scheerleven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mesmer Posted April 9, 2014 Share Posted April 9, 2014 "Neem je tijd" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted April 11, 2014 Share Posted April 11, 2014 Wat ik heb mee gekregen was dat ik het schuim even in liet trekken Link to comment Share on other sites More sharing options...
dan79 Posted April 15, 2014 Share Posted April 15, 2014 -Geen druk zetten(lees ik ook veel terug in andere commentaren ) -Dat je eigenlijk echt niet meer dan 1 mesje nodig hebt voor een glad resultaat(vroeger dacht ik dat meer mesjes=gladder resultaat betekende, maar dat is echt niet zo!) -En allerbeste tip was vooral dat je voor een glad resultaat de richting van je baardgroei op diverse plaatsen op het gezicht moet bestuderen en een 3 pass of 2 pass scheerbeurt moet uitvoeren om een goed resultaat te krijgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thorical Posted April 23, 2014 Share Posted April 23, 2014 Het handvat is niet voor niets zo lang, gebruik hem dan. Als je wilt besparen doe het dan in de kroeg maar niet op (scheer)zeep. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts