Jump to content

Zomer frisse after shave

Mesmer

Recommended Posts

Nu het weer wat warmer wordt grijp ik steeds vaker naar de Proraso after shave ipv bijvoorbeeld de Floïd black.

Maar altijd alleen maar Proraso is ook saai dus ik ben op zoek naar nieuwe frisse after shave die het goed doet op warme dagen.

Via andere fora kwam ik Speick vaak tegen als goede zomerse aft shave (maar in het sotd topic was iemand het daar niet helemaal mee eens)

Heeft iemand een tip voor mij? Menthol vind ik erg lekker maar er zijn vast meer en andere zomerse geuren en kicks.

Ik hoor het graag.

Die "iemand" was ik 8-)

Speick vind ik erg goed maar voor mij (UEKAZ enzo) is het meer een 4 jaargetijden aftershave, altijd bruikbaar.

In de zomer gebruik ik heel vaak Osage Rub, een ware menthol bom. Je moet er van houden uiteraard maar ik vind het geweldig.

Misschien vind je Pitralon Polar wel lekker?

Ik zou voor de zomer op zoek gaan naar een lichte aftershave met citrus-noten. Zelf ben ik niet zo'n enorme menthol-fan.

Speick is lavendel en kruidig; niet echt zomers voor mij.

Als je al een Floid gebruiker bent: misschien eens Floid Blue proberen? Met de Spaanse Floids heb ik zelf geen ervaring maar daar hoor ik ook goede verhalen over, ook als zomerse aftershave.

Ik heb de Floid Bleu en vindt hem redelijk, niet meer dan dat. Het blijft een uur tot twee uur redelijk hangen en vervliegt daarna. Wel een lekkere friss geur voor na het scheren en goed aan de mentholgeur hangend. Bijna de fles leeg maar zal geen nieuwe meer aanschaffen, daarin tegen vind ik de Vitos aftershave weer wel een toppertje en die kan je zeker het gehele jaar door gebruiken en de geur is in mijn ogen aangenamer, licht zoet. Maar zoals bekend UEKAZ.

Ik vind Floid echt een winterse geur, gebruik nu Vitos dat is op zich wel zomers. Ruikt in het begin naar tropisch fruit wat langzaam over gaat in typische talk achtige aftershave lucht.

Maar mijn favoriete zomer aftershave blijft Proraso, maar dat is meer de herinnering aan Italie en zomer den ik.

Heb natuurlijk de Vitos en de Floid Amber heb ik ook gehad, de Floid Amber is naar mijn mening iets meer gekruid en iets minder zoet dan de Vitos. Smaken verschillen natuurlijk maar mijn voorkeur gaat uit naar de Vitos ondanks dat de Vitos bijna 10 euro goedkoper is dan de Floid Amber.

Een dikke fles met 400 ml voor nog geen 18 euro bij onze huis leverancier BdF is natuurlijk geen geld voor de Vitos en voor door de weeks voor het werk voldoet ie ruimschoots.

Van de week op m,n werk zaten de dames me in de nek te snuiven.. :lol: ze vonden de Vitos erg lekker ruiken en kregen direct een zomers gevoel erbij......ik blij :D en het zeg weer genoeg. In ieder geval doe je aan de Vitos nooit een miskoop. Uiteraard ook niet aan de Floid!.

In Almere hebben ze geen Old Spice bij de op=op.. Komend weekend maar in Groningen kijken want daar hebben ze het zeker weten wel.

Wat ik zoek is echt een enorm frisse splash om verkoeling te geven op een zomerse dag. De Osage Rub lijkt de enige te zijn die op zo'n manier omschreven wordt. Komt dus ook op het te kopen lijstje haha.

Alcolado is minstens zo heftig qua menthol, qua verzorging vind ik hem zelf echter minder prettig dan Osage Rub. Maar wellicht dat een drupje glycerine dit een beetje kan verbeteren?

Alcolado Glacial is wel vele malen goedkoper dan Osage Rub, in Nederland dan welteverstaan. Osage Rub kost in de US geen drol, iets van $6 per fles van 410ml.

Heeft iemand D. R. Harris Arlington aftershave wel eens gebruikt? Ik vind de zeep wel zomers ruiken, misschien vult de aftershave de zeeppoeder aan?

Ha! Zo zie je meningen verschillen...

Ik vind de Arlington, een van mijn favorieten juist, zwaar en geschikt voor de donkere dagen. Voor de lente en zomer lijken mij de zuid-franse en italiaanse geuren geschikter. Bijv Mondial Axolute is lekker en l'Occitane Cade lijkt mij ook een fijne zomerse geur.

Hmm... wel een lekkere bijpassende edt zoeken. Cade heeft een scheercreme en balm. Geen edt, maar l'Occitane heeft wel een aantal goede bijpassende edt's in het assortiment.

• 2 months later...

Net terug van een short break uit Duitsland, in een leuk plaatsje Reinhardshausen dichtbij Bad Wildungen gezeten en even daar in de omgeving de Golfbanen onveilig gemaakt.... ;) Fore hier en Fore daar ik kreeg bijna een rauwe stem ervan..... ;)

Ik kon het niet laten en even langs de Muller drogist in Bad Wildungen gelopen en ja hoor daar heb ik heerlijke aftershave gescoord van Speick met Witch-hazel en voor een wel heel aantrekkelijke prijs! ik weet dat het hier in de winkels gemiddeld rond de 14 euro bedraagt maar voor 6.95 euro was ie voor mij bij de Muller drogist.....even maar 3 flessen ingeslagen want daar

kan je het zeker niet voor laten staan.

Mannen cosmetica is in Duitsland echt ook een stuk goedkoper dan hiero in dit landje, scheelt vaak 40 tot 50%. Dus als je in Duitsland bent shop eens langs de Muller of de DM en je wordt hebberig....