Johan Posted April 2, 2014 Share Posted April 2, 2014 Vandaag op het werk kwam het gesprek toevallig op scheermesjes. Een collega bestelde online €€€€ mesjes, en ik merkte op dat mijn mesjes ongeveer 15 cent per stuk kosten, en zeker zo goed scheren. En toen kwam er ineens een collega tussen, van wie ik het nooit had verwacht, die ons doodleuk vertelde dat scheren met een open scheermes nog veel goedkoper, en ook nog leuker, was Iemand anders weleens zulke verrassingen gehad op het werk of in de kennissenkring? Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted April 2, 2014 Share Posted April 2, 2014 Gisteren nog; mn schoonvader pakt de straight die ik bij de kringloop had gekocht en begint ineens dat ding langs zn strot te schrapen Het is dan wel niet scheerklaar, maar nog steeds behoorlijk scherp en nog niet gereinigd.... Rare jongens, die schoonvaders.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
joostmoree Posted April 3, 2014 Share Posted April 3, 2014 Vandaag op het werk kwam het gesprek toevallig op scheermesjes. Een collega bestelde online €€€€ mesjes, en ik merkte op dat mijn mesjes ongeveer 15 cent per stuk kosten, en zeker zo goed scheren.En toen kwam er ineens een collega tussen, van wie ik het nooit had verwacht, die ons doodleuk vertelde dat scheren met een open scheermes nog veel goedkoper, en ook nog leuker, was Leuker dat staat als een paal boven water Johan!. En als je je beperkt tot een mes en stukje leder voor stroppen dan heb je de goedkoopste manier van scheren ter wereld gevonden. Maar. . . Zo pleegt zich dat te handhaven noch te ontwikkelen. Als je eenmaal een open scheermes ter hand hebt genomen dan raakt je geest ontregeld. Dan gebeurt er onomkeerbeer iets wat er toe leidt dat je een werkplaatsje of werkhoekje inricht. En een reeks van stenen gaat kopen. En misschien wel een bandschuurmachine en een bandzaag. En een kolomboormachientje. En dan ga je er nog een paar mesjes bijkopen. Mogelijk een custom mesje met wat ivoor er aan of zo. Of een aanvankelijk scharminkel dat bij nader inzien een Amboyna burl jasje verdient. Dan wordt het toch wat duurder maar het genoegen is enorm. En het houdt je van de straat. J Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts