PI56 Posted March 31, 2014 Share Posted March 31, 2014 Een collega van mij wil graag weten hoe oud de Gillette DE op MP is. Ik weet dat er een handig lijstje is, maar de Y komt er 2x in voor. (1953 en 1978) Dus mijn vraag aan jullie, wat is de geboortedatum van deze krabber? http://www.marktplaats.nl/a/sieraden-tassen-en-uiterlijk/uiterlijk-gezichtsverzorging/m792741691-gilette-president-scheermes.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted March 31, 2014 Share Posted March 31, 2014 1953, in 1978 werd dit model al lang niet meer gemaakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted March 31, 2014 Share Posted March 31, 2014 Als het een president is dan is-tie van '53 want die werden alleen van 1953-1955 gemaakt; http://wiki.badgerandblade.com/Gillette_President Link to comment Share on other sites More sharing options...
gyedema Posted March 31, 2014 Share Posted March 31, 2014 Ziet er wel erg goed uit trouwens; mooi mesje hoor...!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
PI56 Posted March 31, 2014 Author Share Posted March 31, 2014 Oke. Is duidelijk. Dank jullie wel. Ik had zelf wel het vermoeden gezien het doosje op een van de foto's. Dat lijkt met stof te bekleed te zijn. En ik denk dat ze eind jaren 70 plastic doosjes hadden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted March 31, 2014 Share Posted March 31, 2014 Dit zijn best gewilde krabbers trouwens, ze kunnen voor veel meer van de hand gaan dan wat deze verkoper vraagt. Het is dat ik zelf meer met Britse Gillettes heb en bovendien geen geld heb, anders had ik hier serieus over nagedacht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PI56 Posted April 1, 2014 Author Share Posted April 1, 2014 Wat is eigenlijk het verschil tussen de Britse en de Amerikaanse fabrikaten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted April 1, 2014 Share Posted April 1, 2014 De voornaamste verschillen zijn bouwkwaliteit (in het voordeel van de Britten) en modellen (idem IMHO) . Hoewel er enige overlap was met de USA Gillettes, maakten de Britten modellen voor de thuismarkt en Europa. Ze maakten echter lang niet zoveel verschillende modellen als de Amerikanen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts