talibeard Posted July 1, 2013 Share Posted July 1, 2013 Het is me wat onduidelijk; er is een apart subforum voor recensies maar ik kom onder het subforum voor scheerkwasten 3 draadjes tegen over hoe een nieuwe scheerkwast bevalt. Staan die eigenlijk niet op de goede plek of is het de bedoeling dat in het subforum recensies niet gediscussieerd gaat worden wat dan weer wel kan in de andere subfora? Graag uitleg! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted July 1, 2013 Share Posted July 1, 2013 Op scheerforums als B&B staan ze eigenlijk zowel in de review sectie en het forum, ik denk dat beide goed kan, maar op het forum is meer ruimte voor discussie, althans zo is het op B&B en review sectie is echt puur alleen voor die reviews. Ik denk dat als je het niet zo zeer voor review doet, maar ook meer voor discussie dat je dan beter een draadje kan openen in bijvoorbeeld het forum voor scheerkwasten, en dat je forum voor recensies meer gebruikt zodat iedereen zijn review er neer kan zetten, dus een draadje voor reviews over Edwin Jagger DE89L zou voldoende zijn. Op B&B is de review sectie eigenlijk ook een forum, alleen ze hebben het verdere uit gewerkt zodat je ook punten toe kunt kennen aan de eigenschappen van een product. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted July 1, 2013 Author Share Posted July 1, 2013 Klopt, maar omdat hier zowel het forum recensies als de andere subfora 'open' fora zijn waar ieder direct kan reageren loopt het hier wat meer door elkaar. Geeft niks maar ik wil graag weten wat het achterliggende idee van de makers was. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barbiere di Figaro Posted July 1, 2013 Share Posted July 1, 2013 Nu we toch aan het begin staan van dit prettig forum, heb je ook een kans om het goed op te pakken (al zie ik wel hoe druk de mods er al mee zijn) Dan kun je in de review-sectie misschien wel bepaalde vereisten (suggesties) opnemen, waar je in ieder geval aandacht aan dient te besteden. Bijvoorbeeld met scheerzeep, hoe makkelijk het schuimt, of je er gemakkelijk een, twee of drie passes mee kon doen, hoe ze zeep op het gezicht werkte, hoe sterk de geur was, hoe lang de geur bleef hangen, hoe het gezicht aanvoelde na het scheren etc. Daarmee wordt de review-sectie misschien meer een soort van standaard wat we graag teruglezen en mooi voorbeeld wat je allemaal kunt testen. vwhwi (vertaling fwiw) Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted July 1, 2013 Author Share Posted July 1, 2013 Daar ben ik het helemaal mee eens hoewel de recensies dan eigenlijk gerubriceerd zouden moeten worden omdat ze anders alleen in chronologische volgorde terechtkomen wat, als het wat uitgebreider gaat worden, de boel waarschijnlijk knap onoverzichtelijk maakt. Misschien is het een goed idee om dat forum te starten met een sticky waarin de bedoeling en wat suggesties staan. Zo is het m. i. ook geen slecht idee om bij een recensie even te vermelden wat je aan soortgelijke producten al gebruikt hebt zodat de lezers een beter idee hebben waar de reviewer het mee vergelijkt (zijn 'ervaring' aangaande een bepaald producttype). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted July 1, 2013 Share Posted July 1, 2013 Goede punten heren! Er zijn nog genoeg zaken die hier op hun plek moetene vallen en dit lijkt me er een van. Sommige van de suggesties kunnen waarschijnlijk alleen door de Administrators worden ingesteld, maar veel andere zaken kunnen we ook samen oppakken en invullen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted July 1, 2013 Share Posted July 1, 2013 Goede suggesties inderdaad, het in een post zetten en die sticky maken daar is geen administrator voor nodig. Voor aanpassingen in forums wel, maar dat is denk ik niet direct nodig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barbiere di Figaro Posted July 1, 2013 Share Posted July 1, 2013 Misschien van een ander forum de (vertaalde) karakteristieken per soort scheerproduct overnemen? Is de kortste weg en kan idd. als sticky geplaatst worden toch? Welk forum heeft de beste recensies? B&B? TSN heeft het net opgezet dus misschien ook een optie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts